سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30128
|
09:41 - 1396/09/12
نسخه چاپی

گزارش؛

معلولان و مشکل تردد در ایوان + تصاویر

معلولان و مشکل تردد در ایوان + تصاویر
نامناسب بودن معابر جهت تردد و عبور معلولان و سالمندان در شهر ایوان باعث نارضایتی و گلایه مندی آنان شده است .

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر،در تقویم روزی به نام روز جهانی معلولان نامگذاری شده، 12 آذر همان روزی که در سال فقط یکبار دیده می شود و بعد از مدتی پرونده همه وعده های داده شده، بسته می شود و معلولان می مانند و یه دنیا پر از مشکلات.

کافیست برای درک مشکلات این قشر کمی خودمان را جای معلولان بگذاریم تا از ریز و درشت مشکلات و موانعی که بر سر آنها سبز می شود با خبر شویم، موانعی که گویا برای برداشته شدن آنها چندان همتی وجود ندارد.

مناسب ‏سازی تمام معابر به عنوان یک الزام شهری برای همگان از جمله معلولین و ناتوانان جامعه ضرورت دارد و می بایست حداکثر اماکن عمومی، معابر و خیابانهای شهر نیز مهیای این قشر از جامعه باشد.

مناسب سازی تنها مشکل عدیده ای معلولان و جانبازان نیست بلکه جمعیت سالمند نیز از این مناسب سازی بهره می برند و این نیازمند توجه ویژه مسئولین امر به این موضوع است.

رعایت نکردن قوانین مناسب سازی و رفع موانع معماری در سطح شهر مشکلات عدیده ای برای افراد معلول، جانباز، افراد کم توان، سالمندان و زنان باردار ایجاد می کند وشهر ایوان نیز از جمله آن شهرهایی است که کمتر خدماتی در اماکن عمومی، معابر، خیابانها و حتی مقابل ادارات و بانک ها به معلولان و ناتوانان منطقه ارائه می شود.

برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر و همچنین ایجاد فرصت برابر برای همه اقشار جامعه نیاز است نگاه عدالت محور مسئولین برای گسترش امکانات در سطح شهر تقویت شده و خدمات بیشتری حداقل برای تردد معلولین مهیا شود.

مناسب سازی فضاهای عمومی به رسمیت شناختن حقوق معلولان است و نقش مهمی در آسایش، توانمندسازی و بهره گیری از تمام امکانات دارد.

خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به بررسی این موضوع از دیدگاه اجتماعی پرداخته است.

یکی از معلولین شهرستان ایوان که خواست نامش ذکر نشود در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد: سالهاست که با مشکل معلولیت از ناحیه پا مواجه هستم و همین امر باعث شده که ویلچرنشین شوم و برای رفت و امد به بیرون از این وسیله استفاده نمایم.

وی گفت:یکی از مواردی که از بعد روانشناسی لازم و ضروری است که یک معلول به ان توجه کند حضور در اجتماع و ادامه فعالیت های اجتماعی است چرا که ایجاد رابطه متقابل بادیگران و حضور در عرصه اجتماع شاید کلید  حل بسیاری از مشکلات روانی باشد.

این جوان معلول افزود: شهر ایوان یکی از شهر هایی است که در ایجاد فضای شهری  به قشر معلول توجه خاصی نشده و است چراکه در معابر عمومی ،ادارات،بانکها ...طراحی خاصی برای ورود و حضور معلولین در نظر گرفته نشده است که این موضوع جادارد مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد..

امیدواریم مسئولان شهرستان در راستای اهمیت دادن به این قشر تلاش مضاعف تری را در راستای مناسب سازی شهری صورت دهند.

 

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد