سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 31933
|
00:10 - 1397/01/31
نسخه چاپی

ایلام بیداربه بهانه روز پاسدار منتشر کرد؛

روایتی از روحیه جهادی یک پاسدار ایلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی+ تصاویر

روایتی از روحیه جهادی یک پاسدار ایلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی+ تصاویر
ملک حسینی یکی از پاسداران استان ایلام است که از طرح های اقتصاد مقاومتی، استقبال کرده و به فرمان مقام معظم رهبری و اشتغال زایی برای تعدادی از جوانان لبیک گفته است.

گروه جهاد و مقاومت ایلام بیدار::بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 به فرمان امام‌ خمینی(ره) شکل‌گیری سپاه پاسداران در راستای حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در دستور کار قرار گرفت و دوم اردیبهشت ماه سال 58 تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان ایشان به صورت رسمی اعلام شد.

مجموعه ای که به صورت خودجوش از جوانان ولایی و انقلابی تشکیل و با آغاز جنگ تحمیلی در کنار دیگر نیروهای مسلح حماسه‌های بزرگی را در دوران دفاع مقدس خلق کرد.

سپاه پاسداران، که مولود انقلاب نامیده می‌شود بعد از دفاع مقدس نیز به فراخور زمان در عرصه‌ سازندگی پیشگام بود و در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز با حضور خود فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

در زمینه اقتصادی نیز با توجه به تحریم‌های دشمنان علیه ایران در اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و تقویت آنها پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه داشته است.

اقتصاد مقاومتی که به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مردم و مسئولان بوده و حمایت از آن نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می باشد.

اما به بهانه روز پاسدارخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار به سراغ یکی از پاسداران موفقی رفته که  با حفظ روحیه جهادی درعرصه اقتصاد مقاومتی گامهای موثری برداشته و زمینه فعالیت برای چندین نفر فراهم کرده است.

مهدی ملک حسینی"، از پاسداران استان ایلام است که چند سالی است از قامت لباس سبز سپاه بازنشست شده و با تکیه بر همت بلند خود در عرصه اقتصاد مقاومتی مشغول به فعالیت شده و با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی و با پشتکار زیاد بعد از بازنشستگی، به شغل دامپروری مشغول شده است.

شاید در ذهن همه اولین هدف و کلمه پس از بازنشست شدن شخص استراحت باشد اما روحیه جهادی این مدافع انقلاب وی را به عنوان یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی استان ایلام معرغی کرده است.

مهدی ملک حسینی در گفتگویی با خبر نگار جهاد و مقاومت ایلام بیدار ضمن تبریک روز پاسدار به رهبر معظم انقلاب، پاسداران رزمندگان و جانبازان انقلاب اسلامی به شرح دوران فعالیت خود در سپاه و پس از آن پرداخته است.

وی متولد سال  41در شهر ایلام می باشد که سالهای تحصیل تا مقطع دیپلم را در شهرستان ایلام می گذراند که پس از انقلاب اسلامی و با تجاوز و  رژیم بعثی به خاک کشور تصمیم به جهاد گرفته و مستقیم وارد میدان دفاع از انقلاب می شود و پس از پایان جنگ نیز با 40 درصد جانبازی یادگاری از جبهه به ادامه تحصیل روی آورده و در مقطع کارشناسی ارشد رشته جغرافیای سیاسی  ازدانشگاه تهران فارغ التحصبل می شود.

ملک حسینی پاسداری در اسلام را دفاع از دین و آیین و شریعت می داند و می گوید:

پاسداران واقعی اسلام علمای اسلام هستند که در طول تاریخ با مجاهدت و از خود گذشتگی در نشر  و گسترش و ادامه راه اسلام گام برداشته اند.

پس از انقلاب اسلامی و بر اساس نگاه و ایده حضرت امام (ره) و شورای عالی انقلاب و برای پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلابی که بر اساس اعتقادات شکل گرفته بود دستور به تاسیس سپاه دادند که این پاسداری در تمامی حوزه های نظامی و سیاسی و اعتقادی شکل گرفت.

من هم پس از اتمام تحصیل و باتوجه به تهاجم عراق با تکیه بر وظیفه شرعی و دفاع از خاک کشور خود را مکلف به حضور در جنگ و و با افتخار در زمره سبز پوشان سپاه انقلاب مشغول به فعالیت شدم که با توجه به سطح سوار مسئول گزینش شده و پس از آن نیز مستقیم در جنگ حضور یافتم که حاصل 76 ماه حضور مستمر در جبهه جنگ 40 درصد جانبازی از ناحیه چشم و اعصاب و روان بود که در اخرین عملیاتی که منجر به پذیرش قطعنامه شد مجروح شدم.

 

بصیرت رمز پاسداری از انقلاب و اسلام

وی با بیان اینکه پاسدار معرف نظام و مکتب است افزود: در گام اول پاسدار می بایست با شناخت و مسلط به هر مکتب و نظام و ایده ای باشد که قصد خدمت وحراست از آن را دارد و خواسته های هر کدام از یکدیگر را برای خود واضح و مبرهن بداند و پس از آن می بایست در پاسداری و حراست از این انقلاب و اسلام بصیرت داشته باشد و شناسه اسلام ما از طریق همین پاسداری بیان می شود.

وی ادامه داد: پاسداری از انقلاب فقط مختص به نیروهای نظامی و انتظامی نبوده و همه آحاد مردم و مسئولان نیز می بایست هر کدام به گونه ای پاسداری از انقلاب و نظام را انجام دهند.

 

نحوه ورود و فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی/ حمایت از توانمندی داخلی زیربنای استمرار اقتصاد کشور

وی به فعالیت خود پس از سالهای جنگ نیز اشاره و ادامه داد: پس از جنگ در دانشگاه تهران و در مقطع کارشناسی رشته جغرافیای سیاسی فارغ التحصیل شدم و پس از آن و به عنوان استاد دانشگاه نیز مشغول به فعالیت شدم.

ملک حسینی اظهار کرد: در سالهای پس از بازنشستگی ابتدا اقدام به راه اندازی فروشگاه مواد غذایی کرده و به مدت 4 سال در این زمینه فعالیت داشتم که پس از آن و با  بیان رهنمود های رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی و با مشورتی که با اعضای خانواده داشتم و همچنین با توجه به توانایی که در خود می دیدم و همچنین تحقیقات و مطالعات فراوان، تصمیم به ورود و فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی گرفته و با احداث طرح پرورش گوشتی گوساله 100 راسی در این زمینه گام برداشتم.

این فعال اقتصاد مقاومتی ادامه داد: تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی در تمامی حوزه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی جامعه از مباحث مهمی است که همواره باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

منظور از اقتصاد مقاومتی فعالیت بیشتر در داخل و حمایت از صنایع داخلی برای قطع وابستگی به خارج بوده که هم بیکار را کاهش داده و هم وضعیت معیشتی مردم را بهبود می بخشد.

این مهم اما با حمایت مراکز علمی و آموزشی و حمایت از تولید کنندگان میسر بوده که با حمایت از کشاورزی و مشاوره های علمی میتوانند در این زمینه گام های بیشتری بردارند. و استمرار اقتصادی بر پایه حمایت از توانمندی داخلی حاصل می شود.

                                                   

چگونگی راه اندازی طرح پرورش دام/ اشتغالزایی مستقیم برای 2 نفر 

ملک حسینی گفت: طرح پرورش گوساله گوشتی توسط یکی از دوستان طرح ریزی و کلید خورد اما پس از مدتی به دلیل مشکلاتی که در زمینه مالی بوجود آمد این طرح نیمه کاره رها و تعطیل شد.

 

 

پس از مدتی و با درخواست خانواده ایشان از من و با توجه به علاقه ای که پس از سخنان رهبر در من ایجاد شده بود اقدام به راه اندازی مجدد طرح کرده و با حمایت هایی که از سوی جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، شرکت آب و برق و دامپزشکی صورت گرفت اقدام به تجهیز کرده و در گام اول چاه آب را فعال کرده و طرح پرورش گوساله را احیا کردیم.

با مطالعاتی که در این زمینه داشته و مشاوره هایی که از فعالان اقتصادی می گرفتم فعالیت خود را در دوزمینه پرورش گوساله و پرورش گوسفند بصورت جدی آغاز کردم.

 

 

این پاسدار سرمایه در گردش خود را حدود شش میلیارد ریال عنوان و افزود: هم اکنون و پس از مدت دوسال که از فعالیت در این عرصه می گذرد از شرایط بسیار راضی هستم و برای دو نفر نیز بصورت مستقیم و برای تعدادی نیز بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی حاصل شد.

وی ادامه داد: پس از مدتی و با تحقیقات بیشتر در کنار پرورش گوساله و گوسفند اقدام به پرورش مرغ و بوقلمون در وسعت کم کردهو تعداد 200 اصله درخت پسته نیز در زمین طرح بکارگیری کردم.

 

 

ملک حسینی افزود: در صورت فراهم شدن شرایط و حمایت دستگاه های و ادارات ذیربط در آینده نزدیک اقدام به گسترش طرح کرده و در کنار پرورش گوساله صنعتی به دنبال وارد کردن دام های خارجی و اصلاح نژاد ان ها بوده و به سمت صنعتی کردن دامپروری در همه زمین ها هستم که این کار می تواند برای 6 نفر بصورت مستقیم نیز اشتغالزایی به دنبال داشته یباشد.

وی دلیل انتخاب پسته را مصرف کم آب عنوان کرد و افزود: پس از تحقیقات و مطالعات فراوان و همچنین با توجه به شرایط اقلیمی منطقه تصمیم به کاشت درخت پسته گرفته و در آینده نزدیک به دنبال کاشت سایر درختان میوه نیز هستم.

ملک حسینی در پایان ضمن تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به رهنمود های مقام معظم رهبری تاکید کرد: امیدوارم مسئولان ادارات و ارگان های فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی با حمایت بیشتر از جوانان و واگذاری زمین و فراهم کردن تسهیلات لازم، زمینه را برای اشتغال علاقه مندان به فعالیت در عزصه اقتصامقاومتی فراهم کنند..

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب