سرویس: سیاسی
کد خبر: 4571
|
08:48 - 1392/08/19
نسخه چاپی

اشتون: در این دور از مذاکرات «پیشرفت مشهودی» داشتیم/ هنوز مسائلی بین طرفین باقی مانده که باید حل شود

اشتون: در این دور از مذاکرات «پیشرفت مشهودی» داشتیم/ هنوز مسائلی بین طرفین باقی مانده که باید حل شود
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ایران حضور یافت.


به گزارش ایلام فردا، «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ابتدای این نشست خبری، بیانیه مشترک کوتاهی را خواند.

وی در این بیانیه، مذاکرات سه روز گذشته را «بسیار سازنده و فشرده» توصیف کرده و گفت: در این دور از مذاکرات «پیشرفت مشهودی» داشتیم.

خانم اشتون با این وجود تأکید کرد که هنوز مسائلی بین طرفین باقی مانده که باید حل شود. وی همچنین از وزرای گروه 1+5 که برای حضور در مذاکرات هسته‌ای به ژنو رفته بودند، تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: دور بعدی مذاکرات هسته‌ای روز 29 آبان بار دیگر در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود. به گفته وی، دور بعدی در سطح مدیران سیاسی کشورها برگزار خواهد شد.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در پاسخ به سوالی در مورد میزان امیدواری وی به دستیابی به توافق هسته‌ای، گفت: همان‌طور که وزیر خارجه ایران گفتند، مذاکرات فشرده‌ای داشتیم و هدف از این مذاکرات دستیابی به یک توافق نهایی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد نقش فرانسه در عدم دستیابی به توافق در مذاکرات اخیر، گفت: این کشور از اعضای مهم 1+5 است و چه قبلا و چه در حال حاضر نقش مهمی در روند مذاکرات ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه قصد ندارد به جزئیات مذاکرات اشاره کند، گفت: تمام وزرای 1+5 از جمله «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه تلاش می‌کنند تا به دستیابی به توافق هسته‌ای کمک کنند.

 

 

فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد