سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31837
|
12:48 - 1397/01/21
نسخه چاپی

نماینده عالی دولت در استان:

۴۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها در ایلام هزینه می شود/ جنگل کاری 20 هزار هکتار نقطه بحرانی در سال 97

۴۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها در ایلام هزینه می شود/ جنگل کاری 20 هزار هکتار نقطه بحرانی در سال 97
استاندار ایلام گفت: امسال ۴۰ میلیارد تومان برای مقابله با آثار ورود ریزگردها در این استان هزینه خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام روز سه شنبه در جلسه هماهنگی دومین همایش بین المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام اظهار کرد: استان ایلام یکی از تأثیرپذیرترین مناطق در بحث ریزگردهاست و خسارات بسیاری از این طریق به استان و مردم وارد آمده است که نیاز به انعکاس دارد. 

وی افزود: مهار آب های سطحی و تبدیل اراضی بایر به کشاورزی از جمله کارهای بزرگی است که در استان برای مقابله با ریزگردها صورت گرفته است. 

استاندار ایلام یادآور شد: در استان عملکرد خوبی در بحث مبارزه با ریزگردها انجام شده است ، نزدیک به ۳۰ هزار هکتار جنگل کاری در مناطق بحرانی، تخصیص بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۷ به بحث جنگل کاری و مبارزه با ریزگردها ، که برنامه ریزی شده در سال ۹۷ بیش از ۲۰ هزار هکتار دیگر از نقاط بحرانی استان جنگل کاری صورت گیرد.

سلیمانی تاکید کرد: در بهترین حالت با بودجه های تخصیص یافته شاید بتوانیم یک پنجم از عرصه های بحرانی منشاء ریزگردها را در استان ساماندهی کنیم پس باید به دنبال مشارکت مردم ، نهادهای بین المللی و سازمان های مردم نهاد باشیم و تلاش کنیم با ایجاد یک حرکت جهادی از ظرفیت رسانه ای این گونه همایش ها استفاده کنیم.

فرهنگ سازی در دانشگاه برای فعال کردن فارغ التحصیلان

وی اضافه کرد: صدا و سیمای استان در جهت انعکاس ملی این اتفاق علمی در استان همت گمارد و میراث فرهنگی نیز در جهت فضاسازی مناسب برای نشان دادن مشکلات ریزگردها در حاشیه همایش اقدام کند، ضمن اینکه  برگزاری نمایشگاه جانبی در حاشیه این همایش بسیار پراهمیت است و دستگاه های مرتبط در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی گفت: فرهنگ سازی در دانشگاه برای فعال کردن فارغ التحصیلان در جهت کار آفرینی باید نهادینه شود و دانشگاه باید به واقع گرایی نزدیک شده و به دنبال تربیت نیروهای عملیاتی و کارآفرین باشد.

استاندار ایلام تاکید کرد: برگزاری همایش های علمی با رویکرد کاربردی در جامعه هر روز در حال تقویت است و ورود علم به جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر در دانشگاه ایلام در حال شکل گیری است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب