سرویس: اجتماعی
کد خبر: 30546
|
20:50 - 1396/10/06
نسخه چاپی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد موجب پویا شدن این مجموعه شده است

خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد موجب پویا شدن این مجموعه شده است
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:خوشبختانه تحولات و اقدامات اخیر چند ساله این سازمان در ارائه خدمات به صورت الکترونیک باعث تبدیل سازمان به سازمانی فعال، پویا، سرزنده و توسعه یافته شده است.

به گزارشايلام بيدار، احمد تویسرکانی در شورای اداری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ایلام، مدیریت کارآمد را ناشی از تمرکز بر مجموعه منابع، توجه به سیاست ها و برنامه ها و نظارت و پایش عملکردها دانست و گفت: مدیران باید به این  سه رکن اصلی ملتزم بوده تا بتوانند مدیریتی موثر و موفق را در حیطه عملیاتی خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران باید با سیاست ها، ماموریت ها و اهداف سازمانی کاملا آشنا بوده تا بتوانند این ماموریت ها را به نحو مناسب و در بهترین زمان ممکن با برنامه ریزی مناسب به اجرا گذارند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: حضور رییس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی در استان ایلام فرصتی مغتنم است تا آسیب ها و نواقص موجود استان در حوزه قضایی بررسی و در حد توان و مقررات نسبت به رفع آن اقدام شود.

معاون رییس قوه قضاییه با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمانی قدیمی است و چندین دهه به صورت سنتی فرآیندهای خود را انجام می داد و  با محدودیت شدید منابع و حجم بالای خدمات مواجه بود و این چالش ها در گذر زمان سازمان را با آسیب هایی جدی مواجهه کرده بود، اظهار کرد: خوشبختانه تحولات و اقدامات اخیر چند ساله این سازمان در ارائه خدمات به صورت الکترونیک باعث تبدیل سازمان به سازمانی فعال، پویا، سرزنده و توسعه یافته شده است.

وی بخشی از این تحولات سازمان را معلول برنامه‌ریزی و سیاست گذاری و عمده ی آن را اقدامات و پیگیری همکاران در سراسر کشور دانست.

تویسرکانی نقش مدیران ثبتی در سراسر کشور را نقشی بی بدیل و کم نظیر دانست و افزود: حضور یک مدیر فعال به نحو جدی می تواند در اجرای سیاست ها و اهداف عملیاتی سازمانی موثر باشد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تحولات اخیر سازمان ثبت را در جامعه بسیار موثر دانست و تصریح کرد: این تحولات توانسته است در کاهش و پیشگیری از دعاوی، نظم حقوقی و اقتصادی و در نهایت کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توانسته است تاثیر بسیار مثبتی در امور اجتماعی و  اقتصادی کشور از طریق وصول معوقات بانکی، ثبت شرکت ها، اجرای کاداستر، تثبیت مالکیت های مردم و دولت، کاهش تنازعات و نظم حقوقی داشته است.

تویسرکانی با اشاره به این موضوع که در بخش‌های مختلف ثبت زیرساخت های زیادی برای ارائه خدمات الکترونیک ثبتی فراهم شده است، افزود: در گذشته امکان نظارت و کنترل دفاتر اسناد رسمی وجود نداشت که به برکت وجود این زیرساخت ها، بانک های اطلاعاتی و سامانه های الکترونیک به راحتی می توان فعالیت دفاتر اسناد رسمی را پایش، کنترل  و نسبت به تولید آمار پایه اقتصادی اجتماعی کشور اقدام کرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که در گذشته به دلیل ارائه خدمات به صورت سنتی مفسده هایی ایجاد شده بود که با الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی و استفاده از فناوری های نوین برای ارائه خدمات بسیاری از این مشکلات اکنون حل شده و از بسیاری از مراجعات مردم کاسته شده که در نهایت موجب رضایتمندی ارباب رجوع، سرعت و دقت در ارائه خدمات و شفافیت فرآیندهای ثبتی و افزایش سلامت اداری شده است.

وی گفت: در ارزیابی سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه، معاون اول قوه قضاییه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دلیل موفقیت در اجرای برنامه ها و اهداف برنامه سوم توسعه قضایی و برنامه پنجم توسعه کشور قدردانی کرد که این نشان دهنده عملکرد موفق این سازمان در ایجاد سازمانی پویا و کارآمد بوده است.

تویسرکانی با تاکید بر اهمیت اجرای کاداستر در سراسر کشور به عنوان یک طرح ملی و اساسی که می تواند تعارضات و تنازعات موجود حوزه زمین و مسکن را در کشور به طور کلی از میان بردارد، اظهار داشت: مدیران استانی در اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آگاه کردن مسئولین در خصوص اهمیت طرح کاداستر از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به این موضوع که دشمن با تغییر نگاه از جنگ فیزیکی به جنگ اقتصادی برای ضربه زدن به این کشور تمام تلاش خود را می کند، افزود: به همین منظور مقام معظم رهبری در چند ساله اخیر بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه داشته و به عنوان شعار سال انتخاب می کنند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: برای خنثی کردن تهدیدات اقتصادی دشمن می بایست این حوزه از شفافیت بالایی برخوردار باشد تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن اجرا کنیم.

تویسرکانی با بیان این موضوع که توانمندی در اقتصاد نیازمند شفافیت است و لازمه اقتصاد پویا، شفافیت و رفع فضای تاریک و مبهم است افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی با شعار ممکن نبوده و نیازمند اقدام و عمل در این زمینه هستیم.

وی در پایان سخنان خود با تاکید به ارائه خدمات مناسب و موثر به مردم از مجموعه همکاران خواست تا با قصد و نیت الهی و تقرب به انجام وظایف اهتمام ورزیده و فرصت خدمت به مردم را غنیمت شمارند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه عبدالحمید مرادی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان ایلام گزارش عملکرد و فعالیتهای صورت گرفته در استان را تشریح نمود.


انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد