سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30266
|
09:49 - 1396/09/20
نسخه چاپی

گزارش؛

ملکشاهی؛ شهرستانی که با محرومیت دست و پنجه نرم می کند

ملکشاهی؛ شهرستانی که با محرومیت دست و پنجه نرم می کند
شهرستان ملکشاهی دارای مشکلات عدیده ای است و مسئولین استان و شهرستان بایستی برای رفع این معضلات آستین همت را بالا زده و بخشی از این محرومیت ها را بر طرف نمایند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ملکشاهی خبر؛ شهرستان ملکشاهی با جمعیت 22 هزار نفری خود یکی از مناطق در حال توسعه استان است که با وجود ظرفیت های مناسب در بخش کشاورزی ، باغداری و گردشگری و ... هنوز در مسیر توسعه قرار نگرفته است.

قرار گرفتن این شهرستان در بین کوه های کبیر کوه باعث شده چشم اندازهای بسیار خوبی در این شهرستان شکل بگیرد که برای گردشگران می تواند بسیار جذاب باشد.

شهرستان ملکشاهی دارای توانمندیهای بسیار زیادی در بخش گردشگری است و قرار گرفتن آثار تاریخی و طبیعی مثل سنگ نوشته گل گل ، آتشکده کوشک قینفر ، قلعه جوق ، آبشار اما ، سد چم گردلان و ... باعث شده این شهرستان یکی از جاذبه های گردشگری استان باشد.

اکثر مردم شهرستان در حال حاضر در کارهای خدماتی ، کشاورزی ، دامداری و ... مشغول به فعالیت هستند و از این طریق زندگی خود را می گذرانند هر چند در این بین مشکلاتی در شهرستان نیز وجود دارد.

عدم سرمایه گذاری در بخشهای مختلف شهرستان

ظرفیتهای خوبی در این شهرستان در زمینه کشت باغات وجود دارد که متاسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است و نیازمند سرمایه گذاری است.

مشکلات این شهرستان علاوه بر عدم سرمایه گذاری در ظرفیت های شهرستان شامل کمبود آبرسانی و زیر ساختهای لازم در بخش کشاورزی است.

کمبود آب آشامیدنی در مناطق مختلف شهرستان در سال های اخیر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شهرستان شده است که در سالهای اخیر اقداماتی جهت این مشکل صورت گرفته اما کافی نبوده است.

علاوه بر این مشکلات زیرساختی ، سرمایه گذاری نکردن بخشهای خصوصی و دولتی در شهرستان از دیگر مشکلات شهرستان است که باعث شده شهرک صنعتی پس از گذشت سالهای طولانی از افتتاح بدون استفاده و راکد مانده و در حد یک تابلو و اسمی از آن باقی باشد.

یکی از دیگر از مشکلات شهرستان ملکشاهی نبود راه ارتباطی مناسب، شریانی و اصلی است.

مشکلات بیکاری و مهاجرت از دیگر معضلات شهرستان ملکشاهی است که در این زمینه طرحی در جهت اشتغال در شهرستان اجرا نشده است.

با این اوصاف وضعیت شهرستان ملکشاهی ، باید منتظر توجه دولت و مسئولان بود که در جهت حل این معضلات و مشکلات آستین همت را بالا زده و بخشی از این محرومیت ها را بر طرف نمایند.

بدون شک توسعه هر منطقه نیازمند همکاری مسئولان و مردم دارد و خود اهالی شهرستان نیز باید به منظور توسعه شهرستان سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب