سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30343
|
09:13 - 1396/09/23
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

آسیب های فرهنگی باید به صورت عملی و تخصصی بررسی شوند

آسیب های فرهنگی باید به صورت عملی و تخصصی بررسی شوند
استاندار ایلام گفت:مشکلات استان تنها اشتغال و مباحث اقتصادی نیست، مشکلات و آسیب های فرهنگی دیگری وجود دارد که باید به صورت عملی و تخصصی بررسی شوند.

به گزارشايلام بيدار، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در شورای فرهنگ عمومی استان ایلام گفت:رسالت شورای فرهنگ عمومی ریشه ‌یابی مشکلات اجتماعی و یافتن راه حلی برای آنها است.

وی ادامه داد:به کارگیری اقدامات و راهکار در کنار عملکرد کاربردی این شورا می تواند به عنوان مهمترین قرارگاه های فرهنگی استان‌ بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی را حل و برطرف کند.

سلیمانی دشتکی افزود:شکلات استان تنها اشتغال و مباحث اقتصادی نیست، مشکلات و آسیب های فرهنگی دیگری وجود دارد که باید به صورت عملی و تخصصی بررسی شوند.

به گفته وی باید در هر یک از نشست های شورای فرهنگ عمومی استان از صاحبنظران در حوزه های مختلف دعوت بعمل آید و راهکار تغییرات ارائه گردد.
استاندار ایلام در بخش دیگی از سخنان خود به برگزاری مناسب میزبانی از زائران اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: برای مراسم اربعین در سال های آینده، قرارگاه فرهنگی نسبت به تهیه سند جامع فرهنگی اربعین اقدام کند.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه نباید فعالیت های عمرانی اربعین متوقف شود، گفت: حوزه های زیربنایی، بهداشتی و بخش فرهنگی کماکان در این حوزه فعال باشد و سند جامع فرهنگی، پایه کار دستگاه های عضو ستاد اربعین باشد تا کارها به سهولت پیش رود.
وی با اشاره به زلزله اخیر غرب کشور گفت: مردم و مسئولان ایلام از ساعات اولیه در کنار مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بوده و در حد توان امداد رسانی به مناطق زلزله زده این استان انجام شد.
استاندار ایلام در رابطه با کمک و حمایت از خسارت دیدگان زلزله ایلام و فرونشست زمین در منطقه چوار نیز تصریح کرد: خسارت های زمین لرزه استان برآورد و به سازمان برنامه و بودجه برای جبران خسارت تحویل شده که به زودی دولت آنرا مصوب خواهد کرد.
سلیمانی دشتکی در خصوص زلزله های متوالی شهرستان سرابله نیز گفت: چند گروه زلزله شناس با 10 دستگاه ارزیابی زلزله سنج در مناطق مورد نظر مستقر شده اند.
وی همچنین به تشکیل و فعال شدن هرچه سریعتر ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای استان ایلام تاکید کرد و افزود: از ظرفیت دستگاه های اجرایی و نهادها در راستای برگزاری کنگره شهدای استان ایلام استفاده شود.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد