سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30358
|
09:27 - 1396/09/25
نسخه چاپی

مسئول حزب اعتماد ملی در ایلام:

شعار جوانگرایی دولت یک شعار بی محتوا و غیرعملی است/ روحانی کاندیدای اصلاح طلبان بوده و می باشد

شعار جوانگرایی دولت یک شعار بی محتوا و غیرعملی است/ روحانی کاندیدای اصلاح طلبان بوده و می باشد
رسول منتجب نبا گفت: این روزها در خصوص روحانی صحبت زیاد است که روحانی به شعار هایش جامه عمل نپوشیده گلایه ها به قدری زیاد است که حامیان روحانی هم انتقاد می کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، حجت الاسلام والمسلمین "رسول منتجب نیا" مسئول حزب اعتماد ملی در دانشگاه ایلام به مناسبت جشن دانشجویی گفت: با توجه به اینکه دانشجو سالهایی را از عمر خود به علم و دانش اختصاص میدهد ایا فعالیت سیاسی برای دانشجویان صحیح است؟!

وی افزود: دیدگاه اول که منفی است میگوید دانشجو باید دانش بجوید و مطالعه کند، که رهبر انقلاب دراین خصوص فرمودند: خدا لعنت کند دستهایی که میخواهد دانشگاه سیاسی نباشد،
مسئول حزب اعتماد ملی افزود: نظریه دوم که افراطی است معتقدند دانشجویان نه تنها باید سیاسی فعالیت کنند بلکه باید ارتباط زیادی با گروه های مختلف سیاسی داشته باشند تا درهمه صحنه ها فعالیت کنند و از طرفی باید احزاب و تشکلات دانشجویان را زیر چتر خود قراردهند.
منتجب نیااضافه کرد: نظریه سوم معتقد است دانشجو باید اطلاعات سیاسی داشته باشداما با چهار چوبی خاص، باید اخبار و تحلیل ها کانالیزه شود و به دانشجوهابگوییم فعالیت سیاسی داشته باشند اما آن خطی که ما میگوییم را بپذیرند.
مسئول حزب اعتماد ملی بیان کرد: اگر یادتان باشد در دولت کریمه گذشته نهم و دهم شاهد این مسئله بودیم که فعالیت سیاسی می شد اما توسط یک جمعیت خاص انجام میگرفت، رهبر می فرمود باید در دانشگاه ها ازاد اندیشی باشد، کرسی بود اما طرفداران دولت وقت مینشستند.

منتجب نیا اظهار کرد: وقتی فعالیت سیاسی را جز ذات خود میدانیم دانشجو که زبان ملت است چگونه فعالیت سیاسی نکند، پس نظریه اول مردود است.
وی خاطرنشان کرد: اینکه احزاب و تشکلات در دانشگاه ها لانه کنند هم مردود است؛ نظریه سوم که نظریه ای نه در شان دانشگاه و جمهوری اسلامی است، این نظریه میگوید چون زور داریم به شما دیکته کنیم که همانند ما فکر کنید.

منتجب نیا گفت: یک جایی گفته بودند نباید سرودی در روز دانشجو باشد که من در این جا گفتم یعنی چه?! مگر شما از امام جمعه مشهد تبعیت میکنید?! باید در دانشگاه موسیقی باشد.
سال گذشته در دانشگاه شهید بهشتی گفتم: ««حتی دیندار شدن دختران دانشجو نباید اجباری و کانالیزه باشد»»

وی با بیان اینکه دانشجویان باید خودشان دین را انتخاب کنند، اظهار داشت: برای راهکار دانشجویی بهترین روش راه چهارم است آن که دانشگاه فضای باز سیاسی و فرهنگی داشته باشد و فضای نشر اخبار و تحلیل های به روز باشد، صاحب نظران مختلف بیایند و دیدگاه های خود را مطرح کنند

مسئول حزب اعتماد ملی تشریح کرد: مسئولان دانشگاه موظفند چنین فضایی را بوجود بیاورند،باید فضای دانشگاه امن باشد و امنیتی نباشد. در برخی جاها که روسای دانشگاه و هیئات سه نفره ای که تنگ نظری کردند و فضا را بردانشجو میبندند در دولت اقای روحانی صلاحیت همکاری ندارند.

در یکی از دانشگاه ها چون اقای هاشمی نیست آمده اند و گفته اند از اصلاح طلب ها برای سخنرانی دعوت نکنید.

وی خطاب به دولت روحانی گفت: دولتها وقتی میخواهند روی کار بیایند شعار جوانگرایی میدهند اما پس از مدتی میبینیم خبری از حضور جوانان در وزارت خانه ها و مراکز مختلف نیست ! ما از روحانی بخاطر اینکه شعار داده است تشکر میکنیم اما باید عمل کنند که ما هنوز منتظریم.
وقتی یک مسئول میخواهد جوانی را بکار گیرد میبیند رزومه ندارد.
وقتی ما رزومه را ملاک قرار میدهیم دیگر نمیتوانیم به شعارمان عمل کنیم این وقت است که پایمان میلنگد، مشکل از کجاست که مسئولین ما ناچار می شوند از نیرو های قدیمی و مسن استفاده کنند?

وی بیان کرد: مادر دانشگاه ها هرساله تعداد زیادی فارغ التحصیل داریم، وقتی وارد بازار کار می شوند میبینند سابقه نیاز دارند،
ما نمیتوانیم از تجربه افراد مسن استفاده نکنیم، افرادی که پس از 30سال کار کردند نباید آنان را کنار بگذاریم و از طرفی سن کاری این فرد گذشته است.
راه این موضوع انتخاب روشی است که هم ازتجربه افراد مجرب و هم از نشاط جوانان استفاده کنیم،

سال 61در مجلس گفتم نیازمند بانک اطلاعات هستیم ولی فقظ همان فردی که در حصر است این موضوع را تایید کرد.
منتجب نیا با بیان اینکه امیدواریم همه زندانیان سیاسی ما هرچه زودتر آزاد شوند، تصریح کرد: معتقدم نسل اول و دوم انقلاب باید فعال باشد اما نسل سوم باید بار را به دوش بکشد.

کسانی که الان در پست ها مختلف هستند باید تعدادی از جوانان را درکنار خود قرار دهد.

وی با اشاره به اقدامات روحانی عنوان کرد: باشعار جوانگرایی دکتر روحانی بدون راهکار عملی یک شعار بی محتوا و غیر عملی خواهد بود بنابر این برای اجرای شعار جوانگرایی که لازم است باید از نیروهای جوان استفاده شود.
منتجب نیا با اشاره به اینکه شعار جوانگرایی تنها کافی نیست، با تشریح اقدامات دولت ادامه داد: اینروزها در خصوص روحانی زیاد است که روحانی به شعار هایش جامه عمل نپوشیده گلایه ها به قدری زیاد است که حامیان روحانی هم انتقاد میکنند.

وی گفت: ما اگر از روحانی انتقاد میکنیم یا میگوییم به وعده های خود جامه عمل نپوشیدی به معنای کار نکردن وی نیست؛ اگر روحانی انتخاب نشده بود ما در کشورمان امنیت امروز را نداشتیم و اجماع جهانی که برعلیه ما بود منحر به خطراتی می شد.

منتجب نیا گفت: روحانی فضای مسدود دولت نهم را باز کرد و یک ادبیات مبتذل در جامعه را اصلاح کرد و ادبیاتی فاخر جایگزین کرد.
وی با گفتن این عبارت که مشکل بسیار زیاد است که تعداد زیادی مربوط به دولت قبل است، افزود: اقای روحانی کاندیدای اصلاح طلبان بوده و اصلاح طلبان از وی حمایت کرده و میکنند

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد