سرویس: سیاسی
کد خبر: 53809
|
19:44 - 1400/09/01
نسخه چاپی

حملات سعودی به یمن دوباره از غیرنظامیان قربانی گرفت

حملات سعودی به یمن دوباره از غیرنظامیان قربانی گرفت
حملات هوایی و زمینی روز دوشنبه سعودی به مناطقی از یمن، به کشته شدن یک مرد و جنین در شکم یک مادر در روستایی در غرب یمن منجر شد.

به گزارش ایلام بیدار ، ائتلاف سعودی روز دوشنبه نیز از زمین و هوا مناطقی ازیمنرا هدف قرار داد که به کشته وزخمیشدن چند غیرنظامی منجر شد.

جنگنده های ائتلاف سعودی، منزل «عبدالله شریان» یک شهروند یمنی در روستای المریر شهر حبس استان الحدیده را بمباران کردند.

در این حمله هوایی سعودی‌ها، یک مرد و یک جنین در شکم مادرش کشته شدند و مادر هم به شدت زخمی شد.

حمله توپخانه‌ای ارتشعربستان سعودیبه دو منطقه الرقو و آل الشیخ در شهر مرزی منبه در استان صعده نیز به زخمی شدن چهار شهروند و دو مهاجر آفریقایی منجر شد.

ائتلاف سعودی امروز نیز شهرهای صرواح و الجوبه استان مارب را در ۳۰ مرتبه بمباران کرد.

در استان الحدیده نیز شهر حبس پنج مرتبه هدف حمله هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت و شهر حرض استان حجه نیز دو بار بمباران شد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شواری عالی سیاسی این کشور در سخنانی در  راهپیمایی ضد آمریکایی امروز مردم یمن در صنعاء گفت که آمریکا دشمن یمن و امت اسلامی بوده و خواهد بود و آمریکا همان شیطان است و در اصل این آمریکاست که تجاوز علیه یمن را انجام می‌دهد.

او تأکید کرد: هر گلوله، خمپاره، موشک و بمبی که بر سر مردم یمن شلیک می‌شود، آمریکایی است. سعودی‌ها حتی نمی‌توانند هواپیمای کاغذی بسازند، چه برسد اینکه جنگنده اف-15 و اف-16 تولید کنند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد