سرویس: سیاسی
کد خبر: 31291
|
10:06 - 1396/11/29
نسخه چاپی

تمجیدهای که فقط یک روز دوام آورد!

استقبال اصلاح‌طلبان از ابوترابی قبل و بعد از نماز جمعه+ تصاویر

استقبال اصلاح‌طلبان از ابوترابی قبل و بعد از نماز جمعه+ تصاویر
استقبال اصلاح‌طلبان از حجت الاسلام ابوترابی فرد کار به جایی رساند که عطاالله مهاجرانی از وزرای فراری دولت اصلاحات نیز طی توییتی نوشت: "انتخاب ابوترابی فرد، به نمازگزاران جمعه تهران فرصت می‌دهد تا نفسی تازه کنند. امام جمعه ای که آرام و متین حرف می زند، و توی صورت کسی چنگ نمی اندازد، جیغ نمی زند، سیاست باز نیست، غنیمت است!

به گزارشايلام بيدار،انتصاب حجه الاسلام ابوترابی به امامت موقت جمعه تهران با استقبال بسیار گسترده اصلاح طلبان و اعتدالیون مواجه شد. آنها نه تنها از ابوترابی استقبال کردند بلکه درباره ویژگی‌های مطلوب شخصیتی او و نوع خاص نماز جمعه اش نیز سخن گفتند. اصلاح طلبان، ابوترابی فرد معتدل، آرام، اخلاق مدار، متین، حق طلب، پاکدست، فرهیخته و... معرفی کردند. این تعریف و تمجیدها بگونه ای بود که برخی حتی از حضور کم سابقه برخی چهره های اصلاح طلب در نماز جمعه نیز سخن گفتند!

 


علی شکوری‌راد،دبیر کل حزب اتحاد ملت در واکنش به خبر دستور مقام معظم رهبری در ارتباط با اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام  ابوترابی‌فرد در توییتر خود نوشت: "حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن‌ابوترابی‌فرد یک اصولگرای آرام، معتدل و اخلاق مدار است. اگر به او باشد جانب انصاف را نگاه می دارد و اگر حقی را بشناسد آن را پاس می دارد. از او نسبت به بزرگان و محترمین در بین مردم، بی ادبی و بی احترامی ندیده و نشنیده ام."

 


 

حسام‌الدین آشنا رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با انتشار پستی در توییتر خود نوشت: "اگر تهران باشم؛ این هفته به نماز جمعه خواهم رفت. ان شاءالله."
 


 

محمود صادقی از نمایندگان عضو فراکسیون امید نیز در توییتر خود انتصاب آقای ابوترابی را خبری امیدوارکننده و مسرت بخش توصیف کرد.
 


 

اما کار به جایی رسید که عطاالله مهاجرانی از وزرای فراری دولت اصلاحات نیز طی توییتی نوشت: "انتخاب ابوترابی فرد، به نمازگزاران جمعه تهران فرصت می‌دهد تا نفسی تازه کنند. امام جمعه ای که آرام و متین حرف می زند، و توی صورت کسی چنگ نمی اندازد، جیغ نمی زند، سیاست باز نیست، غنیمت است!
کمال الدین پیرموذن اصلاح‌طلب دیگری بود که چنین به ابوترابی فرد تبریک گفت: «تبریك صمیمانه انتصاب برادر حق طلب، پاكدست و فرهیخته‌ام حاج آقا ابوترابی به‌عنوان امام جمعه موقت تهران بزرگ كه در دفاع از برجام و پیگیری تایید صلاحیت اینجانب نقش اساسی داشتند.»
در همین حال این تنها چهره های سیاسی اصلاح طلب نبودند که از آمدن ابوترابی استقبال کردند، بلکه رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب نیز آمدن ابوترابی را مطلوب دانستند.
 


 

روزنامه اصلاح طلب اعتماد تیتر اصلی خود را به انتصاب ابوترابی اختصاص داد و از او به عنوان "خطیب اعتدال" نام برد.
 در همین حال روزنامه های دیگر اصلاح طلب نیز انتصاب ابوترابی را مفید دانسته و برای آن گزارش ویژه رفتند.
 


آفتاب یزد با تیتر "روحانی منصف" از آمدن ابوترابی به نماز جمعه استقبال کرد.


روزنامه آرمان نیز طی گزارشی به استقبال اصلاح طلبان از ابوترابی پرداخته است
 
*تمجيد از ابوترابي در حد حرف باقي ماند و یک روزه تمام شد!
اما يك روز پس از اولين خطبه‌  نماز جمعه ابوترابي، رسانه‌هاي اصلاح طلب نه تنها در صفحه يك خبري از نماز جمعه‌اش نوشتند‌ ‌بلکه اکثریت آنها حتی یک خبر معمولی نیز از نماز جمعه ابوترابی منتشر نکردند. این در حالی بود که چهره های اصلاح طلب که خود قبل از رسانه هایشان پیشقدم برای استقبال از ابوترابی شده بودند، نیز پس از اولین خطبه نماز جمعه او، با سکوت از کنار محتوای و خبر آن گذشتند.

پيش‌تر مدير مسئول روزنامه جوان قبل از برگزاري اين نماز جمعه در مطلبي با اشاره به اينكه اگر تعريف و تمجيدها راست باشد بايد تعداد نمازگزاران جمعه در تهران دوبرابر شود، نوشته بود كه «واقعيت اين است كه هيچ اتفاقي نخواهد افتاد، همانگونه كه حسرت مسجد را دارند حسرت نماز جمعه نيز پابرجا خواهد بود. ابوترابي برايشان حكم ناطق نوري را دارد كه آدم خوبي است و هر روز عكس يك روزنامه‌شان مي‌شود اما براي جناح خودش خوب است نه براي ما. ما فقط تعريفش را مي‌كنيم و توصيه مي‌كنيم رقيب از ايشان استفاده كند اما در هيچ يك از جلسات ما دعوت نخواهد شد. اگر ابوترابي نماز جمعه اختصاصي براي اين جماعت برگزار كند پشت سرش مانند نماز جماعت مسلم در كوفه خواهد بود. ترديد نكنيد. اين انتصاب هوشمندانه بود. »
 
*تصاویر استقبال اصلاح طلبان یک روز پس از اولین خطبه های ابوترابی در نماز جمعه تهران!
 














 
منبع:جهان نیوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب