سرویس: اجتماعی
کد خبر: 30182
|
07:59 - 1399/11/02
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

رمالی اینترنتی و مجازی، شگرد جدید اخاذی از مردم

رمالی اینترنتی و مجازی، شگرد جدید اخاذی از مردم
رمالان و دعانویسان زمانی در کنار خیابانها و یا در اتاق هایی کوچک و گاها بصورت پنهانی فعالیت می کردند، اما امروزه با استفاده از تکنولوژی موبایل و اینترنت گامی جدید در سو استفاده از مردم برداشته اند.

گروه اجتماعی ايلام بيدار:: در جامعه کنونی مشکلات جز لاینفک زندگی هر فردی را تشکیل می دهد. این مشکلات گاها اقتصادی خانوادگی اجتماعی و ... هستند که دست و پاگیر مردم می شود.

مشکلات فرد را در دوراهی زندگی قرار داده وگاها یا خود بسته به تواناییش برای حل کردن آن اقدام می کند و یا به جای بررسی عقلانی و منطقی مشکل دست به دامن رمال و دعانویس می شوند.

این موضوع خود باعث سکه شدن بازار کسب وکار رمالان و دعانویسان شده و بعضا درآمد های کلانی را برای آن ها به همراه دارد و با فالگیری، سر کتاب، کارگشایی، رزق و روزی، مهر و محبت، بخت گشایی و... به عنوان کلید واژه هایی برای باز شدن قفل مشکلات افراد به ظاهر درمانده در صدد سودجویی خود هستند.

آنچه که در ایلام نیز بسیار به چشم میخورد وجود رمالان و دعانویسان بسیاریست که با سواستفاده از احساسات مردم  و گاها دادن وعده های سرخرمن به آن ها پول بسیاری به جیب می زنند.

امروزه بازار رمالان و دعانویسان حسابی گرم شده، تا جایی که همه افراد از باسواد تا بی سواد مشتری پروپا قرص این افراد هستند.

این موضوع به عنوان کسب و کاری درآمدزا علاوه بر مشکلات اجتماعی که برای بسیاری از خانواده ها به وجود می آورد مستقیما می تواند به عنوان خطری برای دین مردم به شما رفته و تاثیری مستقیم بر اعتقادات آن ها داشته باشد.

رمالی اینترنتی و مجازی شگرد جدید اخاذی از مردم

مشکل دیگر در این راستا این است که با توجه با اینکه بیشترمراجعه کنندگان این صنف را دختران و زنان تشکیل داده و به دلیل مشکلات فراوان به دعاکردن روی می آورند اما در این راه مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته و گاها با آبروی آن ها بازی می شود.

رمالان و دعانویسان زمانی در کنار خیابانها و یا در اتاق هایی کوچک و گاها بصورت پنهانی فعالیت می کردند، اما امروزه از پیشرفت تکنولوژی به عنوان پله ای دیگر برای درآمد زایی استفاده می کنند و با استفاده از تکنولوژی موبایل و اینترنت گامی جدید در سو استفاده از مردم برداشته اند.

در ایلام اما کار از پنهان کاری گذشته و برخی از این افراد سودجو با نشر و نصب اعلامیه  در و دیوار منازلشان بصورت علنی اقدام به دعانویسی و گرفتن استخاره حضوری یا حتی بصورت تلفنی نیز می کند.

بعضی رمالان ایلامی با انتشار اعلامیه و نصب کردن آن بر درب منزل خود و دادن شماره تلفن از دختران برای گرفتن استخاره و دعانویسی دعوت کرده اند..

جالب تر اینکه در متن اعلامیه آمده است که دعا کردن برای مردان اکیدا ممنوع بوده و دخترانی که قصد مراجعه به رمال را دارند باید قبل از حضور یافتن بصوت تلفنی هماهنگی کرده و نوبت تعیین کنند.

این موضع بلایی برای سلامت اجتماعی جامعه و بازی کردن با زندگی مراجعه کنندگانی است که با هزار امید و ارزو در صدد رفع مشکل خود هستند.

اما در این وادی نقش مسئولان را نیز نباید فراموش کرد تا جایی که اگر در طول مدت زمانی که بسیاری از این رمالان بصورت زریزمینی و پنهانی اقدام به کلاهبرداری و دعانویسی می کردند با آن ها برخورد می کردند اکنون این چنین آزادانه در خیابانهای ایلام اقدام به نصب بنر و اعلامیه نمی کردند و مردن را برای روشن کردن آینده شان ترغیب و جیب آن ها را خالی کنند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب