سرویس: استان ایلام
کد خبر: 3509
|
09:32 - 1392/05/26
نسخه چاپی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایلام:

جنگ داخلی در مصر زمینه را برای دخالت مستقیم غرب در این کشور را فراهم می کند.

جنگ داخلی در مصر زمینه را برای دخالت مستقیم غرب در این کشور را فراهم می کند.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایلام با صدور بیانیه ای اعلام کرد:جنگ داخلی در مصر ،زمینه را برای دخالت مستقیم غرب در این کشور را فراهم می کند.

به گزارش ایلام فردا،شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهید آوینی دانشگاه آزاد ایلام با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات ارتش این کشور علیه مردم مصر، خواستار دخالت سازمان کنفرانس اسلامی شد.

در این بیانیه آمده است:بار دیگر از بخاک و خون غلطیدن مسلمانان در گوشه ای دیگر از جهان با خبر شدیم . مصر این پاره عزیز تن اسلام و این جگرگوشه مسلمانان ، این روزها در تب و تاب و جوش و خروش است . سخن از حمایت و طرفداری از مرسی و حزب متبوعش اخوان المسلمین نیست  که آنان اشتباهات زیادی دارند، بلکه سخن از اعتبار رای و خواست مردم و صد البته مهمتر از آن ارزش خون یک مسلمان بلکه یک انسان آزاده است . چه آنکه امروز سهل ترین امر در نظر زورگویان ریختن خون یک انسان است.

 مصر امروز در آستانه یک جنگ داخلی است و این یعنی ریخته شدن خون یک مسلمان توسط مسلمانی دیگر و هرج و مرج، آشوب و ریشه دواندن کینه میان مسلمانان که تمام اینها اصلی ترین خواسته صهیونیست جهانی است.

این بیانیه می افزاید:آنچه بیش از همه تحیر جهانیان را برانگیخته این است که دنیای غرب علی رغم ادعای حمایت خود از حقوق بشر،  نه تنها در قبال کشتار عظیم در مصر سکوتی مرگبار اتخاذ کرده بلکه از موضع گیری آشکار  به نفع یکی از طرفین خودداری می کند و با خوشحالی مترقب این فرصت است که اگر سرنوشت مصر به ویرانی و تباهی برود ، کل جریان بیداری اسلامی شکست خواهد خورد و آنان شاهد مثالی خواهند داشت که اسلام گرایان توان اداره این دنیا را ندارند و تنها به سکولارها می توان اعتماد کرد.

همچنین باید گفت آنچه نتیجه جنگ و کشتار داخلی در مصر خواهد بود، فراهم شدن زمینه دخالت مستقیم غرب و ابرقدرتها به بهانه کمک به مردم مصر اما در اصل با هدف افزایش ویرانی در این کشور و به دست آوردن بهانه ای برای چپاول منابع عظیم این مصر با شکوه است.

این نقشه ایست که آنان برای سرنوشت دنیای اسلام کشیده اند و جنگ داخلی همان لبه پرتگاهی است که مصر در آستانه سقوط در آن است.

در این بیانیه تاکید شده است:آنچه نگرانی های  دنیای اسلام را دوچندان می کند این است که در سایه  درگیر شدن کشورهای اسلامی به مسائل داخلی و بهت و حیرت جهانیان از کشتار عظیم مردم مصر، غرب، مخصوصا امریکا و رژیم اشغالگر قدس فرصت را مغتنم شمرده تا مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگران و رژیم صهیونیستی را پیش برد و داغی تازه بر سینه مقاومت اسلامی و تمام آزادگان جهان حک کنند.

دیگر از نهادهایی مانند اتحادیه عرب انتظاری نیست آنان سالهاست که به خود فروختگی و حمایت از دیکتاتورهای منطقه شهره اند و از سازمان ملل هم توقعی نیست که آنان هم در سیطره منافع چند دولت قدرتمند غربی اسیرند.

اکنون همه نگاهها به سازمان کنفرانس اسلامی است که با تکیه بر تنها عامل وحدت بخش مسلمانان یعنی اسلام عزیز به میانجی گری در مصر بخون غلطیده بپردازند و آن را به سمت مسیر عزت و کرامت  و آرامش برگردانند که همان مسیری است که مردم مصر از انقلاب کردن بدنبال آن بودند.

ما دانشجویان بسیجی سرکوب و قتل عام مظلومانه مردم مسلمان مصر و سکوت مرگبار کشور های به اصطلاح حامی حقوق بشر و اتحادیه عرب را به شدت محکوم کرده و سایر کشور های اسلامی را به وحدت کلمه دعوت می کنیم و این وحدت است که نجاتبخش مسلمانان جهان می باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد