سرویس: سیاسی
کد خبر: 31199
|
20:52 - 1396/11/22
نسخه چاپی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام :

دولتمردان باید پاسخگوی مطالبات رهبری و مردم باشند/ هزینه میلیاردها دلار در سوریه توسط ایران، دروغ محض است

دولتمردان باید پاسخگوی مطالبات رهبری و مردم باشند/ هزینه میلیاردها دلار در سوریه توسط ایران، دروغ محض است
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به گلایه های مردم از معیشت و برخی نارسایی ها گفت: اعتراضات مردمی، طوری بیان شود که دولتمردان را به تقویت ارزش های انقلاب دعوت کنند.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر یکشنبه 22 بهمن، در اجتماع عظیم راهپیمایان آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر زنجان گفت: با انگیزه و ارزش های الهی، شمشمیر عدالت و بسیج میلیونی ، ملت ما، انقلاب دیگری را در عرصه اقتصاد رقم خواهد زد.

 محسن رضایی در اجتماع باشکوه مردم زنجان گفت: سالگرد پیروزی پر افتخار ملت ایران را به همه ملت دلاور ایران و به ویژه مردم ولایتمدار در استان حماسه آفرین زنجان تبریک می گویم.حضور میلیونی ملت ما در این راهپیمایی و وفاداری به انقلاب اسلامی تماشایی است.


فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی مردم زنجان به عنوان یکی از کانون های فعال انقلاب، خوش درخشیده اید. تقدیم 3000 شهید از جمله شهدای غواص و 7000 جانباز، و سرداران شهیدی مانند شهید بیات و شهید اشتری و رستمخانی و دانشمند هسته ای شهید مجید شهریاری و پرورش علمای بزرگی مانند عالم مجاهد آیت الله موسوی از افتخارات شهر شما است.


رضایی با تجلیل از نقش مردم زنجان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در شهریور 1357 یکی از تیرهای خلاص به رژیم شاه را مردم زنجان شلیک کردند. بانوان و خانم های زنجانی در راهپیمایی باشکوهشان در نهم و یازدهم شهریور57 این پیام را به حامیان شاه دادند که انقلاب اسلامی در عمق خانواده های ایران نفوذ کرده است و خانواده های ایران، همگی انقلابی شده اند. یک ماه بعد از آن راهپیمایی عظیم شما در مهر ماه 57 نیز بسیار موثر بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور همه جانبه اسلام در انقلاب مردم ایران گفت: در 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی روی داد. پسوند اسلامی را همه ، حتی دشمنان انقلاب و اسلام هم به کار بردند. دلیل این نام گذاری چیست؟ برخی می گویند چون شعارهای انقلاب، عموما اسلامی بود. این نظر درستی است اما دلیل اصلی بیشتر از این است . مساله فراتر از این است. دلیل دیگر این بود که عملا پیشگامان این انقلاب، علما و مذهبیون بودند. چهره هایی مثل شهید بهشتی، شهید مطهری و مقام معظم رهبری را صف اول انقلاب می بینیم. رهبری انقلاب هم توسط یک مرجع شیعه آزاده انجام می شد. اسلام در این انقلاب مجددا بعثت پیدا کرد. در نهضت مشروطه و ملی شدن نفت هم شعار اسلامی داده می شد اما در این انقلاب، همه چیز از جمله ، شعار، رهبری و خواست مردم اسلامی بود.


استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به ویژگی های اصلی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما دو پایه اساسی داشت. خدا و مردم که اتصال بین این دو راولایت بر عهده گرفت. با ولایت، انقلاب ما خدایی و مردمی شد. مانند بعثت نبی اکرم (ص) که مردم متحد شدند و رابطه مردم با خدا، اصلاح شد و اسلام با نصرت الهی از صحرای عربستان به همه عالم، صادر شد.


رضایی با اشاره به موضوع ولایت در آیات قرآن کریم گفت: نشانه ولایت در قرآن، اقامه نماز و پرداخت زکات به مستضعفین در حال رکوع است. شاهان ایران در نظام طاغوت، رابطه مردم با خدا و با خودشان را قطع کرده بودند. مردم را به اسلام دعوت نمی کردند به پیروی از آمریکا و انگلیس دعوت می کردند و با این کار اعتماد به نفس و خلاقیت ما کاهش پیدا کرده بود و منافع ملی ما فدای استکبار شده بود. در آن رژیم ، شایسته سالاری به فراموشی سپرده شده بود و جامعه تکه تکه شده بود. انقلاب اسلامی، دعوت به حق، به برادری و با هم بودن را در بین مردم دوباره زنده کرد و ولایت ریسمانی بین مردم و خدای متعال شد. لذا وقتی به ایران حمله شد از همه جا به جبهه ها نیرو اعزام شد. از جمله لشکر 31 عاشورا و در تیپی اختصاصی مردم زنجان به جبهه ها رفتند و حماسه آفریدند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به برخی از ارزش های برجسته انقلاب و تاثیر آن در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: بازشناسی و تقویت این ارزش ها برای جامعه و دولتمردان ما بسیار مهم است. اولین ارزش انقلاب، کار و تلاش برای رضای خدا بود. شهادت طلبی، فداکاری، ایثار و رسیدگی به محرومین از دل کار برای خدا بیرون آمد. ارزش دیگر، مساله ولایت بود که با انقلاب اسلامی، جلوه گر شد. مردم ما همواره ولایتمدار بودند اما با وقوع انقلاب، رهبری جامعه خدایی شد و در زمان امام خمینی و امام خامنه ای، ولایت خاصه و ولایت عامه در بین مردم شکل گرفت. در نتیجه این ولایت، اجتماعات مردم و صف بندی در برابر دشمنان ایران و اسلام، روشن شده است که از دل آن نیز ارزش های زیادی به وجود آمد.


 محسن رضایی به جلوه گرشدن ارزش عدالت در جامعه ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارزش دیگر عدالت بود که از دل توجه به خدا و توجه به مردم به وجود آمد. عدالت در ابعاد مختلفی خود را نشان داد از جمله در بعد شایسته سالاری انقلابی. حاصل این شایسته سالاری این بود که از دل مردم گمنام، چهره ها و قهرمان های زیادی را در دهه اول انقلاب، شناختیم. به عنوان مثال از سال دوم جنگ ، آقامهدی باکری یک لشکر ده هزار نفری را مدیریت می کرد. در این رویکرد الهی، جناح بندی و طایفه سالاری را کنار گذاشتیم و عدالت را در بعد شایسته سالاری تجربه کردیم. توجه به این ارزش و توجه به محرومین در سالهای نخست بالا رفت و امنیت به جامعه ما برگشت.

وی افزود: این دستاورد از برقراری ارزش های انقلاب پدید آمد. بسیاری از کشورهای همسایه ما و حتی کشورهای اروپایی الان با ناامنی مواجه هستند. تبلیغات دروغینی شده است که ما میلیاردها دلار را در سوریه هزینه کرده ایم. این یک دروغ آشکار است. به مدعیان دروغین و شایعه سازان می گوییم که اگر سندی از کمک مالی ما به سوریه دارید، منتشر کنید.خودمان در ایران، در سالهای دفاع مقدس بدون هزینه دلارهای کلان، دشمنان را عقب زدیم. ما کمک های مالی خاصی به سوریه نداشته ایم ، اگر کالاهایی قرض داده ایم درمقابل آن، مابه عوض آن را گرفته ایم، اما در واقع اعتماد به نفس و روحیه شهادت طلبی را به کشورهای همسایه و مظلوم صادر کرده ایم که میلیاردها دلار ارزش دارد. ما ایمان و ارزش های انقلاب خود را به سوریه و لبنان صادر کرده ایم و این ارزش ها، پناهگاه انسان های آزاده است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل برخی ناکامی ها و مشکلات در عرصه اقتصاد کشور گفت: دلیل این مشکلات این است که بعد از چهار دهه ارزش های اصیل انقلاب وارد اقتصاد نشده است. اگر تلاش و کار برای خدا، فداکاری و وحدت در اقتصاد وارد می شد، شکوفایی اقتصادی را شاهد بودیم.


محسن رضایی با ذکر این جمله که همه باید تلاش کنیم تا مشکلات را حل کنیم گفت: دشمنان می خواهد علاوه بر جلوگیری از پیشرفت در اقتصاد، امنیت ما را نیز مخدوش کنند. می خواهند اقتدار را از ایران بگیرند. در برابر این توطئه، وظیفه ما این است که اقتدار و ارزش ها را وارد اقتصاد و علم و فناوری و فرهنگ کنیم.


استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به گلایه های مردم از معیشت و برخی نارسایی ها گفت: اعتراضات مردمی، طوری بیان شود که دولتمردان را به تقویت ارزش های انقلاب دعوت کنند. مردم باید مسوولان را متعهد به اجرای سیاست های کلی کشور که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده اند بکنند و در اعتراض خود، اجرای سیاست های اصل 44، سیاست های اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ایران 1404 را مطالبه کنند.

 

وی در ادامه گفت: اعتراض در چارچوب انقلاب و قانون، اقتدار نظام را حفظ می کند و به فتح قله های مهم منجر می شود. امروز در شرایط کنونی، وظیفه داریم که از یک طرف دستاوردهای پدرانمان را حفظ کنیم و نیز آنجاهایی که انقلاب وارد نشده را با ورود ارزش های راستین انقلاب، پویا و کارآمد کنیم. با این رویکرد فقر و بیکاری و گرانی از بین خواهد رفت. اگر تلاش نکنیم و همه همت خود را معطوف به حفظ امنیت کنیم، اگر چه خوب است، اما کافی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید پشت سر رهبر انقلاب باشیم و گام برداریم. دولتمردان ما با وفاداری و تعهد به شهدا و مردم، باید پاسخگوی مطالبات رهبری و مردم باشند. با اطمینان عرض کنم که اگر ولایی بودن و وحدت خود را حفظ کنیم می توانیم با یک بسیج ملی و یک نهضت اقتصادی و اجتماعی، بر همه تحریم ها و مشکلات فائق بیاییم. ما در دفاع مقدس در برابر صدامیان پیروز شدیم. امسال هم داعش را از پایگاه هایش بیرون راندیم. با انگیزه و ارزش های الهی، شمشمیر عدالت و بسیج میلیونی، ملت ما، انقلاب دیگری را در عرصه اقتصاد رقم خواهد زد.

 
انتهای ییام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب