سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30353
|
07:59 - 1396/09/25
نسخه چاپی

امام جمعه سیروان:

فلسفه "9 دی" تبعیت از ولایت فقیه است

فلسفه "9 دی" تبعیت از ولایت فقیه است
امام جمعه سیروان گفت: حماسه 9 دی از بصیرت و آگاهی مردم نشأت گرفته است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیروان با موضوع ۹ دی(روز بصیرت) با حضور امام جمعه و مدیران ادارات، نهاد ها و ارگانهای شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

"حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی" امام جمعه سیروان در این جلسه اظهار کرد: 9 دی روز باشکوه و بزرگی در راستای بیعت با ولایت معظم فقیه و رهبر انقلاب اسلامی است و باید برای همیشه جاودانه بماند.

وی با بیان اینکه 9دی روزی ماندگار و باعظمتی است که در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت و ضبط رسیده است، افزود: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است و همه باید از این امر اطاعت نموده و در 9 دی بار دیگر عهدی دوباره با مقتدا و ولی امر خود ببندیم.

موسوی با اشاره به اینکه حماسه 9 دی از بصیرت و آگاهی مردم نشأت گرفته است، گفت: با تمام دلایل عقلی و عملی می توان فهمید که در سال 88 فتنه ای ایجادشد و از دلایل محکم آن می توان به خوشحالی و حمایت های دشمنان قسم خورده این انقلاب مانند سران آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی یا سیاستمداران فراری از فتنه گران اشاره کرد که اینها خود نمایانگر این است که دشمنان قسم خورده این انقلاب در پشت قضایا بودند، اما متاسفانه عده ای اندک به این دلایل توجهی نکردند، تا اینکه مردم فهیم ایران اسلامی با بصیرت خود و پیروی محض از ولایت معظم فقیه، بساط این فتنه گران را جمع کردند.

وی خاطر نشان کرد: 9دی روز نمایش و مانور قدرت امت اسلامی ایران است زیرا هر ساله با حضور پررنگ مردم و باشکوه و صلابت بیشتر برگزار می گردد.

امام جمعه سیروان فلسفه 9دی را تبیعیت از ولایت فقیه که همان ولایت رسول الله دانست و گفت: مردم در روز 9دی به دشمنان و فتنه گران ثابت کردند مقابل تمام دسیسه های آنان خواهند ایستاد و با وجود رهبری بصیر و مردمی تابع ولایت، دشمنان هرگز نخواهند توانست به اهداف شوم خود دست یابند.

وی یوم الله ۹ دی را روز تجلی اراده الهی دانست و بر حضور هر چه پر رنگ تر در مراسم این روز تاکید کرد.

سرگرد پاسدار احمد اورنگ فرمانده سپاه ناحیه سیروان هم در این جلسه  اظهار کرد: یوم الله22بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی بر نظام ستم شاهی است و روز 9دی هم روز تثبیت انقلاب اسلامی است و ارزش آن کمتر از 22بهمن نیست.

وی افزود: یوم الله9دی متعلق به همه  آحاد جامعه می باشد و از همه دستگاهها و ادارات خواسته می شود که همکاری و هماهنگی لازم را جهت بزرگداشت این روز حماسی به نحو شایسته داشته باشند.

اورنگ با بیان اینکه نهم دی با عنوان روز بصیرت، بساط فتنه‌گران برچیده شد، تاکید کرد: برای ترویج این حماسه ملی باید برنامه در خور شان آن در شهرستان انجام شود.

گفتنی است در این جلسه اعضای شرکت کننده، درباره موضوعاتی چون محل برگزاری مراسم، سخنران مراسم، ساعت برگزاری و فضا سازی شهرستان تصمیماتی گرفته و مقرر گردید که مراسم ۹ دی ماه در مسجد جامع شهر لومار برگزار گردد. 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب