سرویس: استان ایلام
کد خبر: 7538
|
09:02 - 1393/03/10
نسخه چاپی

در گفتگو با موافق و مخالف استیضاح شهردار ایلام/

شهردار ایلام می ماند یا می رود

شهردار ایلام می ماند یا می رود
کمتر از 7 ماه از فعالیت حبیب الله منصور پور شهردار ایلام نمی گذرد که اعضای شورای اسلامی شهر ایلام طرح سوال از شهردار ایلام را مطرح و اولین جلسه آن را نیز برگزار کردند.

به گزارشایلام بیدار،کمتر از 7 ماه از فعالیت حبیب الله منصور پور شهردار ایلام نمی گذرد که اعضای شورای اسلامی شهر ایلام طرح سوال از شهردار ایلام را مطرح و اولین جلسه آن را نیز برگزار کردند.

در این جلسه مقرر شد تا با برپایی یک جلسه دیگر شهردار ایلام به دفاع از خود بپردازد و احتمال دارد در صورت عدم قانع شدن اعضای شورا، کار به استیضاح و برکناری منصور پور بکشد.

برخی از رسانه ها علت اصلی سوال از شهردار ایلام را عدم توانایی منصورپور در مدیریت شهری،عدم ارائه برنامه مدون 5ساله،بکارگیری نیروهای غیرمتخصص درپستهای تخصصی،بکارگیری مشاور دوشغله،عدم صحت ارائه مدرک تحصیلی ذکر کرده اند.

در اینکه طرح سئوال از شهردار ایلام یکی از حقوق اساسی اعضای شورای اسلامی شهر بوده هیچ‌کس حرفی نداشته و همه در برابر قانون تسلیم می باشند اما آنچه که نباید مورد غفلت بگیرد این است که سوال از شهردار ایلام باید در جهت حفظ و ایستادگی بر سر حقوق مردم باشد.

براساس سخنان سخنگوی شورای اسلامی شهر ایلام ۷ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ایلام از عملکرد شهردار ایلام رضایت نداشته و به همین خاطر طرح سوال از منصورپور را مطرح و به دنبال استیضاح وی می باشند.

ایوب غیاثی با اشاره به برگزاری جلسه طرح سوال از شهردار ایلام اظهار کرد: اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر ایلام از پاسخ های مهندس منصور پور قانع نشده و در روز یکشنبه(11 خرداد) مورد استیضاح قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه عدم تکریم ارباب رجوع و نارضایتی مستمر مراجعین و کارکنان شهرداری، عدم صداقت در ارائه مدرک تحصیلی، عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، عدم توجه به مصوبات شورا، عدم ساماندهی پارکینگ شهرداری که موجبات نارضایتی شدید شهروندان را به دنبال داشته است، بکارگیری نیروهای خارج از مجموعه شهرداری و تحمیل بار مالی ناشی از آن، عمده سؤالات اعضای شورای شهر از شهردار ایلام بود، اظهار داشت: در این جلسه جواب شهردار برای اعضای شورای شهر قانع کننده نبود و کار به استیضاح کشید.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ایلام یادآور شد: استیضاح شهردار در مهلت قانونی انجام خواهد گرفت و اعضای شورای شهر در خصوص ماندن یا رفتن شهردار تصمیم گیری خواهند نمود.

در مقابل صادق نومحمدی با انتقاد از طرح استیضاح شهردار ایلام به خبرنگار ما گفت:  هم اکنون زمان استیضاح نیست و باید برای آبادانی ایلام تلاش کرد.

وی ادامه داد: یکی از سؤالات  مطرح شده است این است که شهردار به امور شهری تسلط نداشته، که باید در این زمینه بگویم که  کار اصلی شهردار همین است و در حال حاضر با توجه به کارنامه مهندس منصور پور می توان چنین نتیجه گرفت که کسی به اندازه وی بر این امر تسلط ندارد، چرا که وی ناظر بسیاری از پروژه های عمرانی بوده و هم عضو نظام مهندسی، و مدیر اجرایی یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی  که نیروگاه سد سیمره می باشد، بوده اند و این نشان از توان فنی وی دارد.

وی تصریح کرد: عدم ارائه طرح پنج ساله شهرداری از دیگر سوالاتی مطرح شده است، که در خصوص آن باید گفت هنوز طرح تقسیم جدید شهری به ما ارائه نشده است که ما بخواهیم بر اساس آن برنامه ی پنج ساله را طراحی کنیم.

صادق نورمحمدی درباره مدرک تحصیلی شهردار هم ابراز کرد: در زمان انتخاب منصورپور چنین قید شده که دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران بوده و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی و آماده دفاع از پایان نامه می باشد و شهردار محترم نگفته اند که دارای مدرک تحصیلی ارشد می باشند و به همین صورت به وزارت کشور توسط رئیس محترم شورای شهر ایلام ارسال شده است.

عضو شورای چهارم شهرستان ایلام در خصوص استخدام فامیل و آشنایان شهردار ایلام اظهار داشت: اولا این موضوع جزء سؤالات مطرح شده از شهردار ایلام نبوده و ثانیاً استخدام فامیل و آشنایان را هم در کارنامه خود ندارد.

وی افزود : برای اولین بار و در زمان تصدی شهردار محترم اتفاق خوبی رخ داد و آن هم افزایش بودجه اعتباری بود که در سالهای گذشته به صورت غیر کارشناسی بسته می شد اما امسال این بودجه از ۲۷میلیارد تومان به ۴۷ میلیارد تومان ارتقا یافت.

این عضو شورای اسلامی شهر ایلام ادامه داد: از نقاط قوت آقای منصورپور اتمام کار تقاطع غیر هم سطح شهید رضایی نژاد است که در روزهای آینده افتتاح خواهد شد، که جا دارد در همین جا از استاندار محترم ایلام مهندس مروارید و دکتر عسگری معاون برنامه ریزی استانداری که از محل اعتبارات عمرانی استانداری ایلام کمک شایانی به اتمام این پروژه نمود تشکر کنم.

نورمحمدی عنوان کرد: توجه به فضای سبز شهری و مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز از دیگر اقدامات مناسب شهردار است که نباید از آن به راحتی گذشت.

وی اظهار داشت: در خصوص ۴۲۰ میلیون تومانی که تعدادی از همکاران بنده در شورای اسلامی شهر ایلام مطرح نموده اند باید بگویم که این مبلغ مربوط به زمان شهردار سابق ایلام آقای منصوری و پروژه ی تقاطع غیر هم سطح انتهای بلوار دانشجو بوده که دستگاه قضایی مستقیما این مبلغ را از حساب شهرداری ایلام برداشت نموده است و حال برخی از همکاران اظهار می دارند جناب آقای منصور پور شهردار محترم بایستی پیگیر این موضوع بوده و نباید که این مبلغ پرداخت می شد و این در حالی است که اصلا این مبلغ در زمان تصدی شهردار کنونی نبوده است و برداشت در مهر ماه سال ۱۳۹۲ صورت گرفته و این در حالی است که ایشان در آبان ماه ۱۳۹۲ سکان شهرداری را به دست گرفته است.

نورمحمدی گفت: الان زمان استیضاح نیست چرا که شهردار از ۲۰ آبان ۹۲ و در زمانی که شرایط جوی مناسب نبوده و نقدینگی مناسب هم در شهرداری نبوده روبرو بوده و همچنین در شرلیط بحرانی شهرداری را تحویل گرفته و نباید این فرصت را از وی گرفت چرا که انتظار کاری بیش از این نباید داشت و به این نکته هم باید توجه نمود که کارهای زیرساختی خوبی انجام شده که نمود آنها زمان بر است و حداقل باید تا مهر ماه سال جاری به شهردار زمان داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب