سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30172
|
07:49 - 1396/09/14
نسخه چاپی

گزارش؛

قلاویزان در غربت بی توجهی مسئولان + تصاویر

قلاویزان در غربت بی توجهی مسئولان + تصاویر
یادمان ایثار قلاویزان مهران با وجود اینکه محلی برای بازدید کاروانهای راهیان نور در ایام مختلف سال می باشد به نظر می‌رسد مسوولان توجهی به این یادمان ندارند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از  آوای مهران ،شهدای گمنام عاشقان بی نام نشانی هستند که در عالم خاک، غریب و در باغ ملکوت شهره‌اند، گمنامیشان دوری از خانواده بود و گرنه نام نیکشان در ملکوت اعلی زیبا رویانند که زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

با بررسی قول های مختلف مسئولان در بهمن ماه سال 94 در نشست شورای اداری شهرستان مهران که در یادمان قلاویزان برگزار شد بر برنامه ریزی و اهتمام جدی تری نسبت به زیرساخت زیارتگاه ها و یادمان شهید گمنام در منطقه قلاویزان مهران تاکید شد.

 

 

اینک که بیش از یک سال از قول و قرارهای مسئولان میگذرد دریغ از اعتبار و توجهی خاص نسبت به زیارتگاه قلاویزان که یکی از مکان های به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس و یادآور عملیات غرورآفرین کربلای یک در سال 65 است.

در اسفند ماه 89 با توجه به نبود مکان مناسبی برای بجا آوردن فرایض دینی در نقطه قلاویزان مهران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با استفاده از چادر امدادی اقدام به ایجاد حسینیه ای با وسعت 250 متر نمود.

 

 

این تنها کاری بوده که مسئولان برای این منطقه انجام دادند حسینیه ای که افتتاح آن امری ضروری به حساب می آمد که علاوه بر بجا آوردن فرایض دینی می توان از آن در اسکان راهیان نور و زایرین در نقطه ایثار استفاده کرد.

اما پس از گذشت 7 سال بر اثر تغییرات جوی و آفتاب سوزان شهرستان مرزی مهران بیشتر قسمتهای آن از بین رفته و مسئولانی که قولهایی برای تخصیص اعتبارات داده اند نتوانسته اند که با عملی کردن قولهای خود حداقل این چادر را بهسازی و یا به جایگزین مناسبی برای آن فراهم کنند تا زائران در گرما و باد و خاک منطقه مصون بمانند.

 

 

"چراغی"، مسوول این یادمان در گفتگو با آوای مهران می گوید: این مکان زیارتی همواره در طول سال پذیرای خیل عظیمی از عاشقان به فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کاروان های راهیان نور به این سرزمین است.

وی اظهار کرد: بعضی از نقاط این مسیر به دلیل قدیمی و فرسوده بودن جاده دسترسی به یادمان ایثار قلاویزان باعث مسدودشدن مسیر تردد کاروان های راهیان نور می باشد که نیازمند بهسازی و مرمت است.

 

 

این مسئول ادامه می دهد: مسئولان در سالهای گذشته قول هایی برای اختصاص بودجه ای مناسب به این یادمان در زمینه ایجاد زیرساختهای مناسب داده بودند اما متاسفانه در حال حاضر بودجه ای برای این امر اختصاص داده نشده است.

وی یادآور می شود: در نشست های گذشته که در یادمان ایثار برگزار شد قرار بود طرح جامع این یادمان و اجرای طرح عمرانی شامل بهسازی چهار کیلومتر راه دسترسی، استقرار سیستم صوتی و المان های شهدا در مسیر تردد کاروان های راهیان نور انجام شود اما این قرارها به صورت کامل عملیاتی نشده و اعتباری در این خصوص داده نشده است.

 

 

"زرشناس"، یکی از شهروندان مهرانی با اظهار تاسف نسبت به عدم توجه مسئولان به این یادمان می گوید: یادمان قلاویزان مهران بسیار مظلوم است، زیرا هیچ‌گونه رسیدگی نسبت به این منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس نشده و این جای بسی تأسف است.

وی افزود: امروز یادمان های شهدا ،نشان از عشقی دیگر به آرمانهای شهداء است، که همواره با دیدن این یادمانها به عنوان یکی از نیاز های جامعه باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

 

 

"جعفری"، دیگر شهروند مهران می گوید: اعتقادمان این است که دولت، مسئولان کشور بخش‌های مختلف،باید در همه برنامه‌های خود، سرلوحه فکرواندیشه وتصور و دستورالعمل اجرا و برنامه‌ریزی خودشان را گرامیداشت این سرمایه‌ها قرار بدهند؛ نگذارند یاد شهدای عزیز ما و خانواده‌های مکرم آنها کمرنگ و فراموش بشود .

وی اضافه می کند: با توجه به بازدید زائرین زیادی از این یادمان می طلبد توسعه و تقویت زیر ساخت های این یادمان برای رفاه کاروان های راهیان نور و زائرین در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 

 

اکنون اگر راه این شهدا را گم کنیم و قدرشناس جانفشانی آنان نباشیم به حق ما گمنام اصلی هستیم که از اصل خود دور مانده‌ایم ، مقام و شان شهدا به ویژه آنان که مفقود شدند و گمنام هستند بسیار بالاتر از نام‌گذاری چند کوچه و خیابان به نام آنان و یادواره و یادمان است.

 

 
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد