سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30593
|
08:44 - 1396/10/10
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی دهلران خبر داد؛

کاشت 4700 هکتار کلزا در اراضی دهلران

کاشت 4700 هکتار کلزا در اراضی دهلران
مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته در شهرستان دهلران بیش از 100درصد افزایش یافته است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران،دانه رونی کشاورزی یکی از محصولات کشاورزی می باشد که در سال های اخیر کشاورزان دهلرانی استقبال زیادی برای کشت آن نموده اند.

 
کشت کلزا نسبت به دیگر محصولات کشاورزی که در این شهرستان کاشت می شود هم از نظر میزان مصرف آب، مراقبت کمتر و... با صرفه می باشد و میزان سود دهی آن نیز بالا می باشد.
 
یکی از مشکلات عمده کلزا کاران دهلرانی در زمان برداشت است که در سال های قبل به دلایلی چون دیر شروع شدن خرید محصول از کشاورزان، تأخیر در پرداخت و... باعث شد تا کشاورزان نسبت به کاشت این محصول رغبت کمتری داشته باشند.
 
این درحالی است که کشت این محصول علاوه بر تناوب زراعی و درآمدزایی برای کشاورزان، موجب اشتغالزایی جانبی مانند پرورش زنبور عسل نیز می شود.
 
"عباس احمدی" مدیر جهاد کشاورزی دهلران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیش از 70 درصد دانه روغنی کلزای استان در دهلران تولید می شود.
 
وی افزود: در سال زراعی جدید چهار هزار و 700 هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت کلزا اختصاص داده شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد: پیش بینی می شود که از این میزان سطح زیر کشت بیش از 8 هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.
 
وی بیان نمود: نسبت به مشابه سال گذشته در شهرستان دهلران افزایش 100 درصدی کشت کلزا داشته ایم.
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب