سرویس: استان ایلام
کد خبر: 7242
|
08:19 - 1393/02/22
نسخه چاپی

اختصاصی ایلام بیدار/

سهم سفر چند ساعته امید و تدبیر به ایلام چه بود

سهم سفر چند ساعته امید و تدبیر به ایلام چه بود
استان ایلام یکی از محروم ترین استانهای کشور می باشد که علی رغم تلاشها و اقدامات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز غبار محرومیت بر چهره دارد تاریخ در خصوص شجاعت ها و دلاوری ها و مقاومت و ولایت مداری این مردمان حرف های بسیار دارد اما فاصله ها هنوز باقیست.

ایلام بیدار::آقای رئیس جمهور به رسم ادب و احترام، مقام والای حضرت عالی که نشأت گرفته از رأی مردم و تأیید رهبر معظم انقلاب می باشد را ارج می نهم و حضورتان در استان ایلام را گرامی می داریم.

از آنجایی که حضرتعالی خود طی چند ماه گذشته درخواست نمودید که از طرف نخبگان، دوستان، دانشگاهیان و ... مورد نقد قرار گیرید بر آن برآمدیم تا یادداشتی در خصوص سفر شما و هیأت بلندپایه همراهتان بنگاریم.

امید آنکه نقد منصفانه یک مدرس دانشگاه را تاب تحمل داشته باشید؛ لازم به ذکر است اینجانب شناسنامه هم دارم.

استان ایلام یکی از محروم ترین استانهای کشور می باشد که علی رغم تلاشها و اقدامات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز غبار محرومیت بر چهره دارد تاریخ در خصوص شجاعت ها و دلاوری ها و مقاومت و ولایت مداری این مردمان حرف های بسیار دارد اما فاصله ها هنوز باقیست.

از لحاظ شاخصه های توسعه همچون، دسترسی به راه، بهداشت و درمان، معیشت، آموزش، اشتغال تولید و... این استان با فاصله زیادی از سایر استان ها قرار گرفته و مردمان این دیار در جستجوی آرزوی دیرینه خود مبنی بر بهبود وضعیت معیشتی، رونق تولید، ایجاد اشتغال و... هر از چندگاهی امید به حضور مسئولین در استان و بررسی وضعیت موجود و اتخاذ  تصمیمات راهبردی در راستای حرکت به سوی وضعیت مطلوب را دارند.

آنچه از خلاصه پژوهش ها و تحقیق ها و مصاحبه ها از انتظارات مردم در سفر حضرتعالی بدست آمده را می توان اینچنین تیتر نمود:

- اشتغالزایی با اتخاذ تصمیمات مناسب

- توزیع مناسب فرصت ها و امتیازات با توجه به قابلیت ها و توانمندی های توسعه و عمران منطقه

- توجه به زیرساخت ها و تقویت بودجه عمرانی استان

- ارزیابی وضعیت مدیریتی استان(برنامه ریزی، اجرا، بازبینی و اصلاح)

آقای رئیس جمهور،به همان میزان که دادن وعده ها و قول های غیر کارشناسی و بیش از توان دولت مورد انتقاد می باشد اصلاً قول ندادن و هیچ کاری نکردن و امید را به وادی نا امیدی سپردن و هیچ تدبیری نیاندیشیدن و دیر آمدن و زود رفتن و صد البته با دستان خالی آمدن نیز مورد انتقاد می باشد.

خلاصه اینکه وقتی متوجه می شویم از 45 طرح و یا پروژه،  که 35 مورد آنها امسال و 10پروژه هم در سالهای آینده تکمیل و اجرایی می شوند سهم همان دولت های مورد انتقاد زیاد کار کردن و کارشناسی کار نکردن و زیاد قول دادن و ... بالای 80 درصد می باشد.

و باز صدالبته از پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی و راه و سد و پل و ... تا تمدید وام های کشاورزی حمایت از دامداری بهبود وضعیت فرودگاه و ... و تا وام های معیشت، همه سهم وعده ها و قول هایی بوده که تاکنون عملی نشده و پلاکاردها و بنرهای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مهران و امیدهای بنری توسعه و عمران استان سهم سفر چنیدن ساعته سرشار از امید و مصوبه و تدبیر شما بود.

امروز از همه کارشناسان و اساتید و مسئولین گرفته تا مردم کوچه و خیابان شهر ایلام این سوال را از حضرتعالی دارند که نتیجه سفر شما می تواند چه باشد.

 

اینکه دیگران زیاد قول داده اند که تفسیر منطقی برای اصلاً قول ندادن، امیدها را به ناامیدی سپردن نیست و اتخاذ تصمیم و تدابیر مناسب در واگذاری فرصت ها با دستور جنابعالی و تحت عنوان مصوبه دولت می تواند حداقل تدبیر را برای مردمان این دیار معنا کند.

کارشناسان ،مدیران و مشاوران جنابعالی بهتر آنست که حداقل درحد شعار امید و تدبیر در سفرهای استانی برنامه ریزی نمایند.

مطلب آخراینکه این مردمان این استان از شما انتظار ارزیابی مدیران استان را داشته و دارند، راستی چطور بودند، خوب، با توان، شایسته، کارکشته، چی گفتند، چی خواستند.

 پاسخ باشما.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب