سرویس: سیاسی
کد خبر: 53646
|
07:33 - 1400/07/17
نسخه چاپی

بازیگوشی نظامی!

بازیگوشی نظامی!
اشتباه آمریکا و رژیم صهیونیستی و تروریست‌های وهابی و جریان «نوعثمانی» این است که فکر می‌کنند می‌شود با دست‌کاری مرزها آشوب به پا کرد و آسیب به انقلاب اسلامی رساند، تجربه نشان داده پایان کار این بازیگوشی دریافت یک سیلی و حذف آنها از جغرافیای نظامی منطقه است.

"محمدکاظم انبارلویی"،طی یادداشتی نوشت: سون تزو ( Sun Tzu) می‌گوید : «وقتی دشمن مشغول اشتباه است نباید مزاحم او شد.»

ابرقدرت‌هایی که حیات طیبه در ایران را تحت لوای انقلاب اسلامی برنتابیدند طی 4 دهه گذشته مرتکب اشتباهاتی شدند که نه‌تنها آسیبی به انقلاب اسلامی نرساندند بلکه هر روز به قدرت و هیمنه انقلاب افزودند و روز‌به‌روز قدرت ملت ایران را تثبیت و دامنه نفوذ ایران را در منطقه و جهان وسیع‌تر کردند.
اشتباه دشمن در این نقطه متمرکز بود که از اول رفتند دنبال «بازیگوشی نظامی» اول از جنگ داخلی و ترور شروع کردند و بعد کار به تعرض مرزی و تصرف سرزمین‌هایی از خاک ایران و تجاوز با ابعاد جنایات جنگی کشید حاصل این تعرضات و تجاوزات نظامی چه شد؟!

دشمن با تحرکات اخیر نشان داده است که نمی‌خواهد به ارزیابی این واقعیت بنشیند که راه را از کجا اشتباه رفته که به اینجا رسیده است؟!

دشمن نمی‌خواهد این حقیقت را درک کند که چرا ایران با آن‌که پیش 15-10 کشور اطراف خود تا 300-200 سال قبل جزء خاک ایران بوده هیچ ادعای ارضی ندارد. اما برخی از کشورها که حیات و موجودیت آن‌ها حتی به یک قرن هم نمی‌رسد و جزء خاک ایران بوده‌اند به تحریک شرق و غرب مشغول «بازیگوشی نظامی» هستند، با آنکه با یک تلنگر از هم می‌پاشند.

دشمن نمی‌خواهد بپذیرد رژیم صهیونیستی که در جنگ 6 روزه ارتش‌های عرب را به زانو درآورد چرا اکنون با آنکه قدرتمندتر از 40 سال پیش است نمی‌تواند از پس یک اراده نیرومند نظامی در لبنان ، غزه و سوریه برآید و هربار که دست به ماشه برده ظرف 33 روز ، 22 روز و 55 روز دست‌ها را به التماس بالا برده و تقاضای آتش‌بس کرده است.

«جنگ نیابتی» قاعده و قانون ، ادب و آداب خود را دارد. اگر قواعد و آداب آن رعایت نشود نوعی شلیک به خود است. محصول توطئه آمریکا و غرب با تحریک صدام و شرق کشور با گروه‌های تکفیری چه شد؟!
رهبر معظم انقلاب در واکنش به «بازیگوشی نظامی» در شمال غرب کشور چند کلمه نصیحت به شرح زیر به جنگ‌افروزان و توطئه‌گرانی که در حال ارتکاب اشتباه راهبردی هستند فرمودند و صادقانه آنها را از رفتن به این مهلکه نهی ‌کردند:

1- تأمین امنیت با تکیه به دیگران یک توهم است.
2- اگر کسی برای برادران خود چاه بکند اول خودش در چاه می‌افتد.
3- کسانی که برای امنیت به دیگران تکیه می‌کنند، سیلی می‌خورند.
4- حضور ارتش‌های بیگانه در منطقه مایه ویرانی است.
5- راه حل حوادث شمال غرب جلوگیری از دخالت ارتش های بیگانه در این کشورهاست.

الهام علی اف معلوم نیست براساس چه عقبه‌ای رجز می‌خواند. پدرش که پس از فروپاشی شوروی تقاضای الحاق به ایران را داشت.

در جریان شهادت حاج قاسم فقط در فیسبوک 80 هزار نفر از جوانان سلحشور جمهوری آذربایجان پیام همبستگی با ملت ایران را منتشر کردند و در سوگ او گریستند. تیپ حسینیون در کنار حزب الله، لشکر فاطمیون و لشکر زینبیون و قلندران و پهلوانانی از ایران رودرروی داعش ایستادند و ریشه شجره خبیثه این جریان را که ریشه در دربار معاویه و یزید زمان ما داشت بیرون کشیدند و به زباله‌دان تاریخ انداختند.

اشتباه آمریکا و رژیم صهیونیستی و تروریست‌های وهابی و جریان «نوعثمانی»این است که فکر می‌کنند می‌شود با دست‌کاری مرزها آشوب به پا کرد و آسیب به انقلاب اسلامی رساند. تجربه نشان داده است پایان کار این بازیگوشی دریافت یک سیلی و حذف آنها از جغرافیای نظامی منطقه است.

دشمن در پاسخ به این پرسش که چرا ایران ادعای مرزی ندارد و راهبرد خود را برپایه استقلال کشورها و حفظ تمامیت ارضی همسایگان نهاده است، در وادی حیرت و سرگردانی است. پاسخ آن روشن است ایران براساس راهبرد نظامی پیامبر اعظم اسلام قبل از ورود به هر مرز جغرافیایی از قلب‌ها وارد می شود.

حریم و حریف اصلی ما مرز دشمنان اسلامی نیست بلکه قلب حریفان ماست. انقلاب اسلامی یک گفتمان الهی و انسانی است. منطق پیامبر اسلام و قرآن کریم با هزارتوی ذهن انسان‌ها طرف است. این منطق در جغرافیایی زمین و زمان نمی‌گنجد ، گنجایش آن گستره‌ای تا ابدیت دارد. انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است و مخاطب اصلی آن مسلمانان جهان و سپس تمامی بشریت است.

این انقلاب با منطق پیروزی خون بر شمشیر پیش می رود. ای کاش آمریکا و رژیم صهیونیستی و سه کشور شرور اروپایی این حرف شهید قاسم سلیمانی را خوب می‌فهمیدند؛ «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم (ع) ، مرد این میدان ما هستیم. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما ، این جنگ را شما شروع می‌کنید اما پایان آن را ما تعیین می‌کنیم.»

اگر شرارت صهیونیست‌ها در مرزهای ما ادامه یابد با بهانه و بی بهانه سراسر سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه تل‌آویو و حیفا زیر چکش پهپادی و موشک‌های نقطه‌زن قرار می گیرند. فقط همین تهدید کافی است آنها دست از بازی‌گوشی نظامی بردارند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد