سرویس: سیاسی
کد خبر: 54252
|
13:19 - 1400/10/26
نسخه چاپی

حمله با نارنجک به منزل نماینده عراقی و مقر حزب رئیس پارلمان

حمله با نارنجک به منزل نماینده عراقی و مقر حزب رئیس پارلمان
منابع امنیتی عراقی می‌گویند منزل یک نماینده پارلمان و مقر حزب رئیس پارلمان این کشور در بغداد با نارنجک هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش ایلام بیدار ، رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در بغداد، پایتخت این کشور خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» در خبری فوری نوشت: «صدای انفجار در منطقه السیدیه شنیده شده است. تعداد زیادی خودروی پلیس و آمبولانس در خیابان سیزدهم البیاء به سمت محل حادثه حرکت کردند».

این رسانه عراقی سپس گزارش داد که اخبار تایید نشده از هدف قرار دادن مقر یک حزب سیاسی در السیدیه حکایت دارد.

صابرین‌نیوز دقایقی بعد با بیان اینکه احتمالا انفجار در یکی از مقرهای حزب «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق رخ داده، نوشت: «این حمله با نارنجک‌های دستی به یکی از مقرهای ائتلاف پیشرفت انجام شده است».

 

این رسانه سپس به نقل از منابع امنیتی خبر داد که چند نارنجک به سمت مقر حزب الحلبوسی و همچنین منزل «عبدالکریم عبطان» نماینده پارلمان عراق پرتاب شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراقی در اطراف محل حادثه یک حلقه امنیتی بزرگ ایجاد کردند و ورودی‌های السیدیه را مسدود نموده‌اند.

صابرین‌نیوز با بیان اینکه منزل و دفتر نماینده پارلمان عراق از ناحیه درب و پنجره تخریب شده، افزود: «عبطان در زمان حادثه در منزل نبود اما پدر وی بشدت زخمی شده است».

پیش از این، «کاظم الحیدری» عضو ائتلاف دولة القانون تاکید کرد، حملات اخیر به نمایندگی‌های دیپلماتیک در سایه روند سیاسی برای تشکیل کابینه نشان می‌دهد بازی کثیفی برای ایجاد شکاف میان گروه‌های شیعی عراق دنبال می‌شود. 

رسانه‌ها طی دو هفته گذشته از بیش از ده حمله به پایگاه‌های آمریکا و کاروان‌های لجستیکی این کشور در بخش‌های مختلفی از عراق و شرق و شمال شرق سوریه خبر داده‌اند.

منابع خبری عراق هم شامگاه پنجشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه سبز بغداد خبر دادند و گفتند که سفارت آمریکا در بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

گروه‌های مقاومت عصائب اهل الحق و کتائب حزب الله طی دو روز اخیر با صدور بیانیه‌هایی تاکید کردند که این حملات مشکوک با هدف سنگ اندازی در روند پیشبرد فرآیند سیاسی پس از انتخابات عراق انجام می‌شود.

جریان صدر به عنوان حزب سیاسی پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر عراق طی هفته های گذشته در حال رایزنی با دیگر گروه‌های شیعی عضو الاطار التنسیقی(چارچوب هماهنگی) بود؛ اما به عقیده کارشناسان تلاش‌های پشت پرده‌ای برای به انزوا کشاندن چارچوب هماهنگی و شریک نکردن آن در دولت آتی عراق جریان دارد.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب