سرویس: استان ایلام
کد خبر: 634
|
10:46 - 1391/08/14
نسخه چاپی

معاون فرهنگی اداره ورزش و امور جوانان استان ایلام:

رشد واقعه طلاق در ایلام نگران کننده است

رشد واقعه طلاق در ایلام نگران کننده است
معاون فرهنگی اداره ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: رشد واقعه طلاق در ایلام نگران کننده است.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از آوای مهران، سید مالک صادقیان معاون فرهنگی اداره ورزش و امور جوانان استان ایلام  در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان مهران گفت: پس از جمع‌بندی آمارهای ازدواج که از مراکز رسمی استان جمع آوری شده در پنج سال گذشته یعنی از سال 85 تاکنون شاهد روی دادن 38 هزار و 602 واقعه ازدواج بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در مقابل این تعداد ازدواج نیز 2 هزار و 267 واقعه طلاق طی پنج سال گذشته در استان ایلام به ثبت رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: اگر نسبت طلاق به ازدواج در استان ایلام را بسنجیم، طی پنج سال گذشته یعنی از سال 85 تا سال 90 به ازای هر 100 ازدواج شش واقعه طلاق روی داده است.

صادقیان تصریح کرد: اگر سال 90 را به تنهایی و به تفکیک از سال‌های پیش بررسی کنیم 7 هزار و 459 واقعه ازدواج داشته‌ایم که در مقابل آن 537 واقعه طلاق روی داده است.

معاون فرهنگی اداره ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: نکته ظریف موضوع این است که نسبت ازدواج به طلاق 100 به هفت است یعنی به ازای هر 100 ازدواج هفت واقعه طلاق نیز به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده رشد واقعه طلاق در استان ایلام است که این میانگین استان نسبت به میانگین کشور همواره نصف است یعنی میانگین نسبت ازدواج به طلاق در کشور دو برابر میانگین استان ایلام است و براین اساس رشد واقعه طلاق در ایلام نگران کننده است.

این مسئول اضافه کرد: اگر عمر زندگی مشترک ازدواج‌های منجر به طلاق طی سال‌ 90 را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که طول عمر 60 درصد ازدواج‌‌های منجر به طلاق کمتر از 4 سال بوده است.

صادقیان تصریح کرد: 25 درصد ازدواج‌های منجر به طلاق بین چهار تا 10 سال طول عمر مشترک زندگی داشته‌اند.

معاون فرهنگی اداره ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: تنها 14 درصد ازدواج‌های منجر به طلاق بالای 10 سال طول عمر مشترک دارند.

وی ادامه داد: در واقع از 100 درصد ازدواج‌هایی که منجر به طلاق می‌شود 85 درصد آنها زیر 4 سال عمر مشترک زندگی با هم را دارند.

این مسئول اضافه کرد: متأسفانه برخی خانواده‌ها در انتخاب داماد و عروس خود دقت لازم را به عمل نیاورده و فاقد مهارت‌های لازم برای این موضوع مهم هستند.

صادقیان تصریح کرد: جوانان ما نیز در این خصوص فاقد آموزش‌های مهارت‌های لازم و فنون قبل از ازدواج هستند و شاید ما نتوانستیم که آموزش‌هایی را ارائه کنیم که جوانان ما با شناخت بیشتری همدیگر را انتخاب کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد