سرویس: سیاسی
کد خبر: 4577
|
11:15 - 1392/08/19
نسخه چاپی

با مخالفت نمایندگان/

مجلس به نصرالله سجادی هم اعتماد نکرد/ ورزش باز هم بدون وزیر ماند

مجلس به نصرالله سجادی هم اعتماد نکرد/ ورزش باز هم بدون وزیر ماند
نمایندگان مجلس به سیدنصرالله سجادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان اعتماد نکردند.

به گزارش ایلام فردا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به سیدنصرالله سجادی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و امور جوانان رأی اعتماد نداد.

سجادی از مجموع 253 رأی مأخوذه نمایندگان، با 124  رأی موافق و 107  رأی مخالف و 22 رأی ممتنع نتوانست تصدی وزارت ورزش و جوانان را در دست بگیرد.

بهارستان‌نشینان با برگزاری جلسه علنی در صبح امروز، بررسی صلاحیت و برنامه‌های تنها وزیر باقی‌مانده از کابینه یازدهم را مورد بررسی قرار دادند.

در جلسات علنی امروز پارلمان، سیدمحمد بیاتیان، زهره طبیب‌زاده، نادر قاضی‌پور و فاطمه رهبر به‌ عنوان مخالفان و اسماعیل جلیلی، عیسی امامی، سیدشریف حسینی و کمال الدین پیرموذن در موافقت با برنامه‌های سجادی صحبت کردند.

موافقان برنامه‌های سجادی تخصص، تجربه مدیریتی و حضور مستمر در عرصه‌های ورزشی را جزو ویژگی‌های مثبت و نقاط قوت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان عنوان کردند.

مخالفان برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز سن بالا، نداشتن برنامه در حوزه جوانان و محدود شدن سوابق مدیریتی سجادی در حوزه المپیک و آسیایی را از دلایل مخافت خود برشمردند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه گله‌ای از مجلس برای عدم رای اعتمادها نداریم، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: درخواست من از شما این است که در این شرایط حساس بیش از پیش دولت را حمایت کنید.

رئیس‌جمهور کشورمان در بخش عمده سخنان خود به موضوع هسته ای کشور و مذاکرات ژنو پرداخت.

نصرالله سجادی دانشیار دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران است.

وی سال 1360 با ابلاغ شهید دکتر باهنر(وزیر آموزش و پرورش و نخست‌وزیر دولت شهید رجایی) مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش شد.

ریاست فدراسیون فوتبال، قائم‌مقام سازمان تربیت‌بدنی،‌ دبیرکلی کمیته ملی المپیک و معاون تربیت‌بدنی و تندرستی وزیر آموزش و پرورش از دیگر سوابق مدیریتی وی بوده است.

سجادی همچنین در بازی‌های المپیک 1988 سئول، ‌1996 آتلانتا،‌ 2004 آتن و 2008 پکن سرپرست کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در 5 دوره بازی‌های آسیایی عهده‌دار سرپرستی کاروان ورزشی ایران بوده است.

سجادی در زمینه تالیف و ترجمه کتب دانشگاهی آثار متعددی دارد.

به گزارش تسنیم، مدیریت سازمان‌های ورزشی،‌ فوتبال،‌ بازاریابی ورزشی و جنبش المپیک و 21 عنوان دیگر از جمله کتاب‌های تالیف شده ایشان است.

وی سابقه عضویت در شورای المپیک آسیا را از سال 1370 به مدت 20 سال داشته و از سال 1373 مدرس المپیک سولیداریتی کمیته بین‌المللی المپیک است.

سجادی پیشتر از سوی صالحی‌امیری سرپرست وقت وزارت ورزش، به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان معرفی شده بود.

 

 

تسنیم

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب