سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 57819
|
02:36 - 1401/11/14
نسخه چاپی

مشاوره| زمان جدا کردن اتاق خواب بچه چه سنی است؟

مشاوره| زمان جدا کردن اتاق خواب بچه چه سنی است؟
برخی پدر و مادرها پس از بچه دار شدن فراموش می‌کنند که این فرزند باید بعد از مدتی از آنها جدا بخوابد و تا سال‌ها در کنار هم می‌خوابند در حالیکه از آسیب‌های این امر مطلع نیستند.

به گزارش ایلام بیدار ، دکتر الهام جعفری (روان شناس): با افزایش سن کودکان انرژی روانی جنسی آنها نیز افزایش پیدا می‌کند و بنابراین هر چقدر که بچه‌ها در سنین بالاتر با والد همجنس خود ارتباط بهتری داشته باشند، از لحاظ حالات روانشناختی و بهزیستی سلامت روان شرایط برای خودشان بهتر خواهد بود.

کودک پس از به دنیا آمدن برای احساس آرامش بیشتر و برقراری ارتباط عمیق بهتر است که در کنار مادر و پدر باشد تا این ارتباط شکل بگیرد اما پدر و مادر نباید یادشان برود که کودک پس از یک سال باید در اتاق مجزا بخوابد . بچه‌هایی که تا سنین بالاتر در کنار پدر و مادر هستند،‌بالعکس تصور والدین همیشه مضطربند و احساس ناامنی دارند و البته هیچ وقت نیز حال خوبی در بین همسالانشان دریافت نمی‌کنند.

در ارتباط با حمام کردن کودک نیز باید توضیح دهم که نهایتا سنین یک تا دو سالگی کودک باید با مادر خود به حمام برود اما پس از آن بهتر است که با والد همجنس خود حمام کند و این هم باید تا چهار سالگی باشد ، پس از این سنین بهتر است که بچه یاد بگیرد خودش کارهایش را در حمام انجام دهد، مثلا خودش بدن خود را بشوید.

پایان پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب