سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30126
|
08:30 - 1396/09/12
نسخه چاپی

گزارش؛

آب اناری ها و حسرتی به نام راه ارتباطی

آب اناری ها و حسرتی به نام راه ارتباطی
روستاییان و عشایر آب انار از توابع شهرستان آبدانان پس از سال ها مکاتبه با مسئولین مرتبط همچنان در انتظار ترمیم راه های دسترسی به دامنه کبیر کوه هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آبدانان خبر، از دیرباز راهها به عنوان یکی از مهمترین مولفه های پیشرفت و توسعه هر منطقه ای به شمار می رود  و برای این منظور هر دولتی تلاش می کند تا کشور خود را از این مهم بهره مند کند. راه ها بدون شک بعنوان یکی از دغدغه های مردم هر کشوری که خواستار بهسازی و توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی  تلقی می شود.

در کشور ما نیز راه ها مورد توجه همه دولت ها بوده و برای آن اهیمت ویژه ای قائل بوده اند اما بایستی شرایط به گونه ای رقم بخورد تا استان هایی که به لحاظ راهی و ارتباطی کمتر برخوردار هستند بیشترین استفاده های لازم را ببرند.

عشایر و روستاییان نقش بسزایی در توسعه و حفظ سنت های هر استانی دارند و به نحوی در پیشرفت اقتصادی نیز موثر بوده و در این راستا راههای روستایی و عشایری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و توجه به این مقوله باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

"احمد حیدری"یکی از عشایر آب انار به نمایندگی جمعی از روستاییان و عشایر آب انار گفت:در طول سال های گذشته مکاتباتی برای ترمیم راه دسترسی به دامنه کبیر کوه روستاییان و عشایر آب انار به مسئولین شهرستانی ارسال شد که تا کنون جوابی مناسب دریافت نشده است.

وی افزود: سال گذشته اکیپی از امور عشایری پس از بازدید از منطقه قول مساعد ترمیم جاده را دادند ولی تا کنون به دست فراموشی سپرده شده است از مسئولین  خواهشمندیم جهت رفاه حال عشایر منطقه نسبت به ترمیم جاده اقدام کنند.

"کورش شادی"مسئول امور عشایری شهرستان آبدانان اظهار کرد : کلیه مسیرهای ارتباطی عشایر حوزه شهرستان نیازمند تعمیر و مرمت هستند.

وی با بیان اینکه مکاتباتی با مسئولین استانی صورت گرفته است ، افزود:تا کنون اقداماتی از قبیل برگزاری مناقصه راه های عشایری شهرستان و انتخاب پیمانکار انجام شده و پس ازتخصیص اعتبار مورد نیاز تعمیرات  و بازسازی راه های عشایری در دستور کار قرار خواهد گرفت که موضوع تعمیرات راه های مواصلاتی عشایر اب انار از این قضیه مستثنی نخواهد بود.


انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب