سرویس: سیاسی
کد خبر: 53847
|
10:58 - 1400/09/04
نسخه چاپی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

اگر جلوی واردات بی رویه گرفته نشود تولید لوازم خانگی به زمین می‌خورد

اگر جلوی واردات بی رویه گرفته نشود تولید لوازم خانگی به زمین می‌خورد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر جلوی واردات بی رویه و قاچاق گرفته نشود تا چند سال آینده تولید داخلی به ویژه در لوازم خانگی به کلی زمین خواهد خورد و بسیاری از صنایع ورشکسته خواهند شد.

به گزارش ایلام بیدار ، حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: تخلفات بسیاری در گمرک صورت می پذیرد که نیازمند دقت زیاد نهادهای ذی ربط در این زمینه است چرا که اگر جلوی واردات بی رویه و قاچاق گرفته نشود تا چند سال آینده تولید داخلی به ویژه در لوازم خانگی به کلی زمین خواهد خورد و بسیاری از صنایع ورشکسته خواهند شد.

وی افزود: کشور در برهه حساسی قرار دارد. لازمه عبور از تحریم ها تکیه بر توان داخلی و حمایت از شرکتهای دانش بنیانی است که در صدد ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی هستند. 

نیک بین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان چند روز پیش خود مجدداً تأکید ویژه ای بر روی حمایت از تولید داخلی و شرکتهای دانش بنیان ایرانی داشتند. دلیل این تأکیدات مکرر آگاهی ایشان نسبت به راه حل عبور از برهه حساس کنونی است که کشور تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دارد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: وظیفه مجلس و دولت، تصویب و اجرای طرحها و قوانینی است که موجب رونق تولید داخلی می شود. همچنین تقویت نهادهای نظارتی برای مقابله با مافیای واردات که از انواع رانتها برای سودجویی خود بهره می برد ضروری است و لازم است که دستگاه قضایی و دیگر نهادها به طور جدی در این زمینه ورود کنند.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب