سرویس: اجتماعی
کد خبر: 66126
|
11:22 - 1403/04/19
نسخه چاپی

یادداشت:

مسئولین آبفا را خواب برده است  

مسئولین آبفا را خواب برده است   
طی هفته های اخیر مشکلات بی‌آبی و قطع‌های مکرر آب آن هم بدون اعلام قبلی و در شرایط روند افزایش دمای هوای در سطح ایلام، برای شهروندان ایلامی به یک معضل لاینحل و طاقت‌فرسا تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یوسف کریمیان در یادداشتی نوشت: طی چند هفته اخیر مشکلات بی‌آبی یا افت فشار و قطع‌های مکرر آب آن هم بدون اعلام قبلی و در شرایط روند افزایش دمای هوای در سطح استان به‌ویژه شهر ایلام، برای شهروندان ایلامی به یک معضل لاینحل و طاقت‌فرسا تبدیل شده است. 

با وجود انتقال گلایه‌ها و شکواییه‌های پی‌درپی مشترکین آب از طریق رسانه‌ها به‌عنوان تنها تریبون رساندن صدای آنها به مسئولین و تذکر نماینده محترم مجلس برای تسریع در رفع بحران، کماکان عدم پاسخ‌گویی مسئول شرکت آب و فاضلاب استان ایلام و دیگر مسئولین ذی‌ربط و پابرجا ماندن مشکل مذکور، شهروندان را متحیر و سردرگم ساخته است. 

تنها پاسخ دریافتی شهروندان ایلامی از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام، معطوف به یک عذرخواهی ساده شد که ای‌کاش این عذر بدتر از گناه را هم تکلیف خود نمی‌دانست که در شرایط فعلی بیشتر نماد سوء مدیریتی است که روح و روان جامعه را به بازی می‌گیرد تا پاسخی هر چند بی‌معنی و بی‌تأثیر. 

نکته‌ای که این مسئولین در هر رده و صنفی باید بدان واقف باشند این است که توان مدیریتی در زمان ایام خوش و گل‌وبلبل و فارغ از چالش‌ها و تنش‌ها، سنجیده نمی‌شود؛ بلکه درایت و قدرت یک مدیر در زمان‌های بروز بحران محک زده می‌شود و اینجاست که یک فرد به‌عنوان مسئول لایق و کارآمد باید با صرف تمام توان خود و به‌کارگیری همهٔ امکانات و بسیج تمام نیروهای تحت نظارتش، به جهت برطرف‌کردن بحران اقدام و چاره‌اندیشی کند البته اگر مدیر باشد آن هم از جنس مدیر کارآمد.

بدیهی است که اگر مدیری این توان را در خود سراغ ندارد می‌بایست عرصه خدمت را به دیگری سپرده و راه را برای افراد باکفایت باز نماید که این عمل نیز اگر در زمان مناسب اتفاق بیفتد، خود یک نوع مدیریت بحران محسوب می‌شود. 

آن چه مسلم است که بحران‌ها همیشگی نیستند و شاید تا سال‌های متمادی، هیچ نهاد یا ارگانی با چالش‌ها و تنش‌هایی ازاین‌دست مواجه نشود؛ اما مدیر هر مجموعه‌ای اگر روش مدیریت صحیح را بداند باید همواره آماده مواجهه با بحران بوده و تمام راهکارهای مؤثر برای رفع بحران را روی میز و در دسترس داشته باشد به‌نحوی‌که با پدیدارشدن نشانه‌های اولیه‌ای بحران، برای رفع ریشه‌ای آن اقدام کند. 

البته این مهم تحقق نمی‌یابد مگر درصورتی‌که مدیر بر مجموعه تسلط کامل داشته و در زمانی غیر بحرانی، آسیب‌های احتمالی و نقاط ضعف و قوت مجموعه را شناسایی کند تا همانند مدیر آب و فاضلاب شهر ما این‌گونه سردرگم و صدالبته بی‌تفاوت نباشد.

در پایان صحبتی با استاندار جهادی استان که همه شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی ایشان برای حل‌وفصل مشکلات متعدد استان ایلام در همه حوزه‌ها و زمینه‌ها هستیم، ایشان باید بدانند که در اطرافش وجود عده‌ای مدیر ناکارآمدِ کادر اداری استان در برخی نهادها و دستگاه‌ها سبب می‌شود که نگاه مثبت به عملکرد استاندار خدشه‌دار شود که البته این موضوع نیز منطقی است، چون اگر استاندار به موضوع ناکارآمدی مدیر ورود نکند پس چه کسی ورود کند!!! 


در پایان از استاندار، دادستان و نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام که همواره ثابت کرده‌اند حامی مردم و رسانه‌ها بوده و هستند خواستار ورود جدی به موضوع قطعی‌های مکرر و کم‌آبی آزاردهنده هستیم و امید داریم هر چه سریع‌تر علل اصلی بروز این بحران شناسایی شده و در کمترین زمان ممکن بر طرف گردند و از سوی دیگر در صورت سوءمدیریت احتمالی و یا کم‌کاری مسئولین با متخلفین برخورد قاطع صورت گیرد تا ضمن بروز مجدد این‌گونه چالش‌ها، باری از دوش مردم نجیب استان نیز برداشته شود.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد