سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30097
|
20:16 - 1396/09/10
نسخه چاپی

امام جمعه سیروان:

حفظ وحدت حول محور ولایت خنثی کننده نقشه های دشمنان است

حفظ وحدت حول محور ولایت خنثی کننده نقشه های دشمنان است
امام جمعه سیروان گفت: حفظ وحدت حول محور ولایت خنثی کننده نقشه های دشمنان است.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازسیروان نوین، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی امام جمعه سیروان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و میلاد امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: پیغمبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اسوه های مهرورزی و مهربانی هستند و در بزرگواری و رحمت پیغمبر اکرم(ص) همین بس که کینه ای ترین دشمنان خود را می بخشیدند و در روز فتح مکه گفتند امروز روز گذشت و روز رحمت است و همه دشمنان و کفار را با تمام سختی های که متحمل شده بودند، بخشیدند.

وی افزود: پیغمبر اکرم هیچ کینه ای نسبت به دشمنان و کفار در دلش نبود، اما همین پیغمبر رئوف و مهربان نسبت به کسی که در نماز جماعت یا نماز جمعه شرکت نمی کرد یا نسبت به شرکت در آنها اهمال کاری و سهل انگاری می کرد، واکنش نشان می داد و این نشان از توجه و اهمیت نماز در نزد پیامبر اکرم(ص) دارد.

موسوی هفته وحدت را یکی از ابتکارات امام خمینی(ره) دانست و گفت: طبق فرمایش امام راحل(ره)، تمام مسلمانان باید همه با هم متحد باشند؛ و امروز هر کس می خواهد به قرآن و اسلام عمل کرده باشد باید ملتزم به وحدت و اتحاد باشد.

خطیب نماز جمعه سیروان حفظ وحدت را یکی از ضروریات دین مسلمانان دانست و تصریح کرد: از دستورات قرآن و فتوای مراجع خصوصا دستور و فتوای ولی امر مسلیمن جهان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) است که فرموده اند، به مقدسات دیگران توهین نکنید و اهانت به مقدسات برادران اهل تسنن حرام است چرا که باعث تفرقه می گردد.

وی یکی از سلاح های دشمنان اسلام را ایجاد تفرقه بین مسلمان عنوان کرد و گفت: دشمن در صدد است تا در دین مسلمان چه از لحاظ مذهبی و چه دینی تفرقه بیندازد و با ایجاد تفرقه بتواند، حکومت نماید.

موسوی با بیان اینکه حفظ وحدت از ضروری ترین دستورات اسلام است، تاکید کرد: امروز همه ما وظیفه داریم با حفظ وحدت حول محور ولایت معظم فقیه، نقشه های دشمن را خنثی نماییم.

امام جمعه سیروان به روز مجلس و سالروز شهادت حضرت آیت الله سیدحسن مدرس اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه نمایندگان مجلس این است که مطالعه، پژوهش و تحقیق نمایند تا خلاء های قانونی را شناسایی کرده و قانونی را که به نفع مردم است تصویب نمایند تا مجلس بتواند راه گشای مشکلات مردم باشد.

موسوی در ادامه عنوان کرد: امروز شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در محدودیت و زندان کامل به سر می برد و این جای سوال دارد که چرا با وجود این ظلم آشکار، مدعیان حقوق بشر هم هیچ واکنشی نسبت به زندانی شدن یک شخص ممتاز و رهبر شیعیان یک کشور از خود نشان نمیدهند.

وی افزود: امروز در میان مردم یمن هم هر روز آمار گرسنگان، بیماران و کشتگان افزایش می یابد اما هیچ نهاد بین المللی رژیم آل سعود را محکوم نمی کند چرا که این مدعیان حقوق بشری کسانی هستند مانند آمریکا که ادعای حقوق بشری دارند اما حقوق بشر را بازیچه خودشان قرار می دهند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب