سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 30296
|
08:36 - 1396/09/22
نسخه چاپی

نارضایتی مردم روستای چالاب مهران از کمبود امکانات درمانی

نارضایتی مردم روستای چالاب مهران از کمبود امکانات درمانی
روستای چالاب مهران، با وجود برخورداری از درمانگاه اما از خدمات درمانی مناسب بهره مند نیستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آوای مهران،روستای چالاب از بزرگترین روستاهای شهرستان مهران در مسیر مواصلاتی دهلران به مهران قرار دارد،.

روستای چالاب در جنوب شهرستان مهران در پهنه اي پست و هموار با آب و هواي گرمسيري واقع شده است، شمال و شرق اين روستا رشته كوه زاگرس مي باشد كه از سمت شمال به ارتفاعات پشمين و از سمت مشرق ارتفاعات اناران و در جنوب شرقي آن به فاصله 5 كيلومتر روستاي چنگوله قرار دارد.

در منتهي شرقي آن به فاصله 7 كيلومتري رودخانه چنگوله قرار دارد كه از سمت شمال به جنوب جريان دارد، در جنوب اين منطقه ارتفاعات حمرين كه مهم ترين نقطه آن قله شهيد عدنان مي باشد كه مرز مشترك كشور ايران با عراق مي باشد و در جهت جنوب غربي ارتفاعات چك موسي و در غرب آن دشت همواري قرار دارد كه نزديك ترين منطقه مسكوني به چالاب شهرك اسلاميه با 20 كيلومتر فاصله مي باشد .

با توجه به عدم وجود امكاناتي چون كار و اشتغال متناسب با جمعيت، مواد غذايي، بانك و ادارات دولتي، پزشك و بيمارستان و غيره همه روزه مردم روستای چالاب و روستای همجوار به نام چنگوله  مجبور به عزيمت به شهر مهران مي باشند.

یکی از مشکلاتی که بیش از همه گریبانگیر این مردم شده نبود اورژانس و خدمات درمانی مناسب در این روستا است که گلایه هایی در این خصوص دارند.

عباسی از اهالی این روستا به خبرنگار ما گفت:درمانگاه این روستا فاقد بهیار بوده و بیماران مجبورند مسیر 35 کیلومتری چالاب تا مهران را برای تزریقات طی کنند.

وی اظهار کرد: حدود 5 یا 6 سال است که مردم این روستا با این مشکل مواجه هستند و اگر سرم یا آمپولی داشته باشد باید علاوه بر اینکه طی نمودن هزینه وقت زیادی برای رسیدن به بیمارستان مهران با بیماری که دارد صرف کند.

یکی دیگر از اهالی روستا نیز می گوید: در چند سال پیش یک نفر به عنوان بهیار در درمانگاه مسقر شد اما با رابطه بازی این فرد از مهران به دهلران انتقال داده شد و عملا این پست پر شده ولی دیگر کسی را جیگزین وی نکرده اند.

هادی زاده میگوید: یکی دیگر از مشکلات آزمایشگاه است که هفته ای دو روز آن هم از 7 و نیم صبح تا 8 و نیم صبح برای روستای چالاب و چنگوله که بیش از 7 هزار نفر جمعیت دارد در نظر گرفته اند که جوابگوی این همه جمعیت نیست در صورتی که در برخی شهرها که جمعیت آنها به این مقدار نمیرسد به صورت ثابت آزمایشگاه دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از پستها برای این درمانگاه در نظر گرفته اند اما عملا در مهران فعالیت میکنند و این درمانگاه فاقد امکانات است.

با این اوصاف انتظار می رود تا مسئولین شهرستان و استان در این خصوص نگاه ویژه ای به این روستا کنند زیرا که به علت نزدیکی به روستای چنگوله ضمن اینکه از جمعیت زیادی برخوردارند به عنوان مرزنشین همواره در دفاع از کیان اسلامی پیشقدم بوده اند.

 

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب