سرویس: استان ایلام
کد خبر: 54286
|
13:37 - 1400/10/29
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

زیرساخت های فرهنگی و دینی در استان ایلام تقویت شود/ ساخت خانه های عالم در مناطق روستایی استان ضروری است

زیرساخت های فرهنگی و دینی در استان ایلام تقویت شود/ ساخت خانه های عالم در مناطق روستایی استان ضروری است
امام جمعه ایلام گفت: اختصاص منابع پایدار برای کمک به استان برای انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغ دینی لازم است.

به گزارش ایلام بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۹ دی) در دیدار « محمد روح الامینی»، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات کشور، گفت: نگاهی که مردم به سازمان تبلیغات اسلامی دارند این است که این سازمان، عمده ترین نهادی است که مبلغ دین در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه در راستای مسائل و موضوعات دینی، نگاه ها معطوف به سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: بخشی از کمبودها در استان ایلام مربوط به محرومیت استان است و بخشی دیگر مربوط به زیرساخت هاست که باید در این استان کار شود و  امروز  لازم است این سازمان در استان هم از نظر نیروی انسانی و تجهیزاتی و هم بعد در اعتبارات تقویت شود.

وی با اشاره به حضور مبلغان دینی و طلاب در سطح روستاهای استان، افزود: تعداد روحانیون مبلغ در استان نیازمند توجه جدی است که در سطح روستاهای استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی افزایش یافته و از سوی دیگر هم  نیاز است که طلاب و روحانیون به لحاظ معیشتی نیز مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: تعداد ائمه جمعه و جماعات در سطح مساجد استان نیز باید تقویت شوند، بسیاری از روحانیون و طلاب استان نیز از وضعیت اشتغال ثابتی برخوردار نیستند و لازم است که در زمینه به کارگیری این عزیزان توجه شود و باید در این حوزه هم، سازمان تبلیغات اسلامی و هم سایر دستگاه های اجرایی برنامه ریزی و تصمیم سازی مناسبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ابراز کرد: با توجه اندک بودن تعداد موقوفات در سطح استان، لازم است که نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به حضور طلاب و روحانیون در مساجد توجه جدی داشته باشند و این استان با توجه به شرایط و محرومیتی که دارد، نیازمند نگاه ویژه است.

وی گفت: نیاز است که خیرین در سطح کشور پای کار بیایند و از ظرفیت های موقوفات در استان و سایر استان های کشور  برای اجرای برنامه ها فرهنگی و دینی در سطح مساجد با حضور طلاب و روحانیون استفاده شود، اختصاص منابع پایدار برای کمک به استان برای انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغ دینی به ویژه  با کمک نهادهای انقلابی، موسسات خیریه، خیرین و بنیادها ضروری است. 

امام جمعه ایلام با اشاره به مجاهدت های روحانی مبارز استان مرحوم آیت الله حیدری ایلام در زمینه توسعه و ترویج فرهنگی دینی و انقلابی، ابراز کرد: مرحوم آیت الله حیدری ایلامی با زندگی زاهدانه ای که داشت نقش مهمی در استان از قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی درر استای ترویج معارف و ارزش های دینی و انقلابی داشت.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام از ظرفیت های بالقوه ای از جمله ترد زوار اربعین حسینی از مرز مهران و استان ایلام برخوردار است، مردم این استان در طول سال های گذشته همواره با روی باز و گشاده از زوار اربعین حسینی استقبال و پذیرایی کرده اند، این استان به عنوان پایتخت خادمان حسینی در کشور مطرح است و امن ترین و کوتاه ترین مسیر برای تردد زوار اربعین حسینی است.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب