سرویس: استان ایلام
کد خبر: 4115
|
11:39 - 1392/07/11
نسخه چاپی

با معرفی آثار برتر/

مراسم اختتامیه جشنواره شعر بسیج برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره شعر بسیج برگزار شد
مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج با معرفی آثار برتر به کار خود در ایلام خاتمه داد.

به گزارش ایلام فردا،مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج با معرفی آثار برتر در استان ایلام به کار خود خامه داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره،سردار سید صادق کاکی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ضمن تجلیل از مقاومت مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس گفت:یکی از ویژگی های بارز مردم استان ایلام تقدیم 3000 شهید و 10000 جانباز به انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد:مقاومت مردمی،مهاجرت پذیری و عدم مهاجرت به دیگر مناطق کشور از دیگر ویژگی های مردم استان ایلام است.

سردار کاکی با اشاره به موشک باران شدن شهر ایلام در دوران دفاع مقدس گفت:این شهر در طول هشت سال دفاع مقدس،125 با بمباران شد و به عنوان شهری مقاوم در کشور معرفی شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در ادامه با اشره به وظایف هنرمندان ب خصوص شاعران برای ترویج مقاومت های مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان کرد:با نگاهی کوتاه به عرصه‌های مختلف هنری در دوران 8 سال دفاع‌مقدس، اعم از ادبیات، سینما ، موسیقی و... می‌توان دریافت که بهترین و برترین آثار هنری در موضوعات مختلف، متعلق به زمان جنگ‌های دفاعی و مقدس است.

وی تصریح کرد:باید این واقعیت را پذیرفت که دوران 8 سال دفاع‌مقدس سرشار از اتفاقات ریز و درشتی ا‎ست که می‌توانست و می‌تواند دستمایه‎ اشعار حماسی ما قرار بگیرد چراکه ایستادگی مردم ایران از پتانسیل بسیار بالایی برای سرودن شعری پر از کشش و هیجان جهت جذب مخاطب برخوردار بوده است.

سردار کاکی،هنر امروز ایران را هنر مقاومت دانست و تصریح کرد:هنر مقاومت هنر اصلی ایران اسلامی است و سازش با استکبار در نز د مردم ایران اسلامی از جایگاهی برخوردار نیست.

در ادامه این مراسم،عباس براتی دبیر ششمین جشنواره شعر بسیج با بیان اینکه تعداد 9687 اثر در مرحله استانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد،اظهار داشت:آثار منتخب استانها پس از مشخص شدن به مرحله کشوری راه یافتند که از مجموع آثار ارسالی تعداد 300 اثر در مرحله نهایی این جشنواره پذیرفته شد.

وی ادامه داد:در مرحله نهایی که به میزبانی ایلام برگزار شد در هر بخش 3 نفر به عنوان آثار برتر معرفی خواهند شد.

براتی اضافه کرد:علاوه بر آثار برتر، به برخی آثار ارسالی لوح تقدیر و سپاس از طرف داوران این جشنواره اهدا خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره شعر بسیج تصریح کرد:علاوه بر معرفی نفرات هر بخش،به نفرات برتر بخش ویژه این جشنواره که به نام بخش مرحوم"خلیل عمانی"نامگذاری شده هدایای اهدا خواهد شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب