سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30274
|
08:20 - 1396/09/21
نسخه چاپی

گزارش؛

دوره های آموزشی و کلاهی که بر سر جوانان چرداولی می رود

دوره های آموزشی و کلاهی که بر سر جوانان چرداولی می رود
برگزاری دوره های آموزشی در چرداول که هزینه میلیونی از جوانان بیکار دریافت کرده و خروجی مناسبی ندارند مورد اعتراض جوانان این شهرستان است.

به گزارشايلام بيداربه نقل از دیار زاگرس ، وقتی صحبت از کار به میان می آید خواه یا ناخواه ذهن انسان درگیر اتفاقات تلخی می افتد که در خلال استخدامی ها رخ می دهد و نتیجه کار هنوز مشخص نیست و جوانان بیکار به هر ریسمانی چنگ می زنند تا واژه ی بیکاری را از خود دور سازند.

این روزها بیکاری به خوانی سخت برای زندگی جوانان تبدیل شده تا جوانان این مرز وبوم در همان ابتدای کار نتوانند از پس مشکلات بربیایند وآمار وارقام های مبارزه با بیکاری از سوی مسئولین دردی را دوا نکرده ومشکلات همچنان به قوت خود باقی هستند.

حال با این اوصاف اگر به بهانه برگزاری دوره ورفتن به سر کار از جوانان بیکار مبلغی را گرفت و آنان را سرکار گذاشت به معنای ظلم واقعی به این قشراست و نهادهای مسئول دراین زمینه باید پاسخگو باشند.

دوره ی فشرده یکساله و نزدیک به 1500 ساعت کلاس تئوری و عملی و دریافت نزدیک به 5 میلیون تومان از جوانان به عنوان شهریه آن هم توسطچند فرد خاص به معنای واقعی کلمه یک طنز تلخ و ناگوار است.آن هم دورهای که نه برای دانشگاه علوم پزشکی و نه بخش خصوصی کمترین اعتباری ندارد.

با یک حساب سر انگشتی می توان متوجه شد که از این دوره ها چقدر پول به جیب سودجویان رفته است.در هر دوره 65 تا 70 نفر شرکت داشته اند.به فرض برگزاری این دوره در 4 مرحله باید برای به دست آوردن عایدی این دوره ها عدد 280 را در 4 ضرب کنیم.حاصل ضرب این اعداد رقمی نزدیک به 12 میلیارد ریال ناقابل می باشدکه از جیب جوانانی تیغ زده شده که تنها دارایی آنها یدک کشیدن نام بیکار است.لازم به توضیح است که این دوره هم اکنون در شهرستان چرداول در حال آغاز مجدد است.

آیا واقعا این به معنای واقعی ظلم به کسانی نیست که به هر بهانه ای به دنبال شغل می گردند وبه جای حمایت دولت ، عده ای از این حال وهوای جوانان به اسم دوره های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی وتضمین سرکار سودهای کلان به جیب می زنند و وهیچ نظارتی برکار آنان نیست وتازه بعد از اجرای دوره می فهمند که چه کلاه گشادی بر سرآنان رفته است.

جوانان چرداولی طی تماس هایی با پایگاه تحلیلی ، خبری دیار زاگرس خواستار پیگیری وروشن شدن این موضوع برای عموم مردم شدند واز مسئولین تقاضای پیگیری و معرفی افراد متخلف دراین زمینه به مراجع قضایی را دارند.

یکی از جوانان چرداول که دراین دوره ها شرکت کرده است در گفتگو با خبرنگار دیارزگرس گفت:درابتدا با تبلیغات تضمین سرکار و دوره ها معتبر دریکی از دوره های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شرکت کردم که بعداً فهمیدم این دوره ها مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی نبوده است.

وی اضافه کرد از مسئولین محترم استان ودانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم تا دراین خصوص پیگیری کرده ومتخلفین را به مراجع قانونی معرفی کنند.

امید است مسئولان با توجه بیشتر به این مقوله هم دست طمع بانیان این دوره های آموزشی را قطع کنند و هم با توجه بیشتر به اشتغال جوانان زمینه کلاهبرداری ها را از بین برده و بار هزینه سنگین این دوره های آموزشی را از دوش خانواده ها بردارند.

انتهای پیام/ الف

 
 
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب