کد خبر: 53967
|
09:12 - 1400/09/16
نسخه چاپی

گزارش؛

بازگشت کارخانه سولفات ایوان به چرخه تولید/60کارگر ایوانی صاحب شغل شدند

بازگشت کارخانه سولفات ایوان به چرخه تولید/60کارگر ایوانی صاحب شغل شدند
کارخانه سولفات پتاسیم شهرستان ایوان در حالی که دو سال به‌ دلیل نبود مواد اولیه، از ادامه فعالیت باز مانده بود و ده‌ها کارگر آن نیز بیکار شده‌ بودند، امروز با حمایت دستگاه قضایی به مدار تولید بازگشت.

به گزارش ایلام بیدار ،ا نگاهی به نامگذاری و شعار سال‌های اخیر، به راحتی می‌توان به این مهم پی‌برد که اقتصاد و تولید در پویایی و پیشرفت کشور نقش بسزایی دارد و رهبر انقلاب در بیانات خویش و نام‌گذاری سال‌های اخیر به این مهم اشاره کرده‌اند.

اما تعطیلی برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته و امسال بیانگر این نکته است که برخی مسؤولان آنگونه که باید جهت تحقق شعار سال و رونق تولید تلاش نکرده‌ و همین امر سبب شده در سالی که بنا بود تولیدات داخلی رونق گرفته و افزایش یابد، شاهد تعطیلی برخی واحدهای تولیدی باشیم که بنا به دلایل مختلف توان ادامه فعالیت را ندارند.

کارخانه سولفات پتاسیم ایوان یکی از مواردی بود که به دلایلی از جمله نبود مواد اولیه تعطیل شد و با ورود دستگاه قضا بار دیگر به مدار تولید بازگشت.

این کارخانه سالانه ۲۰ هزار تن کود سولفات پتاسیم و ۲۰ هزار تن اسید سولفوریک تولید می‌‌کند.

 

دلایل تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیم

امیدعلی سبزی ،فرماندار شهرستان ایوان گفت: این کارخانه به‌دلیل مشکلات آلایندگی هوا تعطیل شد که پس از مدت کوتاهی و با رفع مشکل، فعالیت خود را از سر گرفت اما باز به دلایل مختلف نیز از جمله نبود مواد اولیه تعطیل شد.

وی اظهار کرد: دو سالی است مجدد کارخانه مذکور تعطیل شده که مدیران کارخانه نبود مواد اولیه را از دلایل تعطیلی آن عنوان کرده‌اند و جلسات و نشست‌هایی نیز در این باره برگزار شده است.

فرماندار شهرستان ایوان با بیان اینکه تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیمبیکاری ۶۰ نفر از کارکنانرا در پی داشته است، اضافه کرد: پیگیری‌ها جهت رفع مشکلات این کارخانه در حال انجام است و بر اساس جلسه‌ای که در این خصوص با حضور مسوولان استانی تشکیل شد و با ورود دستگاه قضا و حمایت سازمان صمت اکنون فعال است.

 

درخواست هزار میلیارد ریال تسهیلات

فرخ آبادی مدیرعامل کارخانه سولفات پتاسیم ایوان طی روزهای اخیر، نبود مواد اولیه را دلیل تعطیلی این کارخانه عنوان کرد و گفت: درخواست یک هزار میلیارد ریال تسهیلات دادیم.

وی افزود :در تلاش هستیم تمام مشکلات و موانع این کارخانه با حمایت همه جانبه دستگاه‌ها مرتفع شود.

 

 

بازگشت به کار ۶۵ کارگر

محمد یکی از کارگران این کارخانه نیز به گفت: امیدوار بودیم  این کارخانه هرچه سریعتر به چرخه تولید بازگردد تا شاهد به کارگیری دوباره کارگران باشیم که با ورود دستگاه قضا و حمایت بانک صادرات این امر محقق شد.

وی خاطر نشان کرد: ۲ سالی بود تکلیف ۶۵ کارگر بیکار در این کارخانه مشخص نبود اما با درایت مسوولین، ورود و پیگیری نمایندهمجلس شورای اسلامیاین کارخانه فعال شد.

پیگیری مشکلات توسط دادستانی

رضا امیری‌مقدم جانشین دادستان ایلام  گفت: کارخانه حدود دو سال و نیم تعطیل بود در اردیبهشت امسال جلسهاقتصاد مقاومتیبا حضور دادستان برگزار شد و مقرر شد که مدیر عامل کارخانه برنامه فعال سازی را ارائه بدهد.

وی افزود: برنامه ارائه شد و مجددا هفته بعد در سازمان صمت جلسه برگزار شد و به مدیر عامل تذکر داده شد که فورا کارخانه را فعال کند و دادستانی هم پیگیر رفع مشکلات شد؛ در خرداد ماه هیات مدیره تغییر داده شد و در تیر ماه شروع به کارهای اولیه فعال سازی کردند.

جانشین دادستان ایلام گفت: بعد از آن به دستور دادستان جلسه ویدئو کنفرانس با حضور بنده در سازمان صمت برگزار شد و بانک صادرات خارج از نوبت تسهیلات لازم را ارائه داد و با پرداخت قسمتی از تسهیلات بخشی از مشکلات نقدینگی کارخانه برطرف شد.

بدون تردید، توسعه بخش تولید می‌تواند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی را در پی داشته باشد و رونق تولید که امسال با این شعار نام‌گذاری شده در تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند سبب به کارگیری نیروهای جوان و پویا شود.

انتهای پیام/

تازه ترین مطالب