سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53855
|
10:17 - 1400/09/06
نسخه چاپی

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام خبر داد؛

اجرای طرح هادی در ۸۹ روستای ایلام

اجرای طرح هادی در ۸۹ روستای ایلام
مدیرکل بنیاد مسکن ایلام از اجرای طرح هادی در ۸۹ روستای ایلام خبر داد و گفت: طرح هادی در ۱۴۶ روستای دیگر تا پایان سال انجام می شود.

به گزارش ایلام بیدار ، “حبیب الله محبی"، مدیرکل بنیاد مسکن ایلام در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: در شش ماهه اول در قالب طرح هادی عملیات جدول گذاری، پیاده روسازی، کانال سنگی، سنگ فرش معابر و آسفالت معابر در ۸۹ روستای استان اجرایی شده است.

وی افزود: در این خصوص ۴۹ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف استانی و ملی هزینه شده است.

محبی با اشاره به اختصاص قیر رایگان و مشارکت دهیاری‌ها و فرمانداری‌های سطح استان در اجرای طرح‌های هادی، افزود: در این راستا بالغ بر ۲۰۰ هزار مترمربع شن ریزی، بیس و آسفالت معابر انجام شده است.

طرح هادی در ۵۰ روستا شروع شده است

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام افزود: در کنار این فعالیت‌ها برای بیش از ۶۵ روستای استان طرح هادی ایجاد شده و به زودی عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۰ نیز اجرای طرح هادی در ۱۴۶ روستای دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه نسبت به تخصیص اعتبار طرح هادی در ۵۰ روستا شروع شده است، افزود: برای اجرای طرح هادی در دیگر روستاها منتظر تخصیص اعتبار هستیم.

اجرای طرح هادی در ۸۹ روستای ایلام

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام بیان کرد: عملیات اجرایی طرح هادی این روستاها شامل بهسازی محیط، شن ریزی، جدول گذاری، کانال سنگی، سنگ فرش معابر، زیباسازی است.

ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مناطق محروم

وی در بحث تامین مسکن محرومان نیز عنوان کرد: در نیمه دوم سال گذشته ۲ هزار واحد مسکن محرومان و یک هزار و ۲۰۰ واحد طرح ویژه مسکن در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با همکاری بانک‌های عامل از سه هزار و ۲۰۰ واحد، بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ واحد آن به بهره برداری رسیده است.

محبی اضافه کرد: برای سال جاری نیز ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مناطق محروم و دورافتاده و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دستور کار قرار دارد که تاکنون تسهیلات یک هزار و ۶۷۵ نفر تامین اعتبار شده و ۵۲۹ مورد نیز با بانک عامل انعقاد قرارداد شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن در طرح جهش تولید مسکن نیز به عنوان کارگزار وزارت راه و شهرسازی در شهرهای ایلام، ایوان و دره شهر عملاً عملیات اجرایی طرح‌ها را شروع کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام افزود: تا به این لحظه ساخت ۶۳۰ واحد در شهر ایلام، ۱۶ واحد در شهر دره شهر، ۱۶ واحد نیز در شهر ایوان شروع شده است.

وی گفت: برای ساخت ۳۰۰ واحد دیگر پروانه ساخت آنها آماده شده و به زودی انجام مراحل مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب