سرویس: اجتماعی
کد خبر: 66125
|
09:48 - 1403/04/19
نسخه چاپی

 معاون حل اختلاف دادگستری ایلام:

 اولیای دم در ایلام از قصاص فرزند خود صرف‌نظر کردند

 اولیای دم در ایلام از قصاص فرزند خود صرف‌نظر کردند
 معاون حل اختلاف دادگستری ایلام گفت: اولیای دم با تأسی از سیره معصومین (ع) در شب عید غدیر خم بدون دریافت خون‌بها و در کمترین زمان ممکن از قصاص قاتل فرزند خود صرف‌نظر کردند که این اقدام، بسیار ارزشمند و قابل قدردانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«ایلام بیدار»، جبار سپهری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در ایلام، اظهار کرد: اواخر فروردین‌ماه سال جاری درگیری لفظی بین ۲ جوان ۲۰ و ۲۳ساله که در منزل مقتول صورت گرفت منجر به درگیری فیزیکی و استفاده از سلاح سرد چاقو و در نتیجه قتل جوان ۲۳ساله شد.

معاون حل اختلاف دادگستری ایلام افزود: قاتل ۲۰ساله پس از ارتکاب قتل از صحنه جرم متواری شد؛ اما در عصر همان روز توسط مأموران انتظامی دستگیر و به مرجع قضایی تحویل و پس از دستگیری با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و مراحل رسیدگی در دادسرا انجام شد.
 

سپهری ادامه داد: با تلاش‌های مکرر اعضای شورای حل اختلاف مستقر در بازداشتگاه ایلام و پیگیری‌های مجدانه و رایزنی‌های انجام شده این اعضا خانواده مقتول بعد از گذشت ۲ ماه و ۶ روز رضایت و بخشش قطعی خود را حتی بدون دریافت هرگونه وجه و دیه برای رهایی قاتل از قصاص نفس اعلام کردند.
 

 وی یادآور شد: اقدام اولیای دم مقتول که بدون دریافت خون‌بها و در کمترین زمان ممکن از قصاص قاتل فرزند خود صرف‌نظر کردند بسیار ارزشمند و قابل قدردانی است.
 

 سپهری اضافه کرد: اولیای دم با تأسی از سیره معصومین (ع) در شب عید غدیر خم هم‌زمان با هفته قوه قضاییه و در راستای عفو و رأفت اسلامی از حق خود گذشتند و به زندانی فرصت زندگی دوباره بخشیدند.


 انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد