سرویس: استان ایلام
کد خبر: 8510
|
15:06 - 1393/04/29
نسخه چاپی

احمدی در نطق میان دستور خود:

راهبرد مشخصی برای توسعه استان وجود ندارد

 راهبرد مشخصی برای توسعه استان وجود ندارد
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:استان ایلام دارای بالاترین نرخ بیکاری است و عملاً راهبرد مشخصی برای توسعه استان وجود ندارد.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از خبرگزاری مجلس،علی محمد احمدی در نشست علنی امروز(یکشنبه29تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، پس از محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه گفت: باید از مجموعه عمومی دولت و مجلس در احتمام به مسائل اقتصادی و ارائه بسته خروج از رکود تورمی تشکر کنیم؛ اما باید عنایت داشته باشیم که رکود تورمی در کشور در دو بعد رکود و تورم قرار می‌گیرد.
 نماینده مردم دهلران،دره شهر و آبدانان گفت:  در سال 91 از 6درصد نرخ افت تولید ناخالص داخلی 3واحد آن مربوط به تحریم ها بوده است و در سال 92 نیز از افت3.4 درصدی تولید ناخالص داخلی یک درصد آن مربوط به تحریم ها می باشد.
وی گفت: در این رابطه لازم است ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته ای باید یادآروی کنیم که فرسایشی شدن مذاکرات هیچ گاه به نفع ملت ایران نیست، زیرا فرسایشی شدن به مفهوم تداوم تحریم ها است و تداوم تحریم ها به معنی تداوم رکود اقتصادی و هزینه های سنگین آن برای کشوراست.
علی محمد احمدی گفت: در کنار تحریم ها ،حضور گسترده بخش غیرمولد، واردات کالاهای رقیب از طریق قاچاق، محدودیت دسترسی به منابع ارزی، همچنین ضعف تحقیق و توسعه سبب تشدید رکود شده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در باب تورم، فشارهزینه افزایش قیمت نهاده ها در نتیجه نرخ ارز حامل ها و عدم جبران برای بخش تولید شرایط را به رکود توام با تورم به اقتصاد ایران تحمیل کرده است.
وی گفت: هر بسته ای که در راستای خروج از تورم ارائه می‌شود باید به گونه ای باشد که علاوه بر ترکیب سیاست های پولی و مالی، ضمن مدیریت رکود از تحمیل تورم جدید به اقتصاد ایران جلوگیری کند.
 علی محمد احمدی ضمن یادآوری ماده 181 قانون برنامه پنجم در رابطه با ارتقای برنامه ریزی کشور به رئیس جمهور گفت: تجربه سی ساله نشان داده است که ما با این نظام برنامه ریزی موجود نمی توانیم رشدی بیش از متوسط سه درصد در تولید ناخالص ملی کشور داشته باشیم..
وی گفت: ماده 180 به رفع تبعیض‌های نا برابر و ایجاد شرایط برخورداری یکسان برای آحاد ملت ، مناطق و جمعیت کشور عنایت دارد اما متاسفانه هر چه جلوتر رفته ایم شکاف بین مناطق برخوردار و غیربرخوردار بیشتر شده است.
این نماینده مجلس گفت: از دولت به خاطر طرح تحول سلامت تشکر می کنیم اما در این میان دو نکته اساسی مطرح است 1-مدریت هزینه های این طرح 2- دسترسی آحاد مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است. متاسفانه با وجود آغاز این طرح و گذشت دو ماه از آغاز به کار آن باز مشکل کمبود پزشک علی الخصوص در مناطق روستایی و پوشش نامناسب خدمات پزشکی مشاهده می شود که امیدواریم دولت حمایت خاص داشته باشد که باز سناریوی تزریق منابع و ارائه خدمات بی کیفیت و عدم دسترسی مردم تکرار نشود.
علی محمد احمدی گفت: استان ایلام  با برخورداری از منابع و فرصت های بالقوه و بی نظیر، متاسفانه بالاترین نرخ بیکاری را تجربه می کند و آنچه که در طول هشت ماهه گذشته مشاهده شده و قریب یک سال است که عملا می بینیم راهبرد مشخصی برای توسعه استان وجود ندارد و کارخانجات عمده استان و شهرک های صنعتی با معضل بیکاری و تعطیلی مواجه هستند.
نماینده مردم دهلران ، دره شهر و آبدانان گفت : کارخانه سیمان دهلران، پتروشیمی دهلران، کارخانه و پالایشگاه نفت و پروژه NGL1100  و پروژه های دیگری که می توانستند تاثیر بسزایی در اقتصاد ملی داشته باشند و  بیکاری را هم در این استان  که از نظر جمعیت کوچکترین استان جمعیتی کشور است اما بالاترین نرخ بیکاری را دارد کنترل کنند، اما متاسفانه این اهتمام دیده نمی شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب