سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31412
|
23:25 - 1396/12/08
نسخه چاپی

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان ایلام:

برخی از این انتقاد ها به امام جمعه ایلام تهمتی بیش نیست؛بسیج دانشجویی پیگیر مسئله تا شفافیت کامل

برخی از این انتقاد ها به امام جمعه ایلام تهمتی بیش نیست؛بسیج دانشجویی پیگیر مسئله تا شفافیت کامل
شورای تبیین بسیج دانشجویی استان ایلام با صدور بیانیه ای نسبت به حواشی روزهای اخیر و انتقادات به امام جمعه ایلام واکنش نشان داد.

به گزارشايلام بيدار،شورای تبیین بسیج دانشجویی استان ایلام با صدور بیانیه ای نسبت به حواشی روزهای اخیر و انتقادات به امام جمعه ایلام واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 
«سکوت خوب نیست وقتی باید سخن گفت، همان طور که سخن از روی نادانی صحیح نیست» نهج البلاغه/ حکمت 471
 
نماز جمعه مرکز آگاهی و آزادگی است. نماز جمعه مرکز امر به معروف و نهی از منکر است. نماز جمعه هشداری است به صاحبان قدرت و ثروت و نیز  امیدی است برای فقرا و مستضعفین.
به نظر نمی رسد این جایگاه مورد تایید کسانی باشد که نمی خواهند در ایران انقلابی تریبونی وجود داشته باشد که از بطن اسلام ظهور کرده و اینک صدای حق طلبی مظلومان جهان را فریاد می زند.  
تریبون نماز جمعه که ره آورد بی بدیل انقلاب اسلامی و یادآور قیام مردم بر علیه حکومت ظلم و جور ستمشاهی است به حق رسانه ای است که به هیچ ابزار و تجهیزاتی برای رساندن ندای حق طلبی و حق خواهی مسلمانان نیاز ندارد چرا که در نماز جمعه این مردم هستند که مستمع صریح سخنانی می شوند که نماینده ولی فقیه زمان؛  فریاد زننده آن است. 
اینکه امروز به خاطر انتشار تنها چند عکس در فضای مجازی به ساحت مردی حمله می شود که رفتار ، گفتار و کردار ایشان  همچون آینه صاف و همچون رودخانه پاک و زلال است تنها بخاطر قلب بزرگ  و تواضع و  فروتنی بی حد و وصف ایشان است که دربرابر انتقاد از خود تنها از جایگاه نماز جمعه دفاع می کند.
سخنان حجت الاسلام و المسلمین لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مقابل یک روحانی نما که شعار او نُت برداری از چرکنویس کاخ نشینان غربی و صهیونیستی است ، نیاز به تعبیر و تفسیر ندارد.
سرباز بی جیره و مواجب دشمن زبون شدن و آب در آسیاب دشمن ریختن مطمئناً تشویق و هورای کسانی را بر می انگیزاند که با اصل نظام و اصل ولایت فقیه مشکل دارند.
و حال فردی که در لباس روحانی به روحانیت تاخته است بی شک «کاراکتر» مضحکی برای ایدئولوگ های غربی و در رأس آنها آمریکا به حساب می آید، چرا که برای دنیای غرب که اسلام ناب محمدی (ص) همچون استخوان در گلو و خار در چشم برایشان است، باید هم از یک حرکت کاملاً به نفع دنیای سرمایه داریشان حمایت کنند و به یک مسأله ساده اینگونه شاخ و برگ داده و آن را آنقدر بزرگ جلوه دهند تا اینگونه به جامعه القاء کنند که بله در کشور جمهوری اسلامی چه خبر است.
واقعا ً جای تعجب دارد برای افرادی که ندانند جایگاه نماز جمعه مین گذاری شده است! 
قطعاً آن افرادی که بخواهند چشم زخمی به جایگاه خطبه پیامبر(ص) و همچنین ولایت فقیه که ستون خیمه انقلاب اسلامی است  ؛ خدشه ای وارد آورند سرباز دشمن هستند و مرزهای اعتقادی ما مسلمانان در برابر هجمه دشمنان اسلام مین گذاری شده است.
این جایگاه در حمایت سربازانی است که از کیان این تریبون مقدس پاسداری کرده و خواهند کرد. 
متأسفانه  چند وقتی است که عده‌ای کم بصیرت و  نا آگاه امام جمعه محترم استان ایلام را  به روشی به دور ازانصاف و اخلاق مورد  تهاجم و تخاصم قرار داده اند. 
به راستی آیا نمیدانند  نقش مکمل  ضد انقلاب را بازی میکنند ؟  اسلام و انقلاب چقدر باید چوب ندانم کاری و بی بصیرتی امثال آقایان را  بخورد؟   آیا نمیدانند که   تکمیل کننده پازل دشمن شده‌اند و تریبونی جهت انعکاس پارازیت های  دشمن شده اند.
به حاشیه کشیدن  تریبون های نماز جمعه که از آنها  صدای اعتراض مردم به مسئولین و بیان مشکلات مردم و روشنگری مسائل استان ها و کشور  انعکاس  میابد  هدف و  آرزوی کسانی است که  منافعشان را در برابر این  روشنگری ها در خطر می بینند.
 تضعیف فرکانس و طنین  فریاد  منادیان  معنویت،  عدالت خواهی ، انقلابی گری،  استکبار ستیزی و  آزادی طلبی  به وسیله پارازیت فرصت طلبان و ضد انقلاب در دستور کار قرار گرفته است بلکه بتوانند بلندگو های این نهاد آگاهی بخش را  از  نطفه خفه کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، با اشاره به جایگاه بسیار والای نماز جمعه آنرا «قرارگاه ایمان و بصیرت و اخلاق» و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را نیز «تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی» برشمردند.
در اینکه زندگی ائمه جمعه و افردای که منتصب به رهبری و انقلاب اسلامی هستند باید از ابتدایی ترین وساده ترین جایگاه ها باشد و خود را همرنگ مردم عادی و قشرضعیف جامعه بدانند شکی در آن نیست و باید هم همینطور نیزباشد.
 و هیچ کسی بهتر از خود ائمه جمعه نمیتوانند این را درک نمایند.
زندگی سراسر مبارزه حضرت حجت الاسلام و المسلمین لطفی چه در قبل از انقلاب اسلامی و چه پس از آن تا حال و کارنامه درخشان ایشان قطعاً مورد بُغض و حسد دشمنان قرار می گیرد.
این رفتار نسنجیده از شخصی ظاهر بین که هر نوع تهمت و افترایی را به شخصیتی شناخته شده و خود ساخته مانند جناب حجت الاسلام و المسلمین لطفی وارد آورده است به دور از انصاف است.
واقعاً اهانت به ساحت جناب آقای لطفی که نیازی به اثبات خود ندارد و در طول انتصابشان به عنوان نماینده ولی فقیه همواره پیگیر مسائل استان اعم از فرهنگی، اقتصادی ، عمرانی ، اجتماعی و دینی بوده و در تمام عرصه ها دست از یاری مردم استان ایلام نکشیده است ، جفا به حقیقت است. 
خدمات ارزنده ایشان در طول هشت سال دفاع مقدس و متحد نمودن اقوام وطوایف مختلف با همرزمی روحانی سرافراز اسلام حیدری ایلامی،از  ابتدای جنگ تحمیلی در دفاع از خاک،مال،و جان مردم استان و کشور برکسی پوشیده نیست.
در جریان اخیر وروزهای گذشته و همچنین وارد نمودن برخی انتقادها که به جایگاه نماینده ولی فقیه در استان ایلام وارد شد به صراحت و یقین میتوان گفت برخی از این انتقاد ها تهمتی بیش نیست و بیشتر از آن نیز نخواهد بود.
در ارتباط با اتومبیلی که مورد هجمه رسانه های معاند نظام و انقلاب قرار گرفته شده، باید عرض شود مربوط به محل کار  و تیم حفاظت و امنیت ایشان می باشد.
اتومبیلی که دارای اسناد مربوطه برای استفاده فقط برای خدمت است نیاز به اینقدر هیاهو نداشت ، کسانی که اهل ذکر و عبادت نماز جمعه باشند قطعاً امام جمعه مردمی ایلام را دیده اند که با کدام اتومبیل در روز جمعه تردد دارد، اما امان از گریزندگان از عبادت خالص خدا!
  و اما نکته قابل تامل:
شخصی که از سر حب و بغض و بر مبنای مطامع شخصی از نماینده ولی فقیه در استان سخنانی بر زبان رانده است اگر هدفش تخریب و فرافکنی نیست و خدا را در نظر گرفته است آیا نمیتوانست به فرض درست بودن تخریب ها رأساً و شخصاً نزد برادر مومن خود بیاید و اورا ارشاد کند؟ 
آیا مردمداری ، تواضع ، ولایت مداری،تقوا، صلح جویی، همراه مردم بودن، همراه خانواده های شهدا بودن، یار غار ایثارگران و جانبازان بودن و دلسوز ایلام و ایلامی بودن حاج آقای لطفی مهم نیست، فقط و فقط نوع خودرو سوار شدن او مهم است؟!
ای کاش  آنها که خود را داعیان امر به معروف و نهی از منکر میدانند، بدانند که امر به معروف و نهی از منکر مراحلی دارد و  ای کاش از راهی صحیح و اصولی و به دور از  نگاه های یکطرفه و سطحی  انتقادات خویش را  مطرح می نمودند و آب در آسیاب دشمن نمی ریختند ای کاش سرباز بی جیره و مواجب دشمن نمی شدند؛  ای کاش خود را مضحکه دشمن زبون نمی کردند و ای کاشها و وا اسفاها برای کسی که خود را یک طلبه راه دین و خدا می داند.
بسیجیان دانشجویی دانشگاه های استان ایلام در تحقق عدالت تا آخرین لحظه پا پس نخواهند کشید و پیگیر این مسئله خواهند بود تا شفافیت کامل در این قضیه صورت گیرد و ضمن حمایت از جایگاه نماینده ولی فقیه خواستار روشنگری بیشتر این مسئله خواهند بود. و اجازه نخواهند داد تا عده ای که نه از سر خیرخواهی مردم بلکه از سر ناآگاهی و بی بصیرتی در بوق دشمن بدمند با حمایت راسخ از رکن رکین نظام به تمام دشمنان داخلی و خارجی تودهنی خواهند زد.
 
 
انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد