سرویس: اجتماعی
کد خبر: 30304
|
08:50 - 1396/09/22
نسخه چاپی

مدیر کل بهزیستی استان خبر داد؛

افزایش جمعیت سالمندان در ایلام

افزایش جمعیت سالمندان در ایلام
مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: تا سال یک هزار و 400 جمعیت سالمندان استان ایلام 10 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار،فرهاد قیصربیگی مدیر کل بهزیستی استان ایلام در همایش نشاط، سلامت و تکریم سالمندان در محل هتل زاگرس ایلام جمعیت گروه سنی سالمندان این استان را 50 هزار نفر برشمرد که معادل 8.5 درصد کل جمعیت 580هزار نفری ایلام هستند .

وی روند تغییرات جمعیتی استان ایلام را تا دستکم یک دهه اینده در جهت افزایش جمعیت سالمندان عنوان و پیش بینی کرد : تا سال یک هزار و 400 این نسبت به 10 درصد افزایش یابد.
مدیر کل بهزیستی ایلام بر برنامه ریزی منسجم و مهیا سازی شرایط و امکانات استان برای تطبیق خدمات با این الگوی جمعیتی تاکید کرد و گفت: سالمندان مشکلات و نیازهای خاص خود را دارند و بویژه از نظر خدمات پزشکی باید رسیدگی و حمایت های بیمه ای بیشتری از آنان صورت گیرد.
قیصربیگی رشد پدیده سالمندی را نگران کننده دانست و تاکید کرد که کارشناسان و برنامه ریزان باید راهکارهای عملیاتی به منظور مراقبت از این افراد را طراحی و اجرایی کنند.
معاون توانبخشی بهزیستی ایلام نیز در این آیین از فعالیت2 مرکز شبانه روزی سالمندان در این استان خبر داد و گفت: در این مراکز سالمندانی فلاقد خانواده و سرپرست نگهداری می شوند.
فرخ لقا جمشید زاده بیان کرد: این سازمان برای حفظ جایگاه و نگهداری سالمندان در نزد خانواده ها طرح های مختلفی دارد که از جمله آنها طرح معاینه در منزل سالمندان و طرح مراقبت از سالمندان است.
مسئول بنیاد فرزانگان ویژه سالمندان نیز در خصوص فعالیت این مرکز توضیح داد: این مرکز نیز با هدف غنی سازی اوقات فراغت سالمندان راه اندازی و در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی، درمانی و غیره به عموم سالمندان استان ارایه خدمت می کنند.
رضا خانیان گفت: این مرکز با شناسایی ظرفیت های حوزه سالمندی و سازماندهی آنها بصورت رایگان به عموم سالمندان خدمات رسانی می کند.
در این همایش از سه مقاله برتر ارسالی به دبیرخانه همایش با موضوع سالمندان و نشاط و تکریم آنها تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب