سرویس: سیاسی
کد خبر: 4232
|
16:45 - 1392/07/22
نسخه چاپی

اژه‌ای: سران فتنه آزاد نمي‌شوند

اژه‌ای: سران فتنه آزاد نمي‌شوند
سخنگوی قوه قضاییه برخی گمانه‌زنی‌ها جهت آزادی سران فتنه در عید قربان و غدیر را رد کرد و گفت: اتفاق خاصی در پرونده این افراد نیفتاده است.

به گزارش ایلام فردا به نقل از فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه آیا پرونده موسوی، کروبی و رهنورد از قوه قضائیه گرفته شده و به شورای عالی امنیت ملی سپرده شده است، گفت: اتفاق خاصی نیفتاده و پرونده نیز به جایی محول نشده است.

وی ادامه داد: در جریان فتنه 88 ظلم بزرگی به مردم و نظام وارد شد که در آن افرادی دخالت داشتند که بعضی از آنها به خارج از کشور رفته و برخی هم در داخلی حضور دارند.

اژه‌ای تاکید کرد: آنهایی که در داخل بر مظان اتهام قرار دارند باید نسبت به جبران ظلمی که به نظام و مردم کرده‌اند اقدام کنند و ضمن توبه خسارت‌هایی که زده‌اند را تامین کنند که تاکنون در این زمینه اتفاق خاصی نیفتاده است.

اژه‌ای در ادامه در مورد گمانه‌زنی‌ها برای آزادی سران فتنه به مناسبت عید قربان، گفت: قرار نیست همچین اتفاقی بیفتد چون قبلاً به مناسبت‌های مختلف عفو برای زندانیان امنیتی داشته‌ایم دیگر عفوی برای آنها در این دو عید نخواهیم داشت.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده ایران زمین نیز گفت: در این زمینه 13 نفر شکایت کرده‌اند که پرونده آن تشکیل شده و در مرحله تحقیق از شکات به سر می‌برد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا قرار است دادگاه مربوط به دانشگاه ایرانیان با دادگاه آذرماه محمود احمدی‌نژاد ادغام شود، گفت: اگر چنانچه اتهامی متوجه شخصی باشد و در مرحله رسیدگی به آن مورد دیگری نیز به آن اضافه شود هر دو این اتهام‌ها در صورت صلاحیت دادگاه با هم تلفیق شده و در یک دادگاه به ان رسیدگی می‌شود.

اژه‌ای تاکید کرد: اما اینکه آیا این دو اتهام با یکدیگر همزمان رسیدگی می‌شود یا خیر، بسته به این دارد که پرونده دانشگاه ایرانیان تا زمان دادگاه آذرماه تشکیل شده باشد بنابراین باید تا آن زمان صبر کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در مورد بازداشت یکی از افراد رده بالای دولت گذشته به همراه فرزندش گفت: خود من هم این خبر را شنیده‌ام اما هرچه جست‌وجو کردم به موردی نرسیدم.

وی در مورد کلاهبرداری شرکت‌های زیرمجموعه اپراتورهای تلفن همراه، گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم و اگر کسی اطلاعی دارد به دستگاه ذیربط مراجعه و اطلاعاتش را در اختیار آنها بگذارد.

دادستان کل کشور در مورد استفاده اعضای هیئت دولت از فیس‌بوک، گفت: فردی دستگیر شده است، اعتراف کرده صفحه پنج وزیر و یک نفر غیر وزیر را در فیس‌بوک مدیریت می‌کرده است اما در مورد اینکه افرادی از قبل خودشان صفحه‌ای داشته باشند یا خیر اطلاعی ندارم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب