سرویس: اقتصادی
کد خبر: 57776
|
00:07 - 1402/11/11
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

روایتی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در چرداول

روایتی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در چرداول
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان چرداول یکی از مناطقی در ایلام بود که تحول را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، پیشرفت کشورها ابعاد زیادی دارد ویکی از ابعاد آن توسعه شهرها و روستاها است که این امر نیازمند کار و تلاش فراوان است تا این امر مهم تحقق یابد .

در زمان طاغوت متأسفانه پیشرفت به استان‌هایی مانند ایلام اصلاً نمی‌رسید و استان ایلام از قافله توسعه عقب بود؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی کم‌کم مناطق محروم هم از توسعه برخوردار شدند.

در زمانی که به بعضی روستاها اصلاً راهی وجود نداشت و شهرهای انگشت شماری پیدا می‌شد امروزه شهرها و روستاها رنگ توسعه به خود گرفته‌اند و می‌توان گفت روزنه‌ی امید در آن‌ها پیدا شده است.

بعداً از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه به محروم‌ترین نقاط در استان ایلام کشیده شد و در شهرستان چرداول با توسعه شهرها و روستاها و ایجاد بخش‌ها مردم به امکانات رفاهی دسترسی پیدا کردند.

شهرستان چرداول یکی از شهرستان‌های استان ایلام است جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر و دارای بیش از 100  روستا که مرکز آن شهر سرابله است.

 شیروان و چرداول در سال ۱۳۶۰ از شهرستان ایلام جدا شد و در تقسیمات کشوری قبل از ۱۳۶۰ از بخش‌های آن محسوب می‌شد. با جداشدن شیروان از این شهرستان شیروان به شهرستان سیروان و هلیلان بقیه شهرستان با نام چرداول نام‌گذاری شد.

این شهرستان دارای 3 بخش است؛ بخش مرکزی: مرکز آن سرابله است و شامل یک دهستان به نام آسمان آباد است که مرکز آن دهستان، شهر آسمان آباد است. نقاط شهری: آسمان آباد، سرابله بخش شباب: مرکز آن شهر شباب است و شامل دو دهستان به نام‌های شباب (به مرکزیت هلسم) و زنجیره (به مرکزیت زنجیره علیا) است. نقاط شهری: شباب، بخش زاگرس: مرکز آن شهر بلاوه است و شامل دو دهستان به نام‌های بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به مرکزیت شله کش) است. 

شامل دو دهستان به نام‌های بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به مرکزیت شله کش)///////////////////////// است. 

انقلاب اسلامی تحول بزرگی در ایران ایجاد کرد

شامل دو دهستان به نام‌های بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به مرکزیت شله کش) است. 

حجت‌الاسلام عمران احمدی امام جمعه موقت چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: قبل از پیروزی انقلاب مردم در سخت‌ترین شرایط به امر و معاش می‌پرداختند وبا کوچک‌ترین بیماری تلفات انسانی بالا می‌رفت.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی آب، برق، گاز، بهداشت، خدمات ارتباطی به شهرها و روستاها کشیده شد و مردم به خدمات رفاهی دسترسی پیدا کردند.

امام‌جمعه چرداول تصریح کرد: در شهرستان چرداول روستاها از پراکندگی زیادی برخوردار هستند وبا این وجود پیشرفت‌های خوبی در سطح شهرستان حاصل شده است.

سعیدرضا کریمیان فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی قابل‌مقایسه با زمان قبل از انقلاب نیست.

وی افزود: پیشرفت‌های خوبی در شهرها و روستاهای شهرستان چرداول با آمدن انقلاب اسلامی صورت‌گرفته و خوشبختانه روستاها شهرها به امکانات رفاهی دسترسی داشته و برای پیشرفت‌های بیشتر برنامه‌ریزی‌شده است.

فرماندار چرداول تصریح کرد: برای تبدیل آسمان آباد به بخش پیگیری‌های لازم صورت‌گرفته است.

اقبال گراوندی مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان چرداول به قطب تولید محصولات کشاورزی تبدیل شده که محصولاتی مانند برنج آن معروف است.

شامل دو دهستان به نام‌های بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به //////////////////////////////مرکزیت شله کش) است. 

گردشگری قابلیت اصلی چرداول

شامل دو دهستان به نام‌های بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به مرکزیت شله کش) است. 

یکی از نقاط قوت این شهرستان دارابودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که می‌تواند در جذب گردشگر نقش عمده‌ای داشته باشد.

جهان‌بخش طهماسبی از کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: شهرستان چرداول دارای ۱۱۱ اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی کشور است.

وی افزود: همچنین این شهرستان دارای دو روستای زنجیره علیا و سنگ سفید به‌عنوان روستای هدف گردشگری زمینه بسیار خوبی برای اشتغال‌زایی دارد.

راه‌ها از مهم‌ترین عوامل توسعه در هر منطقه‌ای به شمار می‌روند، احمد اسفندیاری کارشناس راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار اظهار داشت: پروژه‌های مختلفی برای توسعه راه‌ها در چرداول وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها توسعه جاده اربعین است همچنین همه مناطق شهرستان به راه استاندارد دسترسی دارند.

در حوزه صنعت هم باید توجه داشت که قبل از انقلاب چرداول فاقد هرگونه صنعت بود؛ ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با احداث کارخانه‌هایی مانند فولاد گستر، پرسیکا و... در این شهرستان ظرفیت‌های ویژه صنعتی ایجاد شده است.

همچنین به گفته سیامکی رئیس بیمارستان امام علی (ع) سرابله همه مردم شهرستان چرداول به خدمات سلامت دسترسی داشته و پزشک متخصص در سطح شهرستان برای درمان مردم وجود دارد.

شامل دو دهستان به نام‌های بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به مرکزیت/////////////////////////////// شله کش) است. 

شباب شهری با پیشرفت 100 درصدی 

شامل دو دهستان به نام‌های بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به مرکزیت//////////////////////////// شله کش) است. 

علی سعیدی  از شهروندان شهر شباب در شهرستان چرداول در خصوص پیشرفت‌های صورت‌گرفته در شهر شباب گفت اظهار داشت: قرارگرفتن شهر شباب به‌عنوان قدمگاه زائرین امام حسین (ع) باعث رونق اقتصادی و کسب‌وکار در این منطقه در چند سال اخیر شده است. تأسیسات زیرزمینی از جمله، فاضلاب شهری، آب شرب، فیبر نوری، گاز که لازمه هر شهری است در شباب نیز حال تکمیل‌شدن است.

وی ضمن اشاره به عملکرد مثبت شهرداری، افزود: احداث ساختمان آتش‌نشانی، فاضلاب شهری، آسفالت و شن‌ریزی معابر، نصب تابلو و علائم معابر، ساماندهی قصابی‌ها، احداث جدول‌گذاری برای دفع آب‌های سطحی از جمله اقداماتی است که در طول ۴ساله در شهر شباب رخ‌داده است.

وی تصریح کرد: تعریض خیابان اصلی راه کربلا به میزان 10 متر از دوطرفه، احداث بلوارهای متعدد به همراه مبلمان شهری و احداث 20 چشمه سرویس بهداشتی در ورودی شهر از مهم‌ترین عملکرد شهرداری شباب است.

وی ادامه داد: تکمیل میدان امام خمینی (ره) و سیل‌بندهای سطح شهر در دست اجرا است، از طرفی موزائیک فرش بلوار راه کربلا، امام جعفر صادق (ع) و پیامبر اعظم (ص) به مناقصه گذاشته شده است تا هرچه سریع‌تر شاهد پیشرفت و آبادانی این شهر باشیم.

شامل دو دهستان به نام‌های بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به مرک///////////////////زیت شله کش) است. 

سرابله شهری که بعد از انقلاب تحول یافت

شامل دو دهستان به نام‌های بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به مرکزیت //////////////////////////////////شله کش) است. 

روح اله پری‌زاد شهردار سرابله در این باره گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی شهرسرابله در حوزه توسعه و عمران شهری به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر برای توسعه شهر را در قالب 3 برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت عنوان کرد که شامل ساماندهی پارک‌ها و فضای سبز، ساخت میدان میوه‌وتره‌بار، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، ساماندهی ورودی و خروجی شهر، درآمدزایی پایدار شهرداری، توسعه شهر، ایجاد مبلمان شهری متناسب بافرهنگ بومی منطقه و جاده سلامت است.

پری‌زاد وجود دریاچه توریستی تفریحی شهر سرابله را یک فرصت و پتانسیل دانست و گفت: برای تجهیز و تکمیل این مجتمع پنج میلیارد ریال اختصاص‌یافته که ساخت رستوران در وسط دریاچه با رشد فیزیکی 80 درصدی در دست‌ساخت است.

وی ایجاد پیست اسکی، آلاچیق، پارکینگ، مغازه‌های فروش، زمین چمن مصنوعی فوتبال، ایجاد غرفه‌های متنوع را از دیگر برنامه‌ها برای توسعه و گسترش این مرکز تفریحی برشمرد که زیباسازی شهر، جذب گردشگر و اشتغال‌زایی را در پی خواهد داشت.

وی کاشت 500 اصله درخت در سطح شهر، چمن‌کاری پنج هزار مترمربع، ایجاد و ساماندهی بازارچه میوه‌وتره‌بار و آغاز عملیات گلخانه شهرداری در سطح چهارهزار مترمربع برای کاشت داروهای گیاهی و درخت با اعتبار 250 میلیون ریال را از دیگر برنامه‌های شاخص شهرداری برشمرد.

 

شامل دو دهستان به نام‌های بیجنوند (به مرکزیت بلاوه) و قلعه (به مرکزیت شله کش) است. 

 

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد