سرویس: استان ایلام
کد خبر: 54124
|
14:18 - 1400/10/09
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام:

بصیرت چراغ راه عبور از فتنه است

بصیرت چراغ راه عبور از فتنه است
امام جمعه ایلام گفت: بصیرت چراغ راه است و باید در همه حال نگاه ما به ولایت باشد تا فتنه گران نتوانند با مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده مسیر ما را از ولایت جدا کنند.

به گزارش ایلام بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین “الله نور کریمی تبار”، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۹ دی) در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی در جمع مردم دهلران با مقایسه ولایت مداری و ولایت پذیری مردم کنونی ملت ایران با مردم زمان حضرت علی(ع) که وحی و صحابه را درک کردند، گفت: در آن زمان خواص طرفدار باطل، افکار جامعه را به سمت و سوی خلافت هدایت و حضرت علی(ع) به خاطر حفظ اسلام سکوت کرد و بعد که مردم متوجه اشتباه خود شدند دوباره به درب خانه ولایت آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: آن زمانی که متوجه شدند که حضرت امام علی(ع) مسئولیت به شایستگان می دهد، آمدند و زمینه براندازی حکومت این امام را چیدند و طلحه و زبیر در مقابل علی(ع) ایستادند و جنگ برادر کشی راه انداختند و کسانی که جمود فکری داشتند، تحمیل اراده کردند و امام را مجبور کردند تن به حکمیت دهد.

امام جمعه ایلام افزود: درود بر ملت ایران که نه وحی را درک کردند و نه در زمان امام معصوم بودند، اما با نایب امام بیعت و شعار دادند ما اهل کوفه نیستیم که علی تنها بماند و بر بیعت خود ماندند و در اجرای فرمان ولایت فقیه شهدای عزیزی تقدیم و از جان و مال خود گذشتند و افتخار پیدا کردند که زمینه ساز حکومت حضرت ولی عصر(عج) باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمن به خوبی می دانست که در برابر ملت ما توان مقابله ندارد، لذا توطئه کردند و مردم را به جان هم انداختند و از نظام و دموکراسی سوء استفاده و در فتنه 88  تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

وی افزود: اینها وقتی دیدند اگر مسیر قانونی بروند و شمارش آرا صورت گیرد، محکوم هستند لذا از احساسات مردم سو استفاده و دشمن با فریب چهره هایی که خود را باخته و به دلیل دنیا طلبی در مقابل نظام ایستادند استفاده کرد و فتنه 88 رقم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اما با درایت رهبری و آگاهی و بصیرت ملت 9 دی شکل گرفت و آتش فتنه خاموش شد و امروز ما حماسه 9 دی که نشان بصیرت و ولایت مداری مردم در مقابل فتنه گران است را گرامی می داریم تا دشمن آن واقعیت تاریخی و روزهای تلخ حضور منافقین در خیابان ها را دگرگون ننویسد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه  اگر کسی از یاری رهبرش کوتاه و بخوابد این را بداند که با لگد دشمن بیدار خواهد شد، گفت: بصیرت چراغ راه است و باید در همه حال نگاه ما به ولایت باشد تا فتنه گران نتوانند با مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده مسیر ما را از ولایت جدا کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تقدیر از حضور مردم دهلران در گرامیداشت مراسم 9 دی، خاطرنشان کرد: انتصاب فرماندار ویژه دهلران که فردی ولایی و انقلابی است را به مردم شهرستان تبریک می گویم.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب