سرویس: سیاسی
کد خبر: 54304
|
10:22 - 1400/11/03
نسخه چاپی

ممانعت از بازداشت سرمایه‌گذار متخلف در کارخانه‌ها استقلال قاضی را زیر سوال می‌برد

ممانعت از بازداشت سرمایه‌گذار متخلف در کارخانه‌ها استقلال قاضی را زیر سوال می‌برد
نماینده مردم قم در مجلس در مخالفت با طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: ممانعت از بازداشت سرمایه‌گذار واحدهای تولیدی و کارخانه‌دار استقلال قاضی را زیر سوال می‌برد.

به گزارش ایلام بیدار ، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 3 بهمن ماه) در مخالفت با گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح دو فوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی اظهار داشت: عنوان طرح زیباست اما وقتی به بندها و ماده به ماده این طرح توجه می‌کنیم ابهامات زیادی داشته و تقریبا بندها ضدتولید نوشته شده و به برخی از اشخاص مصونیت‌های خاص می‌دهد که می‌تواند فسادآور باشد.

وی افزود: در بند اول طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی عنوان شده که بازداشت و یا حبس مدیران و سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی تا قطعی شدن حکم و تایید شورای تامین استان ممنوع است که این موضوع مصونیت و استقلال قاضی را زیر سؤال می‌برد ولی اگر این سرمایه‌گذار و رئیس کارخانه جاسوس بود، آیا باز هم باید منتظر تایید شورای تامین باشیم که آن فرد را بازداشت کنیم؟ در این صورت احتمالا خیلی از اثرات جرم از بین خواهد رفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر یک واحد تولیدی به یک واحد تولیدی دیگر بدهی داشته باشد و نتواند پیگیر این طلب خود باشد، واحد تولیدی طلبکار به زمین می‌خورد و این موضوع مصداق حق‌الناس است و نباید با این کار موجب هرج و مرج در جامعه شویم.

امیرآبادی تصریح کرد: وقتی یک واحد تولیدی به کارگران خود به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق دچار برخی مشکلات می‌شود آیا کارگران که منتظر دریافت حقوق خود هستند، نبایستی برای پیگیری قضایی موضوع را دنبال کنند؟

انتهای پیام/ک

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد