سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30224
|
11:12 - 1396/09/18
نسخه چاپی

گزارش؛

کمکهای اجباری با ژست اختیاری!

کمکهای اجباری با ژست اختیاری!
پرداخت کمک های به اصطلاح داوطلبانه ولی اجباری به مدارس در ذهن اولیاء دانش اموزان بویژه خانواده های محروم شهرستان ایوان باعث گلایه مندی آنان شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر،نامهربانی‌های دولت نسبت به بودجه آموزش و پرورش، برخی مدیران مدارس را در پرداخت هزینه‌های جاری و تامین امکانات آموزشی، تربیتی و رفاهی دچار مشکل کرده است به گونه‌ای که مدیران برخی مدارس دریافت کمک‌های مردمی از والدین را تنها راه رهایی خود از مشکلات مالی می‌دانند.

دریافت کمک‌های داوطلبانه از والدین موضوع جدیدی نیست؛ پرونده‌اش از تابستان و روزهای ثبت‌نام در مدرسه باز می‌شود، هنگام نام‌نویسی به اوج می‌رسد، با حضور دانش‌آموزان در مدرسه داغ‌تر می‌شود و البته تا پایان سال تحصیلی با دریافت انواع کمک‌های نقدی در قالب طرح و برنامه‌های مختلف به حیاتش ادامه می‌دهد،موضوعی که اجباری نیست اما خیلی وقت‌ها باب گله و شکایت را برای خانواده‌ها باز می‌کند،‌ آن هم وقتی که در برخی مدارس به طور مستقیم یا غیرمستقیم این چنین عنوان می‌شود .

خبرنگاراجتماعی پایگاه خبری جویزر به بررسی این موضوع از زبان  اولیا دانش اموزان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان پرداخته است.

پدر یکی از دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : دارای چندین فرزند هستم و هر کدام از آنها  در مقاطع تحصیلی  مختلف تحصیل می کنند که برای ادامه تحصیل آنان در طول سال مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت می باشم.

وی گفت :یکی از مشکلاتی که در طول سال با آن مواجه هستیم کمک هایی است که اولیا باید به مدارس پرداخت کنند،چرا در مدرسه ای که دولتی  است باید برای تامین  هزینه های جاری آن اولیا  هزینه پرداخت کنند.

این اولیا دانش آموز ادامه داد:متاسفانه شاهد آن هستیم که در مدارس مدیران کمک کردن به مدرسه را به صورت اجبار به دانش اموزان دیکته می کنند و به آنان می گویند باید این کمک هزینه به مدرسه پرداخت شود.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه  مدارس دولتی است ،مدارس باید هر مبلغی که دانش اموزان به مدرسه به عنوان خودیاری پرداخت می کنند را قبول داشته باشند نه اینکه برای دانش اموزات سقف مبلغ تعیین نمایند.

وی در پایان گفت : امیدواریم مدارس شرایط ووضعیت اقتصادی اولیا را درک نمایند و با فشار آوردن به دانش آموزان زمینه زمینه کدورت اولیا را فراهم ننمایند.

 

کمک به مدارس  اختیاری است /با مدیران متخلف برخورد می شود

 

"علیرضا پناهی"؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایوان در گفتگو باخبرنگار ما اظهار کرد : با توجه به اینکه سرانه مدارس در سطح شهرستان ایوان مبلغ پایینی است در این راستا مدارس همچون سنوات گذشته اقدام به  یاری گرفتن از اولیا نموده اند.

پناهی گفت : کمک اولیا به مدارس اختیاری است و اولیا در حد توان می توانند به مدارس کمک نمایند و هیچ گونه سقف مالی مبنی بر تعیین میزان کمک به مدارس تعیین نشده است حتی اولیائی که توان کمک به مدارس را ندارند می توانند  کمکی صورت ندهند.

وی افزود : به مدیران مدارس تاکید شده است که هیچ فشاری به دانش آموزان در راستای کمک به مدرسه نیاورند چنانچه مشاهد شود قطعا با مدیرمتخلف برخورد می شود.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب