سرویس: بین الملل
کد خبر: 30329
|
18:02 - 1396/09/22
نسخه چاپی

آزادسازی ارتفاعات «السیرتیل» در جنوب شرق ادلب سوریه

ارتش سوریه و نیروهای متحد خود در جنوب شرق استان ادلب موفق شدند ارتفاعات «السیرتیل» را از تروریست‌های النصره پس بگیرند.

به گزارشايلام بيدار،ارتش سوریه و نیروهای مقاومت امروز چهارشنبه (22 آذر ماه) در ریف جنوب شرقی استان ادلب (شمال سوریه) با عناصر تروریستی جبهه النصره و تروریستهای وابسته به این گروه درگیر شدند.

نیروهای سوری و مقاومت از صبح امروز عملیات خود را در این منطقه ادامه دادند و گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که نیروهای مقاومت موفق شده‌اند بر ارتفاعات «السیرتیل» مسلط شوند.

این ارتفاعات بر روستای «تل خنزیر» نیز کاملا اشراف دارد.

وبگاه خبری معارض «بلدی» هم مدعی شد که عملیات صبح امروز ارتش سوریه برای آزادسازی السیرتیل دفع شد و نیروهای سوری عقب نشینی کردند.

به گفته این وبگاه، جنگنده های روسیه و سوریه نیز مواضع تروریستهای النصره در روستاهای «أبو دالی، تل خنزیر، المشیرفة و الرویضة» را به شدت بمباران میکنند.

در خصوص ارسال تجهیزات به این منطقه توسط ارتش سوریه، منابع خبری اعلام کردند که نیروهای سوری در این عملیاتها از تانکهای «تی 72 بی3» استفاده خواهد کرد.

براساس این گزارش، تروریستها هم که وضعیت را برای خود به سامان نمی بینند با هم در استان ادلب به توافق رسیده اند تا به زعم خود بتوانند اتاق عملیات نظامی مشترکی را علیه ارتش سوریه ایجاد کنند.

این توافق بین گروههای تروریستی «هیئة تحریر الشام و حرکة أحرار الشام» از یک سو و بین ”حرکة نور الدین الزنکی و جیش الأحرار» از سوی دیگر صورت گرفته است.

البته اجرای این توافق مستلزم این است که تحریر الشام افراد بازداشتی در زندانهای خود را آزاد و مقرهایی را که اشغال کرده، پس دهد.

با این حال، وبگاه خبری «عنب» به نقل از منابعی از گروه الزنکی اعلام کرد که هیچ توافقی میان گروههای مذکور صورت نگرفته است و «اطلاعات به صورت کلی نادرست است».

دفتر اطلاع رسانی جیش الاحرار هم تأکید کرد که هنوز خبری از توافق نیست و آنچه در شبکه های اجتماعی گفته میشود، صحت ندارد.

نیروهای سوری از چند روز پیش در تلاشند که روستای ابودالی را که یکی از مراکز اصلی النصره در جنوب ادلب به شمار میرود، آزاد کند و تا کنون موفق شده است روستاهای «أم تریکیة، أم خزیم، البلیل و الظافریة» را آزاد کنند.

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب