سرویس: اقتصادی
کد خبر: 66131
|
13:53 - 1403/04/19
نسخه چاپی

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام خبر داد:

وجود ۲۹۸.۵ میلیون مترمکعب آب در سدهای ایلام

وجود ۲۹۸.۵ میلیون مترمکعب آب در سدهای ایلام
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: ۲۹۸.۵ میلیون مترمکعب آب در مخزن سدهای چهارگانه این استان ذخیره و آب دو سد ایلام و دویرج سرریز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای ایلام، صادق علیمرادی با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره آب سدهای استان ایلام از ابتدای سال آبی جاری تا روز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳، اظهار کرد: ۲۹۸.۵ میلیون مترمکعب آب در مخزن سدهای چهارگانه این استان ذخیره و آب دو سد ایلام و دویرج سرریز شده است که حجم آب سد دویرج در تراز نرمال ۲۰۵ میلیون مترمکعب بوده که در حال حاضر حجم کنونی آب پشت این سد ۲۰۴.۸ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه میزان پُرشدگی مخزن سد دویرج در شهرستان دهلران ۱۰۰ درصد است، افزود: همچنین حجم آب مخزن سد چم گردلان ایلام در تراز نرمال ۶۱ میلیون مترمکعب بوده که حجم کنونی آب مخزن این سد نیز ۶۲.۲ میلیون مترمکعب و با میزان پُرشدگی ۱۰۲ درصد برآورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام با اشاره به وضعیت آب سد کنگیر در شهرستان ایوان نیز یادآور شد: حجم آب این سد در تراز نرمال ۱۹ میلیون مترمکعب آب بوده که حجم کنونی آن ۱۵.۱ میلیون مترمکعب با میزان پُرشدگی مخزن ۸۰ درصد است.

علیمرادی با اشاره به اینکه میزان پُرشدگی سد گلال واقع در شهرستان چوار نیز ۸۵ درصد است، گفت: حجم آب این سد در تراز نرمال ۱۹ میلیون مترمکعب بوده که در حال حاضر حجم کنونی ۱۶.۴ میلیون مترمکعب برآورد می‌شود.
 

انتهای خبر/ر

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد