سرویس: سیاسی
کد خبر: 8488
|
17:05 - 1393/04/28
نسخه چاپی

بادامچیان در واکنش به اظهارات مهاجری مطرح کرد

مخفی‌شدن میرحسین در خانه «آلادپوش» و تذکر شدید امام

مخفی‌شدن میرحسین در خانه «آلادپوش» و تذکر شدید امام
نائب رئیس حزب موتلفه اسلامی گفت: هر شخصی می‌داند که میرحسین موسوی و آقای کروبی مجرم هستند و مسئول قتل این چند نفر هستند و حتی باید دیه خون آن‌ها را نیز بپردازند.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از فارس، مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی که یکی از اعضای حزب جمهوری اسلامی به شمار می‌ر‌فت، با روزنامه خود گفت‌و‌گویی انجام داده و به دفاع از میرحسین موسوی پرداخته است.

وی در این گفت‌و‌گو خطاب به برخی از موافقان حصر موسوی گفته است که شخصی با «پیشانی پینه‌بسته» حرف‌هایی را به میر‌حسین موسوی نسبت داده‌اند که کذب محض است.

وی درباره «حسن آیت» در حزب جمهوری اسلامی گفته ‌است: «آقای «بهشتی» به دکتر «آیت» گفتند که ما آقای «موسوی» را به‌عنوان وزیر امور خارجه معرفی کردیم و شما حق ندارید در جلسه رای اعتماد مجلس با او مخالفت کنید؛ شهید «بهشتی» گفتند که شما در نظر خود می‌توانید مخالف باشید اما چون در تشکیلات حزب هستید حق ندارید مخالفت کنید و اگر مخالفت کنید من شما را محاکمه حزبی می‌کنم و از تشکیلات اخراج می‌کنم. اما آقای «آیت» حتی بعد از شهادت آقای «بهشتی» در جلسه رای‌گیری مجلس مخالفت کرد. درباره همین ماجرای آقای «آیت» در سال‌های اخیر، افرادی متاسفانه دروغ‌هایی به مهندس «موسوی» نسبت دادند که آدم اصلا تعجب می‌کند. بعضی از آنها پیشانی‌‌شان پینه بسته است ولی این دروغ‌ها را گفتند. من به بعضی از آنها نامه نوشتم که اگر کسی الان نیست که از خود دفاع کند، خدای او که هست! آیا اگر کسی گرفتار یک مشکلی شد، شما باید هر چه دلتان می‌خواهد بگویید؟»

اسدالله بادامچیان نائب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به اظهارات مسیح مهاجری جوابیه‌ای را صادر کرد که می‌توانید متن این جوابیه را (اینجا) بخوانید.

اسدالله بادامچیان نائب رئیس حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در گفت‌و‌گو با فارس، به اظهارات مسیح مهاجری واکنش نشان داد و اظهار داشت: از این که متن پاسخ من را روزنامه جمهوری اسلامی منتشر کردند متشکرم اما آنان باز نوشته‌اند در متن مصاحبه آقای مهاجری اسمی از آقای بادامچیان برده نشده بود اما بخشی از مقاله را به خود گرفته و جوابیه داده به این دلیل است آنان متوجه نیستند که این مطالب خطاب به بنده بود و ذکر مجدد این مطالب نوعی ناشی‌گری است.

وی افزود: آقای مهاجری در مصاحبه خود گفته‌اند من می‌خواهم ایشان را نصیحت کنم و بنده نیز به نصیحت ایشان پاسخ دادم. اینکه آقای مهاجری گفته‌اند ما به جوابیه بادامچیان جوابیه نمی‌دهیم همان مطالب آغازین ایشان جوابیه است؛ شاید ایشان معنای جوابیه را نمی‌دانند.

نائب رئیس حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: آقای مهاجری در حالی در مصاحبه خود می‌گویند که آنچه امام درباره آقای موسوی گفتند کاملا درست است که خود امام راحل بارها فرموده‌اند که میزان حال اشخاص است و امروز آقای موسوی باعث و بانی فتنه ۸۸ است و همه از عمق آن اطلاع دارند.

وی به سخنرانی خود در زمان بنی صدر در کاشان اشاره کرد و گفت: من در این سخنرانی گفتم که حمایت امام از امثال شهید بهشتی صلاحیتی و از فردی چون بنی‌صدر مصلحتی است و جالب است که آقای مهاجری در همان ایام در روزنامه اطلاعات حاشیه زد که حمایت‌های امام صلاحیتی و مصلحتی است.

بادامچیان اضافه کرد: آمده‌اند گفته‌اند که آقای موسوی در کتابخانه ملی در پاستور غیبت داشته است، همه می‌دانند که ایشان سه روز در خانه آقای «آلاد پوش» مخفی شدند و همان جا مرحوم سیداحمد آقای خمینی به من زنگ زدند که امام با آقای موسوی کار دارد (آن زمان حساس‌ترین زمان بود چرا که صدام داشت ایران را بمباران شیمیایی می‌کرد) و ما نیز هرچه با آقای موسوی تماس می‌گرفتیم جواب نمی‌داد.

به گفته نائب رئیس جبهه پیروان، مرحوم سید احمد خمینی روز سوم با من تماس گرفتند و گفتند که امام نامه تندی برای موسوی نوشتند و اگر موسوی تا ظهر خدمت امام نیاید این نامه را به صدا و سیما می‌دهیم و دیگر نه دنیا برای وی می‌ماند نه آخرت و من هم این پیغام را دادم به افرادی که با آقای موسوی در ارتباط بودند و ایشان تا ظهر خود را به کتابخانه نخست وزیری رساند. آیا این تبعیت از امام است یا تمرد از امام است؟ ما هنوز از دنیا نرفته‌ایم و شاهد این کارها بوده و هستیم.

وی به این جمله مسیح مهاجری مبنی بر اینکه فقط قوه قضاییه حق صدور حکم دارد اشاره و بیان کرد: بله قوه قضاییه حق صدور حکم دارد و این حکم نیز به محض صدور باید اجرا شود اما در مورد فتنه ۸۸ هر شخصی می‌داند که میرحسین موسوی و آقای کروبی مجرم و مسئول قتل این چند نفر هستند و حتی باید دیه خون آن‌ها را نیز بپردازند؛ امروز قوه قضاییه بنا بر هر دلیل و مصلحتی هنوز وارد محاکمه آنان نشده و آنان به جای تشکر زبان هم دراز می‌کنند.

نائب رئیس حزب موتلفه اسلامی درباره این جمله مهاجری در مورد شهید «آیت» مبنی بر اینکه شهید بهشتی به آیت گفتند که اگر شما مخالفت کنید شمار ا محاکمه حزبی می‌کنم، گفت:شهید بهشتی هیچ وقت با اعضای حزب آنگونه سخن نمی‌گفتند چرا که واژه «محاکمه حزبی» یک واژه کمونیستی است اظهار این واژه‌ها از زبان شهید بهشتی غیرممکن است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد