سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30524
|
07:37 - 1396/10/06
نسخه چاپی

شیب کوههای دره شهر به کمک اشتغال امد؛

کشت گیاهان دارویی در 310 هکتار از اراضی دره شهر

کشت گیاهان دارویی در 310 هکتار از اراضی دره شهر
مدیرجهادکشاورزی دره شهر: حمایت از کشت گیاهان دارویی باعث اشتغالزایی و کسب درامد پایدار در شهرستان می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر،"طیار فیلی" مدیر جهادکشاورزی دره شهر گفت: درسال زراعی و باغی جاری عملیات اجرایی کشت گیاهان دارویی با همکاری ومارکت اداره منایع طبیعی و ابخیزداری در سطح 310هکتار از اراضی شیب دار این شهرستان اغاز شده است.

وی اظهارکرد: این گیاهان داروی شامل لیمو، انگور، پسته ، گل محمدی وزعفران در روستاهای بخش مرکزی دره شهر از جمله دشت چمران، کل سفید، چمژاب، چمکلان، فاضل اباد و عباس اباد کشت شده اند.

فیلی افزود:  تامین اعتبار ریالی و اعطای تسهیلات بانکی این طرح به متقضیان از محل اعتبارات صندوق توسعه روستایی بانک  کشاورزی بانرخ کارمزد بانکی 10 درصد بوده و باز پرداخت ان مدت 5 سال می باشد. 

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح برای  700 نفراشتغال ایجاد شده که در صورت حمایت دولت این میزان اشتغال افزایش خواهد یافت.

فیلی یادآورشد: با ارائه  تسهیلات به کشاورزان و اموزش اصول صحیح کاشت و برگزاری کلاسهای اموزش فنی می توان حمایتهای لازم را از ترویج کاشت گیاهان دارویی وتوسعه باغات به عمل اورد.

وی استفاده در طعم دهنده های غذایی، مواد لبنی و طب سنتی را از مهم ترین کاربردهای گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: کشت گیاهان دارویی می تواند بعنوان نسخه شفا بخشی به منظور ایجاد فرصتهای شغلی جدید،افزایش تولید و پیشگیری از تخریب مراتع می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر خاطرنشان کرد:  حمایت از کشت گیاهان دارویی باعث  اشتغالزایی و کسب درامد پایدار در شهرستان می شود.

 

پایان پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب