سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31786
|
09:43 - 1397/01/16
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

نرخ بیکاری در ایلام بالاتر از متوسط کشوری است

نرخ بیکاری در ایلام بالاتر از متوسط کشوری است
استاندار ایلام گفت: نرخ بیکاری در ایلام بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارشايلام بيدار، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان ایلام که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: استان ایلام به خاطر حضور مستقیم در دفاع مقدس، هشت سال از توسعه عقب افتاده و رفع این عقب ماندگی نیازمند توجه بیشتر نظام و دولت به این استان است.

وی، نرخ بیکاری بالاتر از متوسط کشوری و فراوانی نرخ افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را از چالش های فراروی استان عنوان کرد.

وی، میزان صادرات کالا از پایانه مرزی مهران در سال ۹۵ را دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: با وجود این ظرفیت های کم نظیر، متاسفانه استان از مشکلات بسیاری رنج می برد.

استاندار ایلام، تردد سالانه بیش از ۲ میلیون زائر اربعین را یکی از ظرفیت هایی عنوان کرد که می تواند در ایجاد اشتغال در استان موثر باشد و گفت: تصویب گذرگاه مرزی چیلات برای کمک به روان شدن تردد زائران در استان، پیگیری بازارچه هلاله شمالی و تلاش برای تصویب منطقه آزاد تجاری مهران از دیگر اقداماتی است که میتواند در بهبود شاخص های استان موثر باشد.

وی اجرای خطوط راه آهن اسلام آباد به ایلام و اندیمشک به مهران، اجرای فرودگاه مهران و ایجاد مجتمع های گردشگری در استان را از دیگر نیازهای استان دانست و گفت: اماکن تفریحی و توریستی استان مستعد سرمایه گذاری و احداث هتل و مجتمع های گردشگری کوچک هستند.

مشخص نشدن اعتبارات توسعه روستایی در صندوق کارآفرینی امید

وی افزود: به واسطه فعالیت استان در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع پایین دستی، نیازمند آموزشهای لازم در زمینه جوشکاری آرگون، برق، لوله کشی صنعتی، ابزار دقیق، نصاب مکانیکی و برق صنعتی هستیم.

سلیمانی دشتکی، مشخص نشدن اعتبارات توسعه روستایی در صندوق کارآفرینی امید را از مشکلاتی دانست که نیازمند پیگیری است و گفت: سهم صندوق در استان هم اکنون ۳۰ میلیارد تومان است اما با توجه به نیازها خواستار افزایش این سهم به ۶۰ میلیارد تومان هستیم.

وی، سهم استان از اعتبارات توسعه روستایی را کمتر از ۳ درصد عنوان کرد و گفت: در این زمینه مجموعاً حدود ۳۱۰ میلیارد تومان لحاظ شد اما کل رقم ابلاغی ۱۰۸ میلیارد بود که تاکنون ۴۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است که خواستار تسریع تخصیص سهم استان در این زمینه هستیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد