سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30354
|
08:07 - 1396/09/25
نسخه چاپی

توسعه اماکن ورزشی در مناطق روستایی ضروری است؛

خاموشی چراغ ورزش در دهستان ترن

خاموشی چراغ ورزش در دهستان ترن
دهستان ترن از توابع بخش زرنه فاقد اماکن ورزشی است که این امر زمینه گلایه مندی جوانان را فراهم آورده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، توجه به روستاها از آن جهت که سبب ماندگاری روستائیان در روستا می‌شود، مهم و همواره از سوی مسئولان مورد تاکید قرار گرفته است همچنین  توجه به مسائل و رفع مشکلات روستائیان مانع از مهاجرت آنها به شهرها و افزایش حاشیه‌نشینی می‌شود. 

توسعه فضاهای ورزشی امری بسیار مهم و حائز اهمیت برای جوانان و نوجوانان روستایی است که با رفع این معضل بسیاری از مشکلات به‌ویژه موضوع اوقات فراغت از بین خواهد رفت، به طور قطع با ایجاد فضای لازم برای حضور ورزشکاران روستایی درعرصه ورزش که می تواند در کنار مبحث ارتقاء سطح سلامت و افزایش نشاط و شادابی بین اقشار مختلف جامعه روستایی، زمینه های تقویت هر چه بیشتر ورزش و حضور استعدادهای فراوانی را که در مناطق روستایی زندگی می کنند و از هیچگونه امکانات ورزشی لازم برخوردار نیستند را فراهم نمود.

توسعه امکانات ورزشی در روستاها، نشاط و شادی را برای قشر جوان ساکن در روستاها ایجاد می کند، به واسطه نیاز به گذراندن درست اوقات فراغت و معضلات فرهنگی و اجتماعی خاص مناطق روستایی، ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی در این مناطق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دهستان زرنه از توابع بخش زرنه ایوان است که با وجود چندین روستا روستا؛"شورابه خوران،ترن،ویله ،باباگیر،چهل زری"؛ متاسفانه جوانان ان از کمبود امکانات ورزشی در رنج هستند.

ولی پور از جوانان دهستان ترن است که در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : متاسفانه  سرانه ورزشی در این دهستان صفر است چرا که شاهد هیچ گونه زمین یاسالن ورزشی در این منطقه نیستیم.

این جوان اهل دهستان ترن گفت :همانطور که می دانید از دل روستا های مناطق مختلف کشور جوانان زیادی در عرصه  کشوری و ملی و بین المللی  کسب افتخار نموده اند واین یعنی دارا بودن پتانسیل ورزشی در مناطق روستایی.

وی افزود: با وجود اینکه چندین روستا در این دهستان سکنا گزیده اند چرا مسئولان شهرستان و استان فکری برای ساخت و احداث اماکن ورزشی نمی کننند.

ولی پور تصریح کرد : جوانان ورزشکار مجبورا برای ادامه ورزش مورد علاقه خودیا به شهر زرنه مراجعه نمایند یا به شهر ایوان که  این خود هزینه هایی را برای ورزشکاران در پی خواهد  اشت.

"امیر خانیان "؛رییس اداره ورزش  جوانان شهرستان ایوان در ادامه در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد : یکی از دغدغه های اصلی اداره ورزش و جوانان شهرستان ایوان رفع مشکلات و موانع ورزشی در سطح شهرستان است .

وی گفت : امسال اعتبارات این نهاد در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص کار رفع موانع و مشکلات ورزشی سالن ها و اماکن ورزشی در دستور کار قرار گرفت .

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایوان بیان داشت : متاسفانه سرانه ورزشی در دهستان ترن صفر است و این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت چنانچه در این دهستان خیرین وارد عرصه شوند و زمین اماکن ورزشی را در اختیار قرار دهند ،هماهنگی های لازم در صورت موافقت استان جهت ساخت اماکن ورزشی در این دهستان صورت خواهد گرفت.

در پایان می توان گفت با توجه به اینکه دهستان ترن از جوانان ورزشکار موفقی برخوردار است لازم وضروری است که مسئولین برنامه ریزی لازم را در راستای احداث مراکز ورزشی در این دهستان بعمل آورند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب