سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31821
|
11:53 - 1397/01/20
نسخه چاپی

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام:

نمی‌توان با افزایش قیمت ارز از کالای ایرانی حمایت کرد

نمی‌توان با افزایش قیمت ارز از کالای ایرانی حمایت کرد
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: نمی‌توان با افزایش قیمت ارز حمایت از کالای ایرانی را به درستی انجام دهیم.

به گزارشايلام بيدار، شادمهر کاظم‌زاده"، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام  اظهار داشت: قانون بهبود مستمر محیط کسب کار در سال 1390 با چه اهدافی تصویب شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: چقدر این قانون خروجی داشته است، تصویب این قانون یکی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، اما مهم‌تر از تصویب این قانون، نظارت و سنجش و اندازه گیری و خروجی این قانون بود.

قرار بود در قالب اجرای قانون صدور مجوزهای کسب و کار سریع‌تر انجام شود

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و  بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع اشاره کردم، قرار بود در قالب اجرای این قانون صدور مجوزها سریع‌تر انجام شود، آیا این مهم محقق شده است؟

وی ادامه داد: قرار بود نظام آماری برای فعالان اقتصادی شفاف‌تر شود، که متاسفانه این مهم نیز محقق نشده است، قرار بود بر اساس این قانون بنگاه‌های کوچک و متوسط مورد حمایت ویژه  قرار گیرند که متاسفانه این موضوع هم محقق نشده است.

باید تجارت فرامرزی را تسهیل کنیم

این نماینده مجلس اضافه کرد: قرار بر این شد سیاست‌های اقتصادی و اقتصاد سیاسی را با ثبات کنیم، پنجره واحد تجاری را فعال کنیم، تجارت فرامرزی را تسهیل کنیم، مطالعات راهبردی در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، معدن، کشاورزی و ... مشخص کنیم.

کاظم‌زاده تصریح کرد: قرار بود فعالیت در حوزه آب که معضل اصلی مملکت است را شتاب بخشیم و قرار بود شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خروجی کار و تولید داشته باشد و این در سطح ملی و استانی اجرایی شود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و  بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان‌ها اجرایی نشده و تاکنون هیچ خروجی نداشته است، اما با وجود اهداف ترسیم شده در قانون ذکر شده با رکورد کسب و کار مواجه شده‌ایم، به این معنا که ما آن نظارت لازم را بر اجرای قانون انجام نداده‌ایم.

باید تولید با کیفیت و رقابت‌پذیر وارد عرصه تجارت شود

وی ادامه داد: نه تنها مجلس بلکه همه دستگاه‌های نظارتی نسبت به اجرای این مهم بی‌توجهی کرده‌اند، این مهم سبب شد که انبارها مملو از کالاهایی شد که به فروش نمی‌رسد. اکنون که در اصل ابر رقابت قرار گرفته‌ایم باید ماشین‌آلات  نوسازی شده و تولید با کیفیت و رقابت‌پذیر وارد عرصه تجارت شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: خودمان را باید با بهترین‌ها مقایسه کنیم نباید در این وضعیت با کشورهای جنگ‌زده همسایه مقایسه کنیم،

بی‌نظارتی دستگاهای متولی سبب افزایش بیکاری کارگران در کشور شده است

کاظم‌زاده تصریح کرد: بی‌نظارتی دستگاهای متولی به این قانون سبب افزایش بیکاری کارگران در کشور شده است، به جای قانون‌نویسی صرف باید نظارت بر قانون را افزایش دهیم. اقتصاد مقاومتی در عمل محقق نشده است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و  بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین محمل و شعار و مسیری که می‌توانستیم در مسیر اصلاح اقتصاد کشور داشته باشیم موضوع اقتصاد مقاومتی بود که به آن بی توجهی کردیم.

وی ادامه داد: در خصوص حمایت از کالای ایرانی باید دولت بدوا از هرگونه قاچاق کالا جلوگیری کند و قیمت تمام شده کالای ایرانی را با حمایت و در اختیار قرار دادن تسهیلات یارانه‌ای کاهش دهد تا رقابتی منطقی بین کالای ایرانی و خارجی پدید آید.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره‌شهر و  بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش لجام گسیخته قیمت ارز و کاهش بی سابقه ارزش پول ملی بسیار نگران کننده است، دولت باید کنترل قیمت را مدیریت کند، چرا که این امر سبب می‌شود واردات مواد اولیه گران تمام شده و قیمت کالای ایرانی گران‌تر شود.

کاظم‌زاده تصریح کرد: نمی‌توانیم با این شرایط و افزایش قیمت ارز حمایت از کالای ایرانی را به درستی انجام دهیم، سامان دادن به سپرده‌گذاران در موسسات اعتباری و مالی برای مردم مشخص نشده است و با وجود همه قول‌ها و وعده‌های دولت تغییری در این حوزه روی نداده است و این برای حوزه کسب و کار بسیار مهم است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد