سرویس: استان ایلام
کد خبر: 61419
|
00:07 - 1403/05/27
نسخه چاپی

وصیت‌نامه شهید محمود محسنی‌دهنوی؛

مقابل توطئه‌های دشمن بایستید

مقابل توطئه‌های دشمن بایستید
شهید محسنی در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: من از ملت ايران می‌خواهم كه در مقابل تمام توطئه‌ها بايستند، آن را در نطفه خفه كنند و نكته‌سنجی خود را در رابطه با مسائل حفظ كنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، شهید محمود محسنی‌دهنوی فرزند محمدرضا، 13 خرداد 1341 در اصفهان دیده به جهان گشود. این شهید والامقام 6 خرداد 1361 به فیض شهادت نائل آمد. بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید را به بهانه سالگرد شهادتش می‌خوانیم.

مقابل توطئه‌های دشمن بایستید

شهادت می‌دهم به يگانگی خداوند و رسالت حضرت محمد(ص) و امام حضرت علی(ع). درود بر منجی بشريت حضرت محمد(ص) كه با مجاهدت‌های خويش مردم به بند كشيده خويش را نجات داد و آزادی و حريت را برای توده مردم به ارمغان آورد. او كه با كلمه «لا اله الا الله» تمام غيرخدايان را كنار زد و ضوابط و فرامين الله و اسلام را جايگزين آن كرد. درود بر تشريح كننده اسلام حضرت علی(ع)، او كه جز اسلام، به هيچ چيز فكر نمی‌كرد و تمام مشكلات را به خاطر اسلام تحمل می‌كرد.

درود بر ولی امر خدا حضرت آيت‌الله العظمی امام خمينی كه با قيام 1342 شمسی و ادامه مبارزه بر عليه استكبار جهانی بالاخره دژهای استبداد را در ايران اواخر سال 1357 شمسی درهم ريخت و با رهبری‌های خردمندان خود، انقلاب عظيمی را به پيروزی رسانيد. درود بر شيعيان از هابيل تا حسين و از حسين تا شهيدان انقلاب، شهيدانی كه با خون خويش رونقی تازه و تحولی بزرگ در جامعه‌ها به وجود آوردند و با خون خود موجی طوفنده در مقابل قابيليان و يزديان ايجاد كردند و با خون مطهر خود درخت اسلام را آبياری نمودند و چه خوب به وعده خود وفا كردند.

شهيدان نقطه عطف تاريخند و خونشان تا خدا خدايی می‌كند می‌جوشد و پرتو می‌افكند و راه را از چاه باز می‌شناساند و انقلاب ما هم صلاحش خون بود. نمی‌دانم قلمی يا بيانی هست كه پيام‌رسان اين شهيدان باشد. پيام اين سرباز بسيار حقير و كوچک اسلام و مسلمين اين است كه مگر نبود ما با سه قدرت مكتب، ولايت فقيه و وحدت كلمه پیروز شدیم. مكتب به ما می‌گويد تمام بهانه را كنار بگذاريد و در مقابل فقط و فقط به خاطر خدای يگانه مجاهده كنيد. جهاد اصغر و جهاد اكبر. جهاد اكبر با خويش است و جهادی است بزرگ و طاقت‌فرسا، اگر در اين جهاد پيروز شديم در جهاد اصغر پيروزيم و اما اطاعت از ولی‌امر(ولايت فقيه) اطاعتی است نه كوركورانه بلكه از روی آگاهی و بينش كامل و اين را می‌توان در امام زمانه خمينی كبير جستجو كرد و بدون تظاهر و شعار، اطاعت بدون قيد و شرط كرد.

هرچه می‌خواهید به خاطر اسلام بخواهید و هرچه می‌گويید برای تحقق توحيد (لا اله الا الله) باشد. از ملت ايران می‌خواهم كه فقط و فقط از فرامين امام خويش اطاعت كنند، بدون تظاهر و ريا. وحدت كلمه كه لازمه‌اش با هم بودن و فانی شدن در مكتب است را حفظ نمايند. در راه مبارزه با استكبار جهانی به سركردگی آمريكا آرام ننشینند که هر روز توطئه جديدی برای اين انقلاب جهانی می‌تراشد و نمونه‌های آن (احتكار و درگيری‌های داخلی، حمله نظامی، طبس، طرح كودتا، تشديد نارضايتی‌های درون‌مرزی، جنگ تحميلی عراق بر ايران و علم كردن گـروه‌های منحرف و فريب خورده) در مقابل ولايت‌فقيه و روحانيت مبارز و تضعيف دولت مكتبی است.

من از ملت ايران می‌خواهم كه در مقابل تمام توطئه‌ها بايستند، آن را در نطفه خفه كنند و نكته‌سنجی خود را در رابطه با مسائل حفظ كنند.

در پايان از خانواده‌ام و تمام دوستان و آشنايان می‌خواهم كه اگر خطایی از من سر زده است به علت عدم آگاهی بوده مرا حلال نمايند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد